ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Данъци Започни нова тема
Данък дивидент Вяра (гост) 09.01.2010 14:11
С решение на общо събрание на ООД е гласувано да се разпредели по формата на дивидент неразпределената печалба от минали години/ без печалбата от 2009 г разбира се/.До 31.01.2010 г. трябва да се плати данък в/у дивидент - 5%. Въпроса ми е в републикански бюджет ли се внася и по код вид плащане 111511 ли?
А тъй като е плащане към бюджета за перод какво се пише и задълженото лице е ООД то а не физ лица получатели на дохода от дивидент?
А тъй като е плащане към бюджета за перод какво се пише и задълженото лице е ООД то а не физ лица получатели на дохода от дивидент?
RE: Данък дивидент Вяра (гост) 09.01.2010 14:16
Моля за помощ!
RE: Данък дивидент Вяра (гост) 09.01.2010 14:27
Моля ви колеги!!!Кажете ми
RE: Данък дивидент Пламен61 09.01.2010 14:30
Да, в републиканския бюджет, кодът е 111511, данъчно задълженото лице е дружеството. Мисля, че каквото и да се пише в периода, не е фатално.
RE: Данък дивидент Вяра (гост) 09.01.2010 14:34
Много благодаря Пламен61. Четох коментари че трябвало по ЕГН на съдружниците ама не ми се стори логично за всеки отделно платежно. Нали за тях ще подавам поименно справка по чл.73. А изплащането само с РКО ли се прави?
RE: Данък дивидент Пламен61 09.01.2010 14:43
Не, в никакъв случай по ЕГН, дивидентът се превежда с едно платежно нареждане общо за всички съдружници. Изплащането - с РКО или по банков път, както решите :)
RE: Данък дивидент Вяра (гост) 09.01.2010 14:49
Страхотен си!Благодаря!Чела съм твои неща тук и зная че нямаш навик да подвеждаш.:)
RE: Данък дивидент ели (гост) 10.01.2010 09:31
Здравейте!
Ако съдружниците са местни физически лица подава ли се декларация по чл.55 ЗДДФЛ ?
И още: ако посочим сумата в справката по чл.73 не трябва ли лицето да декларира сумата с декларация по чл.50 - там не виждам приложение за дивиденти от българия.
Нещо съвсем се замотах с тези дивиденти.
- плащаш дивидента
-внасяш 5% данък до края на месеца следващ начисляването
- подаваш декларация до края на тримесечието следващо плащането на данъка - коя декларация?
- какво декларира лицето?
Благодаря за съдействието!
Ако съдружниците са местни физически лица подава ли се декларация по чл.55 ЗДДФЛ ?
И още: ако посочим сумата в справката по чл.73 не трябва ли лицето да декларира сумата с декларация по чл.50 - там не виждам приложение за дивиденти от българия.
Нещо съвсем се замотах с тези дивиденти.
- плащаш дивидента
-внасяш 5% данък до края на месеца следващ начисляването
- подаваш декларация до края на тримесечието следващо плащането на данъка - коя декларация?
- какво декларира лицето?
Благодаря за съдействието!
RE: Данък дивидент _Buba_ 10.01.2010 09:46
ели (гост), чл.55 от ЗДДФЛ е за чуждестранни лица. Дивидентите се посочват в справката по чл.73 и не се декларират отделно от местните физически лица. Няма как да намериш приложение, тъй като няма такова:)
RE: Данък дивидент ели (гост) 10.01.2010 09:55
благодаря!
трудно ми е да се справям с всички препратки в нашето законодателство и се притеснявам да не пропусна нещо
:))
трудно ми е да се справям с всички препратки в нашето законодателство и се притеснявам да не пропусна нещо
:))
RE: Данък дивидент Гост (гост) 10.01.2010 14:50
Здравейте,
още едно въпросче по темата.
След като получат дивиденти, съдружниците не дължат данък, тъй като са обложени с 5% (а и с 10% преди това като печалба), но не дължат ли осигуровки върху получените суми (или поне до максимума 12*2000=24000-вече внесените осигуровки за съответната година), т.е. трябва ли да се доосигурят до максималния доход, ако го достигат с дивидентите и ако да-това с данъчната декларация ли се деклрира?
Благодаря предварително!
още едно въпросче по темата.
След като получат дивиденти, съдружниците не дължат данък, тъй като са обложени с 5% (а и с 10% преди това като печалба), но не дължат ли осигуровки върху получените суми (или поне до максимума 12*2000=24000-вече внесените осигуровки за съответната година), т.е. трябва ли да се доосигурят до максималния доход, ако го достигат с дивидентите и ако да-това с данъчната декларация ли се деклрира?
Благодаря предварително!
RE: Данък дивидент sscvetkova 10.01.2010 21:11
не се дължи друг данък - данък дивиденти е окончателен и се внася до края на месеца, следващ месеца когато е взето решение за разпределяне на дивиденти, независимо дали са изплатени или не
RE: Данък дивидент sscvetkova 10.01.2010 21:12
и в годишната декларация за юридически лица - се подава информация - поне за 2008г. имаше такава справка
RE: Данък дивидент Пламен61 10.01.2010 21:13
Гост, никакви осигуровки върху дивидентите не се дължат, как пък ти дойде на ума ?
RE: Данък дивидент Пламен61 10.01.2010 21:18
и в годишната декларация за юридически лица - се подава информация - поне за 2008г. имаше такава справка
Наистина ? Малко се съмнявам, че в ГДД е имало такава справка :))))
Наистина ? Малко се съмнявам, че в ГДД е имало такава справка :))))
RE: Данък дивидент Пламен61 10.01.2010 21:23
sscvetkova, какво сте подавали към ГДД за дивиденти, изплатени на местни ФЛ ?
RE: Данък дивидент sscvetkova 10.01.2010 21:25
да - това имах предвид - че юрид. лице изплатило дохода подава такава справка
RE: Данък дивидент Пламен61 10.01.2010 21:33
sscvetkova, справката е по чл. 73 от ЗДДФЛ, няма нищо общо с ГДД и такава справка се е подавала не само за 2008 г., а и за предходни години - и по ЗДДФЛ, и по отменения ЗОДФЛ,
RE: Данък дивидент Гост (гост) 11.01.2010 21:44
Благодаря за отговорите.
А как ми хрумна, ами изхождайки от аналога с ЕТ. Защото нали идеята на данъка върху дивидента е тежестта да е еднаква като при ЕТ-тяхната печалба се облага с 15%, а иначе печалбата с 10%+5% върху дивидента. Та от тая гледна точка, тъй като ЕТ-то е длъжен да се доосигури до 2000лв. (ако да речем се е осигурявал на минимума), предположих, че е справедливо и за доходите от дивиденти да е така. Иначе излиза, че даден съдружник може да си се е осигурявал на 260лв.(например за 2009г.) и после ще си гушне дивидента чист.
Та така....
И все пак не съм убедена, че не дължат осигуровки.
А как ми хрумна, ами изхождайки от аналога с ЕТ. Защото нали идеята на данъка върху дивидента е тежестта да е еднаква като при ЕТ-тяхната печалба се облага с 15%, а иначе печалбата с 10%+5% върху дивидента. Та от тая гледна точка, тъй като ЕТ-то е длъжен да се доосигури до 2000лв. (ако да речем се е осигурявал на минимума), предположих, че е справедливо и за доходите от дивиденти да е така. Иначе излиза, че даден съдружник може да си се е осигурявал на 260лв.(например за 2009г.) и после ще си гушне дивидента чист.
Та така....
И все пак не съм убедена, че не дължат осигуровки.
RE: Данък дивидент Пламен61 11.01.2010 22:00
И все пак не съм убедена, че не дължат осигуровки
В такъв случай за по-сигурно внесете осигуровки и върху дивидента :)))
Но не Ви съветвам, защото
НАРЕДБА ЗА ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕТО И ЗА ДОХОДИТЕ, ВЪРХУ КОИТО СЕ ПРАВЯТ ОСИГУРИТЕЛНИ ВНОСКИ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 1 ОТ 2007 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2007 Г.)
В сила от 01.01.2000 г. Приета с ПМС № 263 от 30.12.1999 г.
Раздел II.
Осигурителен доход, върху който се правят осигурителни вноски
Чл. 3. ал. 3, т. 3
за физическите лица, упражняващи трудова дейност като собственици или съдружници в търговски дружества или като членове на неперсонифицирани дружества - възнагражденията, изплащани от дружествата, без получените дивиденти, след приспадане на разходите за съответната дейност по чл. 29 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
В такъв случай за по-сигурно внесете осигуровки и върху дивидента :)))
Но не Ви съветвам, защото
НАРЕДБА ЗА ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕТО И ЗА ДОХОДИТЕ, ВЪРХУ КОИТО СЕ ПРАВЯТ ОСИГУРИТЕЛНИ ВНОСКИ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 1 ОТ 2007 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2007 Г.)
В сила от 01.01.2000 г. Приета с ПМС № 263 от 30.12.1999 г.
Раздел II.
Осигурителен доход, върху който се правят осигурителни вноски
Чл. 3. ал. 3, т. 3
за физическите лица, упражняващи трудова дейност като собственици или съдружници в търговски дружества или като членове на неперсонифицирани дружества - възнагражденията, изплащани от дружествата, без получените дивиденти, след приспадане на разходите за съответната дейност по чл. 29 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
RE: Данък дивидент Гост (гост) 11.01.2010 23:30
Е, това вече май ме убеди, но все пак не е справедливо спрямо ЕТ-та. Съответно май вече е абсолютно тъпо да си ЕТ, предвид и изискуемия капитал за ООД-та.
Лека вечер на всички!
Лека вечер на всички!
RE: Данък дивидент гост (гост) 11.03.2010 09:04
Колеги, а възможно ли е решението да се взема ежемесечно, или ако в решението е оговорено изплащане ежемесечно, данъкът да се внася всеки месец и съответно да се изплащат ежемесечно дивиденти?
RE: Данък дивидент гост (гост) 04.06.2010 11:07
вид плащане 111511 е за местни физически лица ... защо точно него използвате при положение, че данъка се плаща от юридическото лице?
RE: Данък дивидент блажена71 (гост) 04.06.2010 11:10
А кой е носител на данъчното задължение?
RE: Данък дивидент счети (гост) 04.06.2010 13:41
Осигуровки не се дължат, но при определяне на данък дивидент , в зависимост за коя година разпределяте печалба, трябва да се съобразите и с ъс ставката на дължимия данък дивидент за съответната година съгл. чл. 38 ал.1 и чл. 46 ал. 3 от ЗДДФЛ. т.е. не може да плащате 5% данък за печалба от 2007 при дължим 7%.
Отговор на Гост(10.01.2010 14:50):
RE: Данък дивидент Маграт 04.06.2010 13:44
Въх, ти ме уби. Верно ли цакаш по 7% за старите печалби?
Отговор на счети(04.06.2010 13:41):
счети каза:
Осигуровки не се дължат, но при определяне на данък дивидент , в зависимост за коя година разпределяте печалба, трябва да се съобразите и с ъс ставката на дължимия данък дивидент за съответната година съгл. чл. 38 ал.1 и чл. 46 ал. 3 от ЗДДФЛ. т.е. не може да плащате 5% данък за печалба от 2007 при дължим 7%.
Отговор на счети(04.06.2010 13:41):
счети каза:
Осигуровки не се дължат, но при определяне на данък дивидент , в зависимост за коя година разпределяте печалба, трябва да се съобразите и с ъс ставката на дължимия данък дивидент за съответната година съгл. чл. 38 ал.1 и чл. 46 ал. 3 от ЗДДФЛ. т.е. не може да плащате 5% данък за печалба от 2007 при дължим 7%.
RE: Данък дивидент Abby12 04.06.2010 13:44
Отговор на счети(04.06.2010 13:41):
счети каза:
Осигуровки не се дължат, но при определяне на данък дивидент , в зависимост за коя година разпределяте печалба, трябва да се съобразите и с ъс ставката на дължимия данък дивидент за съответната година съгл. чл. 38 ал.1 и чл. 46 ал. 3 от ЗДДФЛ. т.е. не може да плащате 5% данък за печалба от 2007 при дължим 7%.
Това в нормативния акт "ЕЖК" ли го прочете?
счети каза:
Осигуровки не се дължат, но при определяне на данък дивидент , в зависимост за коя година разпределяте печалба, трябва да се съобразите и с ъс ставката на дължимия данък дивидент за съответната година съгл. чл. 38 ал.1 и чл. 46 ал. 3 от ЗДДФЛ. т.е. не може да плащате 5% данък за печалба от 2007 при дължим 7%.
Това в нормативния акт "ЕЖК" ли го прочете?
RE: Данък дивидент ra4el 23.09.2010 14:23
Здравейте,
Фирмата е от трима съдружници от които двамата са съдружници от 2006. Може ли да им се изплащат дивиденти за минали години преди 2006?
Фирмата е от трима съдружници от които двамата са съдружници от 2006. Може ли да им се изплащат дивиденти за минали години преди 2006?
RE: Данък дивидент XXXXX 23.09.2010 14:25
1. Вие неразпределената печалба аналитично по години ли я водите?
2. Когато са приети за съдружници било ли е ясно на всички, че има неразпределена печалба от минали години?
3. Ако междувременно е напуснал съдружник - сега ще го търсите ли да му платите дивидент??
2. Когато са приети за съдружници било ли е ясно на всички, че има неразпределена печалба от минали години?
3. Ако междувременно е напуснал съдружник - сега ще го търсите ли да му платите дивидент??
RE: Данък дивидент abeama 23.09.2010 14:27
Отговор на ra4el(23.09.2010 14:23):
ra4el каза:
Здравейте,
Фирмата е от трима съдружници от които двамата са съдружници от 2006. Може ли да им се изплащат дивиденти за минали години преди 2006?
абе може
ама ако почерпят :)))
ra4el каза:
Здравейте,
Фирмата е от трима съдружници от които двамата са съдружници от 2006. Може ли да им се изплащат дивиденти за минали години преди 2006?
абе може
ама ако почерпят :)))
RE: Данък дивидент neli7304 23.09.2010 14:27
Кога е взето решението за разпределяне на печалбата от 2005 и предходни години?
RE: Данък дивидент neli7304 23.09.2010 14:29
Новите съдружници като са купували дел от предприятието с или без правото на дивидент от предходни години са купили?
RE: Данък дивидент abeama 23.09.2010 14:31
Отговор на neli7304(23.09.2010 14:29):
neli7304 каза:
Новите съдружници като са купували дел от предприятието с или без правото на дивидент от предходни години са купили?
абе с или без
ама по номинал,бе :)))))
neli7304 каза:
Новите съдружници като са купували дел от предприятието с или без правото на дивидент от предходни години са купили?
абе с или без
ама по номинал,бе :)))))
RE: Данък дивидент neli7304 23.09.2010 14:33
Не коментирам продажната цена, а предмета на продажбата.
RE: Данък дивидент abeama 23.09.2010 14:35
Отговор на neli7304(23.09.2010 14:33):
neli7304 каза:
Не коментирам продажната цена, а предмета на продажбата.
абе предмета
ама ако туря номинал в кавички, дали ще се промени предмета? :))))
neli7304 каза:
Не коментирам продажната цена, а предмета на продажбата.
абе предмета
ама ако туря номинал в кавички, дали ще се промени предмета? :))))
RE: Данък дивидент ani70 24.09.2010 10:36
Здравейте! Дружество(ООД) е на печелба за 2009г. С протокол от Общо събрание, проведено през м. юни 2010г. печалбата е разпределена като дивиденти между съдружниците, платен е данък дивиденти. В края на м. август 2010г. подадох декларация но чл. 73 от ЗДДФЛ като съм посочила, че е за изплатени доходи на физически лица през 2010г. Вчера получих покана от НАП да се явя да получа АУАН за неподадена в срок справка по чл. 73 от ЗДДФЛ.
Въпросът ми е: сгрешила ли съм някъде и как мога да процедирам. Благодаря предварително!
Въпросът ми е: сгрешила ли съм някъде и как мога да процедирам. Благодаря предварително!
RE: Данък дивидент abeama 24.09.2010 10:50
Вчера получих покана от НАП да се явя да получа АУАН за неподадена в срок справка по чл. 73 от ЗДДФЛ.
абе неподадена в срок
ама вече и за преждевременно подаване ли глобяват :))))
абе неподадена в срок
ама вече и за преждевременно подаване ли глобяват :))))
RE: Данък дивидент neli7304 24.09.2010 10:53
Ани70, да беше си пуснала темата отделно.
Сега се набъркваш с неща, които не ме интересуват в тема, която ме интересува.
И това само, защото те мързи да започнеш нова тема.
Сега се набъркваш с неща, които не ме интересуват в тема, която ме интересува.
И това само, защото те мързи да започнеш нова тема.
RE: Данък дивидент neli7304 24.09.2010 11:09
Колега нищо не казахте относно начина на придобиване на дружествения дял- с иби без правото на дивидент за предходни години.
RE: Данък дивидент ani70 24.09.2010 11:15
Отговор на neli7304(24.09.2010 10:53):
neli7304 каза:
Ани70, да беше си пуснала темата отделно.
Сега се набъркваш с неща, които не ме интересуват в тема, която ме интересува.
И това само, защото те мързи да започнеш нова тема.
Извинявай! Не ме мързи да пусна нова тема, но мислех, че не не може да се пускат много теми по сходни въпроси. Съжалявам, че съм ти попречила.
neli7304 каза:
Ани70, да беше си пуснала темата отделно.
Сега се набъркваш с неща, които не ме интересуват в тема, която ме интересува.
И това само, защото те мързи да започнеш нова тема.
Извинявай! Не ме мързи да пусна нова тема, но мислех, че не не може да се пускат много теми по сходни въпроси. Съжалявам, че съм ти попречила.
RE: Данък дивидент _Buba_ 24.09.2010 11:17
ЗДДФЛ
Чл. 73.
(4) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Справката по ал. 1 се предоставя в срок до 30 април на следващата година на териториалната дирекция на Националната агенция за приходите по мястото на регистрация на платеца на дохода. При прекратяване с ликвидация или с обявяване в несъстоятелност на предприятие справката по ал. 1 се предоставя в сроковете и по реда за подаване на данъчната декларация по чл. 162 от Закона за корпоративното подоходно облагане.
Чл. 73.
(4) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Справката по ал. 1 се предоставя в срок до 30 април на следващата година на териториалната дирекция на Националната агенция за приходите по мястото на регистрация на платеца на дохода. При прекратяване с ликвидация или с обявяване в несъстоятелност на предприятие справката по ал. 1 се предоставя в сроковете и по реда за подаване на данъчната декларация по чл. 162 от Закона за корпоративното подоходно облагане.
RE: Данък дивидент abeama 24.09.2010 11:19
Отговор на neli7304(24.09.2010 11:09):
neli7304 каза:
Колега нищо не казахте относно начина на придобиване на дружествения дял- с иби без правото на дивидент за предходни години.
абе то колко договора си виждала това да е писано в договора?
ама в случая пък изобщо не се надай :)))
а иначе си питай
neli7304 каза:
Колега нищо не казахте относно начина на придобиване на дружествения дял- с иби без правото на дивидент за предходни години.
абе то колко договора си виждала това да е писано в договора?
ама в случая пък изобщо не се надай :)))
а иначе си питай
RE: Данък дивидент ani70 28.09.2010 14:26
И така. Днес ходих в НАП. Никой не беше забелязал, че съм писала, че справката е за получени доходи през 2010г. Анулираха я с мотива, че не е трябвало да я подавам сега и трябва да я подам след 01.01.2011г.
Благодаря на всички, които се включиха след моето питане. Лек ден!
Благодаря на всички, които се включиха след моето питане. Лек ден!
RE: Данък дивидент Росица (гост) 17.01.2011 13:39
Извинете, ама ме хвърлихте в шах:
Каква е тая глупост да се облагат старите печалби с данъчните ставки за миналите години: за 2007 със 7 % данък дивидент, при положение че го разпределяте сега- според мен трябва да се обложи с 5 %.
Поправете ме ако греша.
Каква е тая глупост да се облагат старите печалби с данъчните ставки за миналите години: за 2007 със 7 % данък дивидент, при положение че го разпределяте сега- според мен трябва да се обложи с 5 %.
Поправете ме ако греша.
реклама
ODIT.info > Дискусия > Данъци
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: Учредяване на право на ползване и продажба на имота
RE: Учредяване на право на ползване и продажба на имота
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно