Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Данъци Започни нова тема

Мнооого гореща тема! ДУК

 ДУК гост (гост) 16.01.2010 22:24

Здравейте !
Самоосигуряващ до момента в ЕТ прави ЕООД и изкупува ЕТ. Ако иска да премине по дотовор за управление какъв е редът трябва ли да обяви този договор , като обикновен трудов договор ли се обявява с уведомление по чл.62, в трудовата книжка ли се вписва или в осигурителната основното трудово възнаграждение и какви осигуровки трябва да плаща и признават ли се за разход на ЕООД-то?

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 22:28

1.ДУК, не се регистрира в НАП
2.от 2009г. не се попълва и ОК
3. осигуровките са като по ТД, за съответната дейност, на МОД с код 1, без ГВРС
4. признават се за разход

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 22:36

Подава се и месечна декларация 1 и 6 в НАП нали?
Има ли клас прослужено време и платен годишен отпуск?
Вписва ли се в трудовата книжка?
Осигуровките се превеждат по ЕГН нали не по ЕИК?

 RE: ДУК лили (гост) 16.01.2010 22:36

До крис 1 -Ако обаче е СОЛ,как стоят нещата.Не е ли за предпочитане

 RE: ДУК 911 (гост) 16.01.2010 22:36

финансово -да,за предпочитане е

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 22:40

лили (гост),
ако е СОЛ е друго, осигуровките са на избран месечен доход, но не по-малко от 420 и не повече от 2000лв, а това дали е по-добре, зависи, каква е целта, т.е ако иска по-малко осигуровки, да за предпочитане е, но ако иска да има доказан доход, необходим примерно за кредит и осигуровките да се признават за разход, тогава не е за предпочитане...

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 22:42

гост (гост) ,
да подава се месечно Д1 и Д6, но не се попълва ТК и осигуровките се внасят по булстат

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 22:44

Я глей ти! Аз се скривам /ненужен: ))/

 RE: ДУК Alekc Профил 16.01.2010 22:45

Може ли оод с двама управители заедно и поотделно, притежаващи по 50% от капитала, единият да е с ДУ, а другия да е сол, но пак да е управител или си противоречи?

 RE: ДУК гостенка (гост) 16.01.2010 22:46

като няма ТК има ли осиг.книжка?

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 22:47

А за пенсиониране след време как се удостоверява трудовият стаж?
Попълва ли се във ведомостта и има ли стаж прослужено време и платен годишен отпуск ?

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 22:48

Няма ТК, няма и ОК. /от 01.01.2009г. Всичко нужно се взема от инфото по Д1./ччл.5, ал.4 КСО/ /също като ГД/
Като искате пишете си го във ведомост-въпрос на организация.
Прослуж.време, отпуск, обезщетения - САМО, ако го има в договора за възлагане на управл./ДУК/
Доп.: Стига толкоз.Нагоре Крис Ви е казала достатъчно: )))

 RE: ДУК лили (гост) 16.01.2010 22:54

Крис 1 - а дали СОЛ се води във ведомоста. Осигуровките са за негова сметка , плаща за месеца ДОД и разликата получава като възнаграждение,

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 22:58

Благодаря Ви за компетентното мнение по въпроса, моля погледнете темата за чл.123 от КТ!

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 22:59

лили (гост), извинявай, но ти счети ли си, ТРЗ ли си или какво? защо преди да питаш поне малко не прочетеш за да си изясниш поне понятията..., при СОЛ няма ДОД, с едно изключение, но едва ли в момента визираш него, като имам в предвид самата тема до тук и % на осигуровките са съвсем различни от ТД, така че няма как да стане във ведомостта от ТД

П.П а и да допълня, че СОЛ не получава възнаграждение...

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:02

към гост(гост)

След изменението от 1 януари 2009 г. в чл.7 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина за времето след 31 декември 2008 г. осигурителният стаж и осигурителният доход няма да се заверяват в осигурителни книжки на лицата, които подлежат на осигуряване по реда на чл.4, ал.1, т.5, 7, 8 и ал.3, т.5 и 6 от Кодекса за социално осигуряване. Това са:

- членовете на кооперации, работещи без трудови правоотношения в кооперацията

- изпълнителите по договори за управление и контрол на търговски дружества, на еднолични търговци и на неперсонифицираните дружества, както и синдиците и ликвидаторите

- членовете на управителни или контролни органи на изборни длъжности на юридически лица, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, и на партии

- лицата, които полагат труд без трудово правоотношение.

За положения от лицата труд преди 1 януари 2009 г. териториалните поделения на НОИ продължават да издават и заверяват осигурителни книжки.

За времето след 31 декември 2008 г. осигурителният стаж и доход на тези лица се установяват с данните по чл.5, ал.4, т.1 от КСО. Това са данните, които осигурителите подават за осигурените чрез тях лица с декларация обр. №1 "Данни за осигуреното лице".

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:04

лили (гост),
-Съдружник в ООД или ЕООД може да не се осигурява, само ако по никакъв начин не участва в дейността на дружеството и не е регистриран управител на дружеството.
- Съдружник в ООД или ЕООД трябва да се осигурява по ДУК, ако е вписан управител на дружеството и в ДУК има предвидено възнаграждение за тази му дейност. Уговореният размер на възнаграждението не е от значение. Осигурителните вноски се изчисляват и внасят върху сума не по-малка от МОД /минимален осигурителен доход/ за съответната дейност и върху не повече от максималния осигурителен доход, определен за съответната година.
- Съдружник в ООД или ЕООД може да се осигурява по ДУК като самоосигуряващо се лице, ако е вписан като управител на дружеството и ако в ДУК не е уговорено възнаграждение.
- Съдружник в ООД, който не е управител, може и трябва да се осигурява като самоосигуряващо се лице, ако по някакъв начин извършва трудова дейност в дружеството. Той може да подаде декларация в НОИ за това, че не полага труд в дружеството, след което вече не е задължен да се осигурявате през това дружество /тоест разпределя само дивиденти/.

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 23:15

И от там следват вече "новите моменти" за получаващите доходи за личен труд СОЛ в своето си дружество или в друго дружество, съответно с нови изисквания за Д1 с код 12 или с код 90, ама
туй си е друга тема дето я има на много места пък и в Указанията с №24-00-2/13.01.2010г. на НАП.: ))

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:19

тониК, точно това имах в предвид като изключение "за новите моменти и личния труд на СОЛ", но като се има в предвид начина на задаване на въпроса, ми се струва, че нито гост (гост), още по-малко пък лили (гост) имат предвид това...

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 23:24

Добре де, що ми се обясняваш: )))))))/Лили в 22.54ч има някакво бяло петънце и кривна темата: )))/

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:30

не ти се обяснявам, просто до уточнявам и то най вече за питащите, защото няма да се учудя ако след последният ти коментар, няма да бъде зададен следващ въпрос, от рода а в Д1 с какъв код да посоча СОЛ с 12 или с 90 :)))))))

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 23:32

Миии, предлагам да им отговорим преди да са попитали: )))))))))

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 23:33

Да вече питам:))))

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 23:34

Да, ама ми свърши работното време: ((

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:39

ми тониК, какво ни остава освен да ни платят "извънреден труд", нали :)))))))), щом искат отговори извън раб. ни време...

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 16.01.2010 23:41

Аз не разбрах нещо.. Този ДУК дето е СОЛ иска да стане само ДУК без да е СОЛ ли? Т.е. заплата ли иска, а не когато си докара нещо? Много правилно някой написа, къде е изгодата от ежемесечното плащане на ДОД от ДУК като не е СОЛ?

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 23:41

Да заслужили сте си:))))

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:42

гост (гост),
тези новости касаят онези СОЛ, които са и на ГД в собственото си дружество, т.е теб това поне на този етап, разбирам, че не те касае, така че споко, ти ще си си вид осигурен 12 в Д1

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 23:43

За минимален осигурителен доход по иклдейности за ДУК се гледа 1-ръководители нали?

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:45

да

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 16.01.2010 23:45

Да, ДУК, които не са СОЛ плащат ДОО, ДЗПО и ЗО върху доход на 1 група "директори", а ДОД върху полученото, ако има такова

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 23:46

Комши, не бе!: )) То се почна от ДУК и го изяснихме, ама прескочихме и до "болната тема"-
работещ СОЛ и получаващ труд.възн.: (( 22.54ч/

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 16.01.2010 23:47

А, ясно комши. Ми да плащат! Който има фирма трябва да плаща, който няма, минава на "сиво" и само здравни и Декларация 7

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 16.01.2010 23:48

"ако има такова"
Има си хас да няма!!!

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 16.01.2010 23:50

Ми знайш ли комши, с тези червени каси напоследък, не стигат парите за заплати, пък обикновено шефовете получават последни такива

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 23:50

Та за Декл.7 трябва ли придружително писмо и кога се подава при месечно плащане ли?

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 16.01.2010 23:51

Трябва ти пълномощно, ако няма да се разкарваш сам. Няма пречка да изготвите и придружително писмо

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:52

гост (гост),
айде сега и ти, тази Д7 не те касае, тя есамо за безработните..

П.П Декларация образец № 7 се подава от лицата по чл. 40, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване
Лицата, осигурени по реда на чл. 40, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване, са тези които внасят здравноосигурителните си вноски изцяло за своя сметка и не са:

упражняващи свободна професия и/или занаятчийска дейност по регистрация;
еднолични търговци, собственици или съдружници в търговски дружества и физическите лица - членове на неперсонифицирани дружества;
регистрирани земеделски производители или тютюнопроизводители;
морски лица.

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 23:52

А относно ДОД 10% ако се води възнаграждението по ДУК за изплатено трябва да се удържи и той нали?

 RE: ДУК лили (гост) 16.01.2010 23:53

Управител на ЕООД не може да сключва ГД със себе си.
Приемливият вариант е ДУК без възнаграждение, СОЛ на 420 лв и после получаване на дивидент в началото на следващата година

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 16.01.2010 23:56

Лили, и казвате че не може един ДУК да сключи ГД по ЗЗД със собственото строително ЕООД за СМР, естествено като се осигури и като СОЛ освен като ДУК?
Много добре знаете мнението на МТСП, че ДУК не може да се назначи на ТД за определена работа в своето ТД, защото не може да се уволни незаконосъобразно и после да съди своето ЕООД в частност ДУК за незаконосъобразно уволнение и да претендира за обезщетение по КТ и възстановяване на работа

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:56

да, трябва, да се удържи и ДОД 10%

 RE: ДУК гост (гост) 16.01.2010 23:58

Благодаря Ви и лека нощ!

 RE: ДУК kris1 Профил 16.01.2010 23:59

лили (гост) , наистина защо не вземеш да пропрочетеш малко закончетата и новостите, които влязоха в сила от 2010г

 RE: ДУК тониК Профил Изпрати email 17.01.2010 00:02

Ураааааа, Лека нощ!: )))

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 17.01.2010 00:04

Лили, разбрахте ли ме или да бъда малко по-подробен? ;-)

 RE: ДУК kris1 Профил 17.01.2010 00:05

тониК, лека да е, но забрави да добавиш култовата за теб фраза "айде мийте зъбките и лягайте" :)))))))))

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 17.01.2010 00:06

Лека и от мен, че две филмчета ме чакат :-)

 RE: ДУК Or (гост) 17.01.2010 00:09

пак ли садо :)))))))))
 

 RE: ДУК Федор Венедиктович Ез...  Профил 17.01.2010 00:14

Тази вечер ще са уестърнчета, че са по-неангажиращи :-)
реклама

ODIT.info > Дискусия > Данъци