Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Разни Започни нова тема

Гореща тема! измерване микроклимат

 измерване микроклимат нов (гост) 02.02.2011 21:08

След извършена проверка от страна на Инспекцията по труда, ми изискват измерване на микроклимата на работното място. Имам договор със служба по трдова медицина, но от там ми казват, че това не е задължително измерване и затова не са го извършили. Имат ли право?????

 RE: измерване микроклимат bis1972 Профил 02.02.2011 21:10

по принцип ИТ си искат всичко/отчитат дейност / ,що е щяло и нещяло микроклимата са длъжни да ви го изготвят срещу заплащане Отговор на нов(02.02.2011 21:08):

 RE: измерване микроклимат нов (гост) 02.02.2011 21:16

НО те ми отговорят, че това не е задължително измерване и се правело само при поискване и да ес обръна към Хеи, които от своя страна да извършат измерването. Имам договор със служба по трудова медицина

 RE: измерване микроклимат ironhorse Профил 03.02.2011 09:29

Уважаеми гост,
след като са ви казали да направите изследване за микроклимат, трябва да ви кажат на базата на кой нормативен документ!
Нямам представа какво ви е предприятието, но в повечето наредби има описани критерии по които се определя кой какво прави при достигане на определени показатели (мощности на производство и т.н.)

 RE: измерване микроклимат Деа (гост) 03.02.2011 09:33

Интересува ме ако ЕТ няма назначен персонал, а работи сам задължено ли е да има направени измервания на електро, микроклимат, и сключен договор със СТМ?

Отговор на ironhorse(03.02.2011 09:29):
ironhorse каза:
Уважаеми гост,
след като са ви казали да направите изследване за микроклимат, трябва да ви кажат на базата на кой нормативен документ!
Нямам представа какво ви е предприятието, но в повечето наредби има описани критерии по които се определя кой какво прави при достигане на определени показатели (мощности на производство и т.н.)

 RE: измерване микроклимат нов (гост) 03.02.2011 11:06

На основание Наредба №5, става въпрос за магазин за промишлени стоки.

 RE: измерване микроклимат нов (гост) 03.02.2011 11:07

Не, ако нямаш нает персонал, а си самоосигуряващ, не е нужно да имаш сключен договор със служба по трудова медицина

 RE: измерване микроклимат Стар (гост) 03.02.2011 11:11

Стига с тоя микроклимат !!!Заради микроклимат ме уволниха едно време / партията, /че не съм помагал на шефа да създава микроклимат ??

 RE: измерване микроклимат ironhorse Профил 03.02.2011 12:52

Уважаеми,
знаете ли колко наредби с номер 5 има ?!
Вижте, или дайте точна информация или си четете сам наредба 5, от което и министерство да е, и по който закон и член от него.

На конкретно поставен въпрос е учтиво да се дава конкретен отговор.
На общ въпрос, погледнете коментарите.

Относно самонаетия в ЕТ и каквато искате юр. форма, не се безпокойте нямате никакви задължения по дискутираният въпрос.

Желая успех
Отговор на нов(03.02.2011 11:07):
нов каза:
Не, ако нямаш нает персонал, а си самоосигуряващ, не е нужно да имаш сключен договор със служба по трудова медицина

 RE: измерване микроклимат диди (гост) 03.02.2011 12:57

Измервания на микроклимат се правят от специолизирани лаборатории, а не от слежбата по трудова медицина.

 RE: измерване микроклимат Гост (гост) 03.02.2011 13:12

ЕЛЕКТРИЧЕСКИ УРЕДБИ И СЪОРЪЖЕНИЯ:

1. Импеданса на защитния контур „фаза-защитен проводник” или „фаза-проводник РЕN”, съгласно изискванията на чл. 267 от Наредба № 16 – 116 за техническата експлоатация на енергообзавеждането и чл. 200, ал. 1 от Наредба № 7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места се измерва периодично най-малко един път на пет години, както и след извършване на основен ремонт на уредбите или съоръженията.
2. Съпротивлението на заземителната уредба спрямо земя, съгласно изискванията на чл. 261 ал. 1 т. 6 и ал. 3 от Наредба № 16 – 116 за техническата експлоатация на енергообзавеждането (ДВ бр. 26/08 г.) и чл. 200, ал. 1 от Наредба № 7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места (ДВ бр. 88/1999 г.) се измерва периодично най-малко един път в годината.
3. Съпротивлението на мълниезащитни уредби, съгласно изискванията на чл. 177 ал. 2 от Наредба № 4 от 22.12.2010 г. за мълниезащитата на сгради, външни съоръжения и открити пространства., сроковете за извършване на периодични проверки на мълниезащитните уредби и техния обхват се определят в проекта съобразно експлоатационните условия се измерва периодично най-малко един път на три години за сгради, външни съоръжения и открити пространства от трета категория на мълниезащитата и за уредби с ниво на мълниезащита III и IV.




ФАКТОРИ НА РАБОТНАТА СРЕДА:

1. Степен на осветеност на всички вътрешни осветителни уредби, съгласно изискванията на чл. 381, т. 1 от Наредба № 16-116 за техническа експлоатация на енергообзавеждането и чл. 78 от Наредба №7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване се измерва периодично най-малко един път в годината.
2. Микроклимат - периодичността на измерване на микроклимата е с периодичността на оценката на риска и при промяна на параметрите на работната среда в работните помещения например климатизация на помещенията, смяна на дограма и прочие. Измерванията да се направят за топлия и студения период на годината (съгласно БДС 16686-87 „Охрана на труда. Методи за измерване на температурата, относителната влажност и скорост на движение на въздуха в работните помещения на сградите”).

 RE: измерване микроклимат Гост (гост) 03.02.2011 13:14

Тези измервания се осъществяват от органи за контрол от вида А или вида С.
Щом са ти го предписали от ИТ , най-добре го направи.

 RE: измерване микроклимат neli7304 Профил Изпрати email 03.02.2011 13:19

Отговор на диди(03.02.2011 12:57):
диди каза:
Измервания на микроклимат се правят от специолизирани лаборатории, а не от слежбата по трудова медицина.


А тези лаборатории за наети от СТМ в изпълнение на договор с тях.

 RE: измерване микроклимат Гост (гост) 03.02.2011 13:26

СТМ нямат нищо общо с органите за контрол, но те могат да ви съдействат в избора на такъв орган.
http://www.nab-bas.bg/?cat=22

 RE: измерване микроклимат 111 (гост) 03.02.2011 13:43

Няма нает персонал, и няма намерение да наема. Но от СТМ са казали че е задължително да се направят измервания и оценка независимо, че няма нает персонал. Собственика работи сам.
Може ли да ми посочите къде го пише?
В ЗБУТ пише, че "Работодателя е длъжен...." А според КТ "Работодател" е лице наемащо персонал.Значи не подада в графа работодател след като работи сам. Но в наредба 5/11,05,1999 г. пък пише че (2) Лицата, които за своя сметка работят сами или в сдружение с други, оценяват риска по тази наредба.
И от тук вече се обърквам и не знам трябва или не? И ако не направи измервания подлежи ли на санкция ?

Отговор на ironhorse(03.02.2011 12:52):
ironhorse каза:
Уважаеми,
знаете ли колко наредби с номер 5 има ?!
Вижте, или дайте точна информация или си четете сам наредба 5, от което и министерство да е, и по който закон и член от него.

На конкретно поставен въпрос е учтиво да се дава конкретен отговор.
На общ въпрос, погледнете коментарите.

Относно самонаетия в ЕТ и каквато искате юр. форма, не се безпокойте нямате никакви задължения по дискутираният въпрос.

Желая успех

 RE: измерване микроклимат Гост (гост) 03.02.2011 13:51

Сега ще попитаме МТСП. Отговорът им ще дойде по-късничко, но се надявам /поне веднъж/ да е категоричен и ясен.

 RE: измерване микроклимат neli7304 Профил Изпрати email 03.02.2011 13:54

100% е сигурно, че и Вие трябва да го правите.

Питала съм бивш шеф на ИТ, който работи по ГД в такова пр-е, защото е ел. инженер и е в моменат е Охрана на труда, на едно много голямо пр-е в България.

Наредбата важи и за Вас.

Така е не само в България, но и в много страни от ЕС- Германия, Дания и т.н.

 RE: измерване микроклимат Гост (гост) 03.02.2011 14:06

За измерванията съм съгласна, че трябва да се направят, обаче за оценката на риска - това си е чист обир. На кого ще прави оценка на риска управителя /собственика/ - сам на себе си ли.
 

 RE: измерване микроклимат нов (гост) 03.02.2011 23:03

НАРЕДБА № 5 ЗА РЕДА, НАЧИНА И ПЕРИОДИЧНОСТТА НА ИЗВЪРШВАНЕ НА ОЦЕНКА НА РИСКА

ИЗД. ОТ МТСП И МЗ - Обн. ДВ. бр.47 от 21 Май 1999г.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Разни