Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване Започни нова тема

Мнооого гореща тема! право на болничен от пенсионер

 право на болничен от пенсионер stellae Профил 28.01.2015 15:20

Здравейте! Бих искала да попитам има ли ограничение в броя на дните в болничен, които могат да бъдат ползвани от работещ пенсионер? Мислех, че няма и може да ползва до 6м непрекъснат болничен от здравното заведение, но ще съм благодарна ако ми отговорите. Бих искала и да попитам за болничен, който не е предаден до 15-то число на месеца, следващ този, през който е издаден - може ли да се подаде след това от осигурителя без проблеми? Този казус стои пред един познат и се опитвам да си изясня положението с болничния ;) Благодаря ви предварително за отделеното време и помощта!

 RE: право на болничен от пенсионер Ани1 Профил 28.01.2015 15:53

Щом е на трудов договор, няма значение, че е пенсионер т.е. ползва болнични колкото се налага

Болничен се подава в НОИ до 15-то число на месеца, следващ месеца на представянето му на работодателя

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 28.01.2015 16:16

Съжалявам, че няма да отделя време за помощ.
Чаках чаках някой да се включи и да отговори по същество и вече се чувствам свободна да поспамя малко.
Имам приятелка, която е колежка на такава една пенсионерка. Та тя ми плаче, че работи за двама почти непрекъснато напоследък. С таз очаквана пенсионнна реформа моята приятелка ще трябва да почака още 20 години, като същевременно за тях ще трябва да натрупа 22 години осигурителен стаж. При това като работи за двама за една заплата. И ще трябва да оцелее някак си.
Нейната "баба" (над 80 годишна) се е пенсионирала на 55. И вече вижда, че не може повече, но не ще да се оттегли и това си е. На всичкото отгоре непрекъснатите и болнични не се издават, както трябва - с ЛКК след не знам си кой ден - и НОИ и ги връща. При което бабата пуска със задна дата молба за отпуск за времето на боледуването, лудият шеф одобрява, бабата си взима заплатата за месеца в отпуск, но отива при доктора и го врънка да и преиздаде болничния. Вече с редовен болничен отново го носи на работодателя. И той е длъжен да го отнесе в НОИ. Ама вече е подал Д1 с дни в платен отпуск. НОИ иска корекция на Д1. А бабата като жест на добра воля не иска и да върне парите за отпуската - били и дадени "доброволно" и не подлежали на върщане.
Та пенсия, болничен и заплата. Те това е баница.

Та като ще правим пенсионна реформа в името на настоящите пенсионери, колкото и да ги уважавам, ми се явяват някои щения към законодателя, свързани с пенсионерите - да ги оставят да си стоят в къщи и да се радват на пенсията. Като не могат да помагат, поне да не пречат на тези, които им изработват пенсиите.
А ако ще работят, да работят и да забравят пенсията или обезщетенията за болничен.

 RE: право на болничен от пенсионер stellae Профил 28.01.2015 16:43

Благодаря за отговорите ви! И съм съгласна, че реформи трябва да се правят, както и трябва да се работи ако си пълноценен и полезен и по принцип не бих коментирала написаното от elisaveta_p. Но след като работиш като нощен пазач 14 години без прекъсване и един работодател предпочита да назначи пенсионер на тази длъжност (пенсионер от 47 годишна възраст, защото е бивш служител на МВР и към момента е 60 годишен) след като се е стигнало до болница и първи болничен в живота на този човек, но за съжаление по-дълъг, не съм съгласна, че трябва да се притиска до стената и да се заплашва с това какво има и няма право да ползва, след като до вчера е вършил работил за трима! А за бабичките не съм запозната как стоят нещата, но явно е нещо корено различно.

 RE: право на болничен от пенсионер OpaSna TikVa Профил 28.01.2015 17:05

абе някак си не може да ми стане жал за "пенсионер от 47 годишна възраст, защото е бивш служител на МВР"
въобще заради ранното пенсиониране на едни го отнасят други

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 17:06

В одит.инфо на колко години ги пенсионирате?

 RE: право на болничен от пенсионер OpaSna TikVa Профил 28.01.2015 17:08

ми не знам, граЦки. Питай си в съответния раздел

Отговор на тониК(28.01.2015 17:06):
тониК каза:
В одит.инфо на колко години ги пенсионирате?

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 17:11

Аз преди дни предложиш раздел "пенсионери" защото требе, ама никой ме не е.., а требе.Давам Ви срок до края на годината..../за требе/

 RE: право на болничен от пенсионер benjolina Профил 28.01.2015 17:18

elisaveta_p , ЕВАЛА !!!

 RE: право на болничен от пенсионер stellae Профил 28.01.2015 17:20

НЕ трябваше и извинете, че изпаднах в подробности. Благодарна на отговорите на въпросите ми ;)))

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 17:22

Отговор на benjolina(28.01.2015 17:18):
benjolina каза:
elisaveta_p , ЕВАЛА !!!

С малки резерви - крайно е: (Дори, че е дискриминационно бих подминал.
А защо някой си пенсионер е предпочетен! Нали уж пазарна икономика.Ако подбива цената - толкоз му акъла на тоя дето го е наел и защо да е крив пенсионера. Сложно е: ( А тези "номера" дето чета горе - ами някой позволява, но не и със Закон да се уреди.

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 28.01.2015 17:29

Може да е малко крайно и дискриминационно, но е изпълнимо.
А кажи ми как се очаква от един човек да направи осигурителен стаж 40 години? За колко % от населението е осъществимо?

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 17:39

Отговор на elisaveta_p(28.01.2015 17:29):
elisaveta_p каза:
Може да е малко крайно и дискриминационно, но е изпълнимо.
А кажи ми как се очаква от един човек да направи осигурителен стаж 40 години? За колко % от населението е осъществимо?

Никак: (Я ме виж вчера дето и ти писа по темата:
" тониК Профил Изпрати email 27.01.2015 21:06
Предложи за изтриване Личен отговор
Естествено: )) Днес по ТВ....гласят 40 години осиг.стаж !!! Ехааа, аз скоро /след 2 мес./ ще ги имам /с казармата/, ама като си помисля назад - нямам геле: )) Колко ще са тъй след време! С тия 4 ч. работен ден масово и сива икономика!Ей на, че ще има пари за пенсии... "

Колко процента!Ами като си гледам фирмите ---- не повече от 60% от населението.Сега, а в бъдеще! Ама за това най-малката вина е на пенсионерите.Виновни са си хората, бизнеса, недоимъка, лакомията и т.н...

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 28.01.2015 17:41

хихи, не разчитай на казармата. Очаквам резване. Както и на "крадлите", дето като сме родили по едно - две дребни дечиня, се надяваме на признаване на стаж за тази работа. Като стой та гледай, ще вземат да го направят действителен този 40 годишен стаж

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 17:44

Отговор на elisaveta_p(28.01.2015 17:41):
elisaveta_p каза:
хихи, не разчитай на казармата. Очаквам резване. Както и на "крадлите", дето като сме родили по едно - две дребни дечиня, се надяваме на признаване на стаж за тази работа. Като стой та гледай, ще вземат да го направят действителен този 40 годишен стаж

Еее, аз казармата си я имам за пенсия.Няколко месеца ще изтраят: )МлЪкни, моля те: ) Вече трябваше да съм пенсионер.Ами май 8 мес.ме резнаха, ама аз "прескочих" до борсата, тъй че...няма да ме минат.Това е да си в ООД-то си на ТД: )

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 28.01.2015 17:50

Да бе да, трябвало. Ако ще си стоиш у дома и ще се радваш на пенсията, да ти стискам палци. Ама ти надали точно това си замислил. Ти ще да си от тези, заради които вдигат възрастта за пенсиониране. Държиш много.
Как смяташ да процедираш с болничните, ако още я раздават тази баница?
Ще я ядеш, нали

 RE: право на болничен от пенсионер stellae Профил 28.01.2015 18:05

Не, не подбива цената - работи за заплатата, която се дава от работодателя на всички работници, но защо на другата бройка за тази длъжност за 10 години се смениха 30 човека, които ще натрупат 40 години стаж, но няма да е работен, а на отсрещното кафене, защото на колегите не им се работи като пазач, то не е за тях!!!!

 RE: право на болничен от пенсионер buziness Профил 28.01.2015 18:09

Не беше ли питането за познат???
То много инфо от кухнята има тук :)))

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 28.01.2015 18:12

Никой не му оспорва правото да работи в този случай. В този случай е нелепа възрастта, на която се е пенсионирал. И аз имам двама познати, пенсионирани на 47, Мъже, та дрънкат. Естествено, че няма да се откажат от пенсията си. Но пък наистина им беше леко неуодобно за това, че им дават тази привилегия.
Няма смисъл всички да се турят под един знаменател заради възрастта. Човек сам трябва да избере дали да работи, или да получава пенсия, в зависимост от това как се чувства. И това не трябва да стана нито на 47, нито на 65. А когато реши да промени избора си, печели ползите от новия избор и губи ползите от предишния. Не е ли приемливо?

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 18:15

Отговор на elisaveta_p(28.01.2015 17:50):
elisaveta_p каза:
Да бе да, трябвало. Ако ще си стоиш у дома и ще се радваш на пенсията, да ти стискам палци. Ама ти надали точно това си замислил. Ти ще да си от тези, заради които вдигат възрастта за пенсиониране. Държиш много.
Как смяташ да процедираш с болничните, ако още я раздават тази баница?
Ще я ядеш, нали

Намалявам оборотите щото на смукач вече не става: )Пък и няма смисъл.Двама млади вече ме изместват.С болничните до тук щото не си струва да се осигурявам.Отстъпвам ти ги.../да си жива и здрава за да не ги ползваш/: )
За 47 или 65....приемливо, ама за кого: )) По-добре си е на два стола.

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 28.01.2015 18:19

Аха, ти вече сериозно ще се замисилиш какво точно казва ЗЗО по отношение на пенсионерите по чл. 4, ал. 3, т. коя беше (абе ЕТ-атат) от КСО :) И въобще казва ли нещо за тях :) :) :)

 RE: право на болничен от пенсионер тониК Профил Изпрати email 28.01.2015 18:37

Отговор на elisaveta_p(28.01.2015 18:19):
elisaveta_p каза:
Аха, ти вече сериозно ще се замисилиш какво точно казва ЗЗО по отношение на пенсионерите по чл. 4, ал. 3, т. коя беше (абе ЕТ-атат) от КСО :) И въобще казва ли нещо за тях :) :) :)

ЕТ-то ми е "замразено".Здравното от 33.60лв като работещ СОЛ-пенсионер ми е ясно.Няма да се осигурявам за пенсия и ОЗМ. Ще си помисля и за здравното - както казах двама млади ме изместват, а и компютрите са два в мрежа: ) Колко стола са е друга тема...могат да са и три и четири.
..а "времето е наше"

 RE: право на болничен от пенсионер stella54 Профил 29.01.2015 11:21



Отговор на elisaveta_p(28.01.2015 16:16): Съгласна съм с вашите разсъждения, но не напълно. защо мислите ,че вие изработвате пенсиите на сегашните пенсионери? Тази жена си ги е изработила, друг е въпросът , че държавата не й дава достатъчно добра пенсия, за да си стои в къщи и да се радва на старините си. Всеки сам преценява дали да работи, или не след като се пенсионира. Хубаво би било, да се пенсионираш и да да живееш достойно, младите да работят , за да живеят по-добре. На мен ми престои тази година пенсиониране и не бих останала да работя, 42 г. стигат, а и не се чувствам добре. Бъди здрава.
elisaveta_p каза:
Съжалявам, че няма да отделя време за помощ.
Чаках чаках някой да се включи и да отговори по същество и вече се чувствам свободна да поспамя малко.
Имам приятелка, която е колежка на такава една пенсионерка. Та тя ми плаче, че работи за двама почти непрекъснато напоследък. С таз очаквана пенсионнна реформа моята приятелка ще трябва да почака още 20 години, като същевременно за тях ще трябва да натрупа 22 години осигурителен стаж. При това като работи за двама за една заплата. И ще трябва да оце...

 RE: право на болничен от пенсионер elisaveta_p Профил Изпрати email 29.01.2015 11:53

Стела, нали не се почувствахте лично засегната от думите ми по някакъв начин?
Иначе благодаря за коментара и дадената възможност да поспамя още малко по темата като реплика към вас. Въпреки че изобщо не се обръщам лично нито към вас, нито към който и да е конкретно.
Конкретно към вас е само недоумението ми към вашето несъгласие, че сегашните работещи заработват пенсиите на сегашните пенсионери. Естествено, че ние заработваме сегашните пенсии и се надяваме, че бъдещите ще заработват нашите. Щото заработеното от сегашните пенсионери, уви, е отишло за нещо друго, различно от техните пенсии.
А освен това, нали когато за първи път е въведен този модел, се е случило така, че първите пенсионери надали са заработили чрез осигурителни вноски пенсиите си, които са получавали? Просто защото е нямоло КСО (хихи) и е нямало удръжки за пенсии.

Не че съм много ербап, не че ако държавата не ми каже: Ето ти една пенсия от ... няколкостотин (а защо не и няколко хиляди) лева, няма да кажа искрено благодаря и да си я харча с кеф. Ама ... не ме кефи идеята за задължително осигуряване. Не искам държавата да се грижи за мен. Просто не искам.

Абе трябва да се каже "Баста" на сегашния пенсионен модел и ще се стигне до там рано или късно. Дотогава ще се надлъгваме един друг. В очакване да узреят първите, които ще разберат, че въпреки че известно време са били задължително осигурени, няма да получат пенсия ... и ще го приемат. Ще се отлага до последно този момент, но все ще се стигне до него.
Ако някой от дете знае, че няма да има доходи, когато вече не може да работи, той от рано ще има възможност да мисли как да се спасява.
Някой може да се спаси като инвестира в нещо, което ще му носи доход, заместващ трудовия му доход.
Друг (хихи, ще го раздавам наивитетно) - като роди и отгледа деца, които, евентуално, хихи, ще се грижат за него (щото дефакто който е склонен да се грижи за родителя си, се грижи и сега, независимо от пенсията, която този родител получава)
Трети овреме ще си начертаят аскетичен живот сред природата и ще отхвърлят до максимум материалната страна на живота.
Четвърти изцяло ще се подчинят на девиза живей бурно, умри млад (кой не го е писал по лексиконите едно време и ако го е писал, не е вярвал искрено в него)

Защо в наши дни на всички граждани трябва да се гледа така, както се е гледало на тях по Бисмарково време? И отткъде накъде аз трябва да се съглася на мен да се гледа по този начин?
Хем като на човек от преди 100 години, хем като на човек като всички останали хора. Лепнали са ми етикет, а това го мразя.

Когато някой ми осигури нетен доход, не по-малък от този, който статистиката отчита, че е необходим на член на едиколко си членно семейство (хихи, включително и членовете без членове), и този доход е гарантиран на поне 60 -70- 80 % от обществото, тогава ще се напъна да се самоубедя, че осигуряването е необходимост.

 RE: право на болничен от пенсионер bonou2 Профил 29.01.2015 12:03

Дотогава ще се надлъгваме един друг.
баш това се прави 45+вече 26 г
а и гледам сме на ниво промяна в Конституцията, предвид целия хаос и тъпотия на 240 -те
не, благодаря съм на този етап.

 RE: право на болничен от пенсионер IVATO Профил Изпрати email 29.01.2015 15:37

Като стана дума за пенсионерите може ли да ми помогнете в моя казус: Помощ при прекратяване на трудовия договор на лице, което има решение на ТЕЛК издадено през м. 04.2015 година пожизнено. В документа/Решението на ТЕЛК/ не е записано, че лицето работи към момента на издаване на решението на ТЕЛК и съответно няма предписания към работодателя. Степента на увреждане е 75% и е пожизнено, заболяването е камъни в бъбреците и уретрата . Служителят е навършил възрастта необходима за пенсиониране по ОСВ, но не е придобил право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, но има пенсия за инвалидност (нямам документ в подкрепа на твърдението), определено работодателя иска да прекрати отношенията си с него. В този случай каква процедура трябва да проведем при положение че лицето не иска да прекрати правотношението си ?

 RE: право на болничен от пенсионер Ани1 Профил 29.01.2015 15:44

Бих му връчила нещо от сорта

Моля, напишете собственоръчно, налице ли са изброените в чл. 333 от Кодекса на труда случаи.
ДЕКЛАРИРАМ, …………………………, ПОД ЗАКРИЛА НА ЧЛ.333 ОТ КТ.
/ попадам, не попадам /

В случай, че попадате под закрила на чл.333 от Кодекса на труда, моля представете удостоверявещ документ в срок от 1 (един) работен ден.

 RE: право на болничен от пенсионер Blajena71 Профил 29.01.2015 16:08

Отговор на Ани1(29.01.2015 15:44):
Ани1 каза:
Бих му връчила нещо от сорта

Моля, напишете собственоръчно, налице ли са изброените в чл. 333 от Кодекса на труда случаи.
ДЕКЛАРИРАМ, …………………………, ПОД ЗАКРИЛА НА ЧЛ.333 ОТ КТ.
/ попадам, не попадам /

В случай, че попадате под закрила на чл.333 от Кодекса на труда, моля представете удостоверявещ документ в срок от 1 (един) работен ден.



1. Един ден не е ли малко?

 RE: право на болничен от пенсионер Blajena71 Профил 29.01.2015 16:09

На какво основание мисли колегата да прекратява ТД с този служител?

 RE: право на болничен от пенсионер Ани1 Профил 29.01.2015 16:24

Защо да е малко? Вечерта не може да си изрови ТЕЛК-а и на другия ден да го представи?

Отговор на Blajena71(29.01.2015 16:08):
Blajena71 каза:


1. Един ден не е ли малко?
 

 RE: право на болничен от пенсионер IVATO Профил Изпрати email 29.01.2015 16:54

Мисля че диагнозата Камък в бъбрека и уретера не попадат под закрилата на чл. 333 от КТ.
След това да искам разрешение от ИТ и да му напиша предложение по чл. 331 , което започва от четири заплати до .......Ами ако не приеме предложението от 5заплати примерно ???
реклама

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване