Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Данъци Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО

 Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Rosi_r Профил 04.02.2015 15:18

Пак се обърках с тази справка. Пише: Деклариране на взаимоотношения със свързани лица.
Миналата година имаше и/или с лица от юрисдикции с преференциален данъчен режим.
Аз имам заем, който е от юридическо лице, регистрирано в юрисдикция с преф.данъчен режим, НО не сме свързани лица :)
Според вас, трябва ли да си попълвам задължението по заема или не?!?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО стискозъбка Профил 04.02.2015 15:26

Трябва.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО ПепаВТ Профил Изпрати email 09.02.2015 11:34

Начисления доход за личен труд на собствениците на ЕООД следва ли да се посочи като разход или да ги приравним като взаимоотношения работник и работодател - като приравнени доходи4 по трудови правоотношения

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО spektar Профил 09.02.2015 16:41

1. ИМАМ ЗАЕМ М/У ДВЕ ЕООД СВЪРЗАНИ ЛИЦА ОТПУСНАТ ПРЕЗ 2012 Г. ПО НЕГО САМО ЛИХВИТЕ МИСЛЯ ЧЕ ТРЯБВА ДА ПОСОЧА ИЛИ ГРЕША
2. УПРАВИТЕЛЯТ Е ДАЛ ЗАЕМ НА СОБСТВЕНОТО СИ ЕООД , ДА ГО ОТРАЗЯВАМ ЛИ В СПРАВКАТА НЕ ЗНАМ

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО cocolino Профил 21.02.2015 17:24

Здравейте!
Има едно указание 3/10.03.2014г. на МФ според което доходите за положен личен труд на съдружник в ЕООД, както и разпределените дивиденти не подлежат на деклариране в декларацията по чл. 92 от ЗКПО.
Но дали важи и за новата декларация?

Моля Ви за коментар!!!
Благодаря предварително!

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО roni63 Профил 21.02.2015 19:07

По логика, би трябвало да важи, тъй като няма ново у-е. Вие как мислите?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Нуша Профил Изпрати email 21.02.2015 19:14

Вчера слушах он-лайн лекцията на Апис във връзка с годишното приключване - казаха, че задължително трябвало да се посочат тези възнаграждения за личен труд, защото били приравнени на трудови правоотношения, но все пак не били такива ....

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО roni63 Профил 21.02.2015 19:39

Е, това е най-великата глупост, която са казали, ако са я казали...Зависи от гледната точка на лектора. Ами хайде, нали са приравнени на трудови - да декларираме направо и всички пари получени от хората на трудов договор, нищо, че са в изключенията... Писна ми вече. То това личния труд вече не знам какво е - ни риба, ни рак? Да вземат най-накрая да кажат какво животно е личния труд. Написали там в ЗДДФЛ-то нещо, и си мислят, че решили въпроса. И после пишат указания. То това е всеобщо правило за всички други закони... Нямам думи. Нали са им малко парите на всякакви видове и родове лектори, та трябва да си изкарват пари и от семинари. Не говоря за вчерашния - той мисля беше безплатен

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО migla Профил Изпрати email 21.02.2015 23:58

Що се пънете да я попълвате, като няма санкция за непопълването и.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО kristalina Профил Изпрати email 25.02.2015 15:34

А допълнителните парични вноски по чл.134 от ТЗ трябва ли да се посочват в тази част?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО roni63 Профил 27.02.2015 16:12

И последно, какво правим с личния труд на СОЛ - декларираме ли го в тази част VI? Нищо, че няма санкция. Интересува ме какво правим или по-скоро трябва да правим с този личен труд? Писна ми вече от указания, писания, лектори и т.подобни - кой какво казал, какво написал и т.н.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Blajena71 Профил 27.02.2015 16:33

Според мен няма място в справката "личния труд"
.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tihastapka Профил 27.02.2015 16:37

Нищо не попълвам там, най-много да се озовете в някой модул за селекция :)

В изродските държави най-патят най-примерните.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tumbi Профил 09.03.2015 14:10

Здравейте ,
Изчетох де каквото излезе в Гугал за тази тъпа инфо част от ГДД!
В страницата на НАП не намирам указание/ може да излезе на 29.03.2015/
В tita -та има някаква информация ,но понеже нямам абонамент там не можах да прочета нищо.

Затруднявам се при попълването на част 6 от ГДД чл 92 относно какви данни следва да посоча.
Има свързаност между ЕТ и ООД , и двете регистрирани по ДДС .Това обстоятелство са го декларирали и в двете фирми в миналогодишните год. декларации.
ЕТ се явява основен доставчик на стоки на ООД -то. И двете фирми са търговски.

не съм сигурен какви суми следва да посоча в изброените точки в частта.


Моля за съдействие!

В закона пише за санкции ,относно не подаване или не точни данни ,които водят до промени във ФР , а тази тъпа част е само инфо!
Питам се какви санкции и последствия може да очакваме ,ако не се попълни тази част ?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Bubu17 Профил 09.03.2015 14:17

Продавачът отчита приходът от продажбата на стоките.
Купувачът отчита разход, ако купеното го е вложил веднага, а ако го е заприходил на склад - нищо не декларира щото няма отчетен разход от прякото взаимодействие с продавача.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tumbi Профил 09.03.2015 16:15

Отговор на Bubu17(09.03.2015 14:17):
Bubu17 каза:
Продавачът отчита приходът от продажбата на стоките.
Купувачът отчита разход, ако купеното го е вложил веднага, а ако го е заприходил на склад - нищо не декларира щото няма отчетен разход от прякото взаимодействие с продавача.


Първо - благодаря за отделеното време ! Значи ли това ,че трябва да проверя щателно цялата аналитичност от стоки по номенклатура и да посоча на разход само това което е продадено / но и купено през 2014 /без оглед на нач салдо и крайно салдо

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Luska Профил Изпрати email 09.03.2015 17:04

Отговор на spektar(09.02.2015 16:41):
spektar каза:
1. ИМАМ ЗАЕМ М/У ДВЕ ЕООД СВЪРЗАНИ ЛИЦА ОТПУСНАТ ПРЕЗ 2012 Г. ПО НЕГО САМО ЛИХВИТЕ МИСЛЯ ЧЕ ТРЯБВА ДА ПОСОЧА ИЛИ ГРЕША
2. УПРАВИТЕЛЯТ Е ДАЛ ЗАЕМ НА СОБСТВЕНОТО СИ ЕООД , ДА ГО ОТРАЗЯВАМ ЛИ В СПРАВКАТА НЕ ЗНАМ

Виж това:
http://kantora.eu/Globa_nepodavane.html

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Podstrekatel Профил Изпрати email 09.03.2015 17:36

Лично мнение.
По отношение на собствениците в ред 2 следва да се включат сумите за личен труд, командировките, лихви и всичко друго, което се плаща на собственика и се отчита в разход на дружеството.
Същото важи и за приходите.
На ред 3 и 4 следва да се посочат салдата на всички разчетни сметки. Например вземане, ако осигуровките са платени чрез дружеството, пък не са удържани от възнаграждение или не са възстановени, разчети по вноски по чл.134 от ТЗ, дивиденти, заеми, не отчетени служебни аванси и т.н.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО kristinapetrova Профил 10.03.2015 16:03

Аз пък продължавам да си мисля, че на първите два реда се попълват разходи/приходи със свързани лица, начислени през 2014г.

разходи/разчети 1
разчети 2/приходи

а на последните два реда остатъка по горните разчетни сметки към 31.12.2014:
салдо разчети 1
салдо разчети 2

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tumbi Профил 11.03.2015 16:03

може би това малко ще осветли лутащите се като мен!!
След като го прочетох - :
Купила съм стока без ДДС - 100 бр за 100 лв през 2014 от СЛ
Заприходила съм на склад 100 бр за 100 лв
Платила съм само 20 лв към 31.12.2014 по фактурата.
Продала съм 50 бр за 75 лв без ддс към 31.12.2014 .
В ГДД
В точка 1 посочвам - само продаденото - 50 лв
в точка 4 посочвам - 100 лв

Е ако е вярно горепосоченото и ако е една стока или материал или услуга е лесно !
Ами ако са достатъчно много - оставяме всякаква друга работа и почваме като главами на разнищваме цялата номенклатура.
Ако нормативно и законово сме длъжни или пък ако сме знаели дори и за наше улеснение , да го правим ,всеки от нас ще разводни аналитичността , ще създадем отделни складове и т.н.
Представете си че имате поне пет фирми свързани помежду си !
И Дуковете и личния труд и още и още - мисля си ,че си търсят само изрядни декларатори за събиране и пълнене на хъзната
Само си помислете колка хора са на ДУК и колко полагат личен труд!

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tumbi Профил 11.03.2015 16:05

толкова се залисах да пиша ,че забравих да постна важното!

По повод изискването за отчитане на прихода/разхода към момента на признаването (начисляването) му при осъществяване на конкретно взаимоотношение през 2014 г. следва да се има предвид наличието на разлика между момента на осъществяването на самото взаимоотношение и момента на признаване (начисляване) на разхода /прихода
например, при придобиване на материални запаси през януари 2014 г. е без значение какви са взаимоотношенията на лицата към момента на придобиване на запаса, тъй като разходът се отчита при изписване на материалния запас съгласно СС № 2 - Отчитане на стоково-материалните запаси или МСС № 2 - Материални запаси.
Така, че при изписване на материалния запас като разход през 2014 г. следва да се има предвид дали в този момент лицата са свързани или не, а не към момента на завеждане материалния запас на склад и съответно каква част от изписания разход за материални запаси: - отчетен пряко като разход през 2014 г. или - елемент на себестойността на продадената през 2014 г. продукция, е резултат от взаимоотношения със свързани към момента на отчитане на разхода лица.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО silviqki Профил Изпрати email 13.03.2015 08:57

Здравейте, ето на какво попаднах:
Деклариране на взаимоотношенията със свързани лица в годишната декларация по чл.92 от ЗКПО за 2014 год.
Публикувано на: 10.03.2015


Образецът на новата годишна данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО, касаеща 2014 год., бе утвърден със заповед № ЗМФ-1607 от 19.14.2014 год. и обнародван в ДВ, бр. 1 от 06.01.2015 год.
С новият образец бе въведена част VI „Деклариране на взаимоотношения със свързани лица”, която замени приложимото, при декларирането за 2013 год., приложение №4 към годишната данъчна декларация.
Съгласно текста на утвърдената част VI, за 2014 год., ще подлежат на деклариране: приходите и разходите по взаимоотношенията със свързани лица, както и вземанията и задълженията към тях. Това е и основната разлика спрямо декларирането за 2013 год., когато се боравеше с термина „сделки”, който термин бе възможно да не бъде свързан с възникване на приход и/или разход, а само с движение на паричен ресурс (например при наличие на парични транзакции във връзка с усвоявания и погасявания по същестуващи договори за кредит).
Важно е да се обърне внимание, на указанията към част VI, третиращи въпроса за установяване на момента/периода на свързаност.
• Приходите и разходите се посочват в таблицата на част VI от декларацията (ред 1 и ред 2), когато лицата са свързани към момента на признаване (начисляване) на прихода, съответно разхода съгласно действащото счетоводно законодателство.
• Вземанията от свързани лица и съответно задълженията към свързани лица, следва да намерят отражение в данъчната декларация, в случаите когато лицата имат статут на свързани към 31-ви декември на съответната година. На редове 3 и 4 в таблицата на част VI от декларацията се посочва салдото (остатъка) на всички вземания и/или задължения (по смисъла на счетоводното законодателство) към свързаните лица.

През призмата на казаното по-горе ще посочим примери за начина на отразяване, в част VI „Деклариране на взаимоотношения със свързани лица”, на различни видове приходи/разходи и съответно вземания/задължения, породени от взаимоотношенията между свързаните лица:
• Декларират се разходите за възнаграждения, във връзка с правоотношенията със свързани лица, приравнени на трудови по смисъла на § 1, т. 26 от допълнителните разпоредни на ЗДДФЛ. Такива са: разходите за възнаграждения по договори за управление и контрол, сключени със собственици и разходите за възнаграждения във връзка с полагане на личен труд от собственици /съдружници, акционери и др./. При наличие на сключен договор за управление и контрол с лица, който управляват дружеството, но не са собственици на същото, то разходите по такива договори не следва да бъдат декларирани в част VI от годишната данъчна декларация.
• При наличие на сключен трудов договор по Кодекса на труда със съдружник, разходът и разчета следва да бъдат декларирани. Независимо, че взаимоотношенията между работодател и работник са изрично изключени, съгласно забележката в част VI „Деклариране на взаимоотношения със свързани лица”, то между тези лица е налична и друг вид свързаност, а именно по реда на точка 3 от § 1 на допълнителните разпоредби на ДОПК.
• Декларират се задълженията/вземанията във връзка с допълните парични вноски по чл. 134 от Търговския закон. Не следва да се декларират самите парични транзакции във връзка с предоставянето и съответно връщането на тези парични вноски.
• Декларират се разходите за амортизации на активи, закупени от свързани лица. Внимание: отразяват се начислените амортизациите само за периода, през който лицата са били свързани. Пример: ако при закупуването на даден актив лицата не са свързани, то начислените амортизации до момента на възникването на свързаност не следва да се вземат предвид при декларирането. Ако при сключването на договор за покупко-продажба, както и при фактическото й реализиране, лицата са свързани, но в последствие към момента на стартиране начисляването на амортизацията, свързаността отпадне – то следователно разходите за амортизация не следва да намерят отражение в данъчната декларация.
• Декларират се разходи/приходи за лихви по заемни договори със свързани лица. В декларацията следва да намерят отражение съответните приходи и разходи за лихви за периода, през който е налична свързаност между лицата. Без значение е статута на лицата към момента на сключване на договора или към момента на ефективното усвояване/погасяване на заема.
• Декларират се разходи за отписване на материални запаси (включително част от себестойност на продадена готова продукция и/или директната им продажба). В декларацията следва да намери отражение съответният материален разход за периода, през който е налична свързаност с лицето, доставчик на съответния материален запас. Без значение е статута на лицата към момента на сключване на договора за доставка или към момента на самата доставка на материалния запас.
• Декларират се приходите от дивиденти. В случай, когато към края на съответната календарна година има неизплатен остатък по гласувано решение за разпределяне на дивидент, то този остатък следва да бъде деклариран, като вземане от свързано лице, в част VI от годишната данъчна декларация.
• Не се декларират изплатени дивиденти съгласно решения за разпределянето им. Разпределеният дивидент не представлява счетоводен разход. В случай, когато към края на съответната календарна година има неизплатен остатък по гласувано решение за разпределяне на дивидент, то този остатък следва да бъде деклариран, като задължение към свързано лице, в част VI от годишната данъчна декларация.
• Отчетените разходи за дейността по взаимоотношения със свързани лица, следва да се декларират, като такива в част VI от годишната данъчна декларация, в момента на отчитането им като разходи, съобразно действащото счетоводно законодателство. Следва да се обърне внимание на предплатените разходи или така наречените разходи за бъдещи периоди, при които изходящият паричен поток не е от значение за данъчното им деклариране. За целите на данъчната декларация не следва да се взема предвид онази част от разхода, която е отложена за следващ период. Декларат се само разходите, който са отчетени и съотнесени като такива през текущия данъчен период.
• Декларират се провизираните разходи. В случаите, когато са налице разходи, които касаят текущия отчетен период /2014 год./, но за същите фактури са издадени в следващата година /2015 год./, то тези разходи следва да се начислят текущо през 2014 год. Така отразени тези разходи следва да намерят отражение в част VI от годишната данъчна декларация за 2014 год.
• Декларарат се вземанията и задълженията към края на 2014 год., в пълния им размер, независимо от датата на тяхното възникване и независимо от статута на лицата по време на възникване на съотвения разчет. Необходимо условие за декларирането е лицата да са свързани към 31-ви декември на 2014 год. В случаите, когато лицата не са били свързани към датата на сделката, но към края на годината има наличие на свързаност, то вземанията/задълженията подлежат на деклариране. В случаит, когато лицата са били свързани към датата на сделката, но към края на годината няма наличие на свързаност, то вземанията/задълженията не подлежат на деклариране в част VI от годишната данъчна декларация.
• Декларират се разчетите във връзка с участия в капиталовите дружества, като например вземанията по невнесени парични вноски.
• Не се декларират в част VI за 2014 год. паричните потоци, породени от: погасяване и усвояване на кредитите; отпускане и възстановяване на допълнителни парични вноски; увеличения и намаления на капитала на дружеството; изплащането/получаването на дивиденти; плащания/постъпления от различни видове сделки с дълготрайни активи, материални запаси, услуги и други;
На практика се оказва, че при попълване на част VI „Деклариране на взаимоотношения със свързани лица” от годишната данъчна декларация следва да се направи обстоен преглед и анализ на всички разчетни сметки, използвани от дружеството.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО EmilyY Профил 13.03.2015 09:04

Може ли да посочиш източник моля

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО silviqki Профил Изпрати email 13.03.2015 09:05

Е, аз включих разходите за закупени материали, тъй като са изразходвани изцяло, а сега ще си включа и личния труд и ДУК в справката. Надявам се да съм била полезна.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО silviqki Профил Изпрати email 13.03.2015 09:08

Мая Митева e дипломиран експерт счетоводител, регистриран одитор
Линк:
http://www.capital.bg/biznes/vunshni_analizi/2015/03/09/2487910_konsultant_deklarirane_na_vzaimootnosheniia_sus/

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО EmilyY Профил 13.03.2015 09:09

Благодаря

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Rosi_r Профил 13.03.2015 10:23

Не разбирам, защо ще включвате личният труд? Само защото рег.одитор го е написал в статия ли?

Указанието от миналата година си е актуално и тази година. Там ясно е записано, че р-дите за личен труди и т.н НЕ се декларират (т.4.3 от указанието)



Отговор на silviqki(13.03.2015 09:05):
silviqki каза:
Е, аз включих разходите за закупени материали, тъй като са изразходвани изцяло, а сега ще си включа и личния труд и ДУК в справката. Надявам се да съм била полезна.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО roni63 Профил 13.03.2015 11:32

Това с личния труд, ДУ и чак пък трудов договор със съдружник ми звучи абсурдно - разходите и разчета на 31.12.14 г. Какво правим сега? Можем ли да се доверим на този одитор? Някой не е ли ходил на семинар или да пита НАП, защото за мен това е ненормално. Пак ли ще се питаме и мотаме до никое време да чакаме указание от НАП като миналата година, но сега аз не знам изобщо предвижда ли се такова. Ужас!

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Bubu17 Профил 13.03.2015 11:44

roni63

"Можем ли да се доверим на този одитор?"

Аз лично - НЕ :)
На практика е невъзможно да се направи това, което Мая Митева пише ... ама всеки сам си взема решението кое как да направи.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО kristinapetrova Профил 13.03.2015 12:09

А дали ще е правилно решението, което ще вземем?

Кой, кой ще ми каже?

И най-важното: къде да го прочета?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО bosata Профил 13.03.2015 12:37

Божкееее, колко глупости.

Свързаните лица могат да договарят различни от пазарните условия.

Какво общо има това и как е практически изпълнимО? (или да извикам Одиторката на помощ?
Декларират се разходите за амортизации на активи, закупени от свързани лица. Внимание: отразяват се начислените амортизациите само за периода, през който лицата са били свързани. Пример: ако при закупуването на даден актив лицата не са свързани, то начислените амортизации до момента на възникването на свързаност не следва да се вземат предвид при декларирането. Ако при сключването на договор за покупко-продажба, както и при фактическото й реализиране, лицата са свързани, но в последствие към момента на стартиране начисляването на амортизацията, свързаността отпадне – то следователно разходите за амортизация не следва да намерят отражение в данъчната декларация.

И това как точно е повлиян разхода??? За стока, купена от Иван, чиято фирма после придобива Драган, който ми се явява някак си свързан точно в момента, в който реша да продам химикалката.
И стоката е купена 2010 г, продавам в 2014, то проверка във всеки един момент на потребление на активи да правиш справка за състоянието на фирмата- доставчик, е нема начин.

Така, че при изписване на материалния запас като разход през 2014 г. следва да се има предвид дали в този момент лицата са свързани или не, а не към момента на завеждане материалния запас на склад и съответно каква част от изписания разход за материални запаси: - отчетен пряко като разход през 2014 г. или - елемент на себестойността на продадената през 2014 г. продукция, е резултат от взаимоотношения със свързани към момента на отчитане на разхода лица.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО bosata Профил 13.03.2015 12:52

Да вземат да четат ГФО и най-вече приложенията - т.е. да искат спазване на оповестявания, а не в ГДД някакви общи цифри в таблички. Те не носят никаква информация.
Ама пък в ГФО няма амортизации със свързани лица и вложена стока, закупена от свързани :)))

http://www.bulgartabac.bg/media/filer_public/2014/05/31/_3___30_06_2014.pdf

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО roni63 Профил 13.03.2015 13:50

Побъркаха ни вече тотално. Да четат - ами четат, когато им е изгодно. Да не говорим, че в много случаи фирмите не правят приложението за оповестяване към ГФО, и си праскат само баланс и ОПР като ГФО в ТР. Въпросът е по принцип докога ще ни правят на маймуни и ние ще си губим времето да четем тоя и оня какво написал - ама това си е неговото мнение, моето напр.е друго, ама аз пък не пиша статии. Гледам и се чудя защо от година на година така усложняват нещата, че не можем да работим нормално счетоводство, а само се лутаме, четем и се чудим какво да правим. И то го правим не в полза на управлението на фирмите, някои от които едва кретат, а правим несмислени и абсурдни отчети за НСИ, НАП, ТР, НОИ и не се сещам още кои институции. Писна ми вече...Сега като ги питаме нещо - не знаят. Когато дойдат по ревизии след 1-2 год.вече ще знаят - говоря за НАП. Нали трябва да глобяват. Ама много съм ядосана!

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Abby12 Профил 13.03.2015 15:21

Отговор на bosata(13.03.2015 12:52):
bosata каза:
Да вземат да четат ГФО и най-вече приложенията - т.е. да искат спазване на оповестявания


да бе, баш - от трън та на глог :))

айде по големите стандарти - иди-дойди, поне се съзира някаква концепция и що-годе смисъл
ама по малките стандарти е пълна смешка - дори тоя дето е (пре)писал стандарта май не знае кво е искал да каже, а камо ли кво се цели с упражнението :))

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tumbi Профил 16.03.2015 15:25

имам и още едно мнение от експерт/ Баланс БГ/
*********************************************************

Здравейте,

В тазгодишната декларация исканите данни за свързани лица са доста опростени. Искат се 4 неща:
1. Вземания към края на годината
2. Задължения към края на годината
3. Приходи през годината
4. Разходи през годината

След като търгувате със стоки, то тогава фирмата продавач трябва да посочи размера на приходите, които е генерирала от операциите със свързаното лице. Фирмата купувач няма да декларира разходи, защото тя не инкасира разходи, а получава стоки.

Що се отнася до размера на вземанията и задълженията, то те трябва да са огледални в двете дружества: колкото вземания към края на годината има едното, толкова задължения трябва да има другото.

Що се отнася до санкции и последствия, няма конкретно опоменати санкции в закона - има предвидена санкция за невярно деклариране на данни, но само ако води до определяне на данъка в по-малък размер. Случая тук обаче не е такъв. Това не бива да ви успокоява обаче, че НАП няма да предприемат ерки ако по някаква причина Ви хванат в нарушение.

Поздрави,
Димитър Пашов

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО ГОТИНА Профил 17.03.2015 14:24

Здравейте, изчетох темата, но пак не знам как да постъпя. Имам закупени материали от свързани лица през годината и много от други доставчици. Как да знам кои точно от тях сме продали /вложили/ за да ги оповестя? Струва ми се, че полудявам вече. Води ли някой от вас аналитичност на материали от свързани лица?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО tumbi Профил 18.03.2015 12:02

Готина , не мисля ,че някой го е правил!Това си е истинска лудост!

Изумена съм ,че има толкова различни мнения от експерти,относно приходи и разходи от сделки със СЛ.
В последния пост,който пуснах, беше отговор на мое питане! и пак не съм убедена какво да посочвам!

Фирмата получател не посочва нищо ,тъй като тя не инкасира разходи , а купувала стока.
да се съглася ли с това мнение?

Фирмата продавач на стока ,посочва прихода - т.е. какво да посоча
дт 411 / СЛ - кт 702 - 100 лв или

дт 411-кт 702 - 100 лв
дт 702-кт 304 - 80 лв посочвам - 20 лв,

Кое е правилно ?

Вече наближава 31.03 ,а още се лутаме !

Незнам също да посочвам ли ДУК или не !

Няма отделни групи на свързаност - та значи ,стоки ,материали ,пари ,дукове, услуги, - всичко общо!

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО Pupeshche Профил 18.03.2015 12:17

Принципно би трябвало да важи "указанието" от миналата година, тъй като няма нищо друго официално оттогава. От друга страна справката е толкова изменена, че е логично да има ново указание - само дето логиката не касае високите етажи на НАП.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО jerly Профил Изпрати email 21.03.2015 18:07

Когато местно юридическо лице получи дивидент от друго местно юридическо лице, с което са свързани лица, този приход декларира ли се в справката за свързаните лица? Защото нещо се обърках от копираното по-горе:

Декларират се приходите от дивиденти. В случай, когато към края на съответната календарна година има неизплатен остатък по гласувано решение за разпределяне на дивидент, то този остатък следва да бъде деклариран, като вземане от свързано лице, в част VI от годишната данъчна декларация.

и

Не се декларират в част VI за 2014 год. паричните потоци, породени от: погасяване и усвояване на кредитите; отпускане и възстановяване на допълнителни парични вноски; увеличения и намаления на капитала на дружеството; изплащането/получаването на дивиденти

Кое е вярното? В указанието на НАП за миналогодишната декларация пишеше цитирам:
" Важно е да се има предвид, че следната информация не следва да бъде декларирана в Справка 1
Информация, свързана с разпределение на дивиденти и ликвидационни дялове."

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО jerly Профил Изпрати email 22.03.2015 13:46

някой знае ли?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО mehana Профил Изпрати email 22.03.2015 15:17

За тази част VI от ГДД по ЗКПО важи указанието на МФ отпреди 2 години.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО jerly Профил Изпрати email 22.03.2015 15:29

т.е НЕ трябва да се декларират дивиденти, така ли?

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО mehana Профил Изпрати email 22.03.2015 15:46

Не.

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО jerly Профил Изпрати email 22.03.2015 16:25

Отговор на mehana(22.03.2015 15:46):
mehana каза:
Не.


НЕ в смисъл че не трябва да се декларира,
или НЕ в смисъл, че не е вярно написаното от мен

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО mehana Профил Изпрати email 22.03.2015 16:41

Не се декларират дивиденти.
 

 RE: Част VI от Декларация по чл.92 от ЗКПО jerly Профил Изпрати email 22.03.2015 16:56

Много благодаря!
реклама

ODIT.info > Дискусия > Данъци