Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Разни Започни нова тема

Гореща тема! попълване Д1

 попълване Д1 IlianaP Профил 05.05.2016 11:26

Здравейте, интересува ме сумите, които попълвате в кл. 29, 31 и 34.
Аз попълвам в кл. 29 - БТВ - основна + всички допълнителни.
в кл. 31 - БТВ минус Осигуровките удържани на работника, т.е. сумата, която облагам с данък
в кл. 34 - Нетно възнагр. - сумата която лицето получава като заплата /чиста сума/

Правилно ли попълвам?
Забележка: Въпросът ми е по повод възникнали различия с програмист,

 RE: попълване Д1 IlianaP Профил 07.05.2016 11:07

По-точно ме интересува за кл.34-нетно възнаграждение. Как тълкувате чл.17 от Наредбата за паричните обещетения и помощи от ДОО, приета с Постановление 188 от МС от 2015 г. ,по който се определя сумата?
Например:
При БТВ 3456 лв. - кл. 29 Осигурителния доход е 2600 лв. Кл.21 колко ще е нетната сума посочваща се в кл.34? БТВ минус вноските по ДОО, здравни от работника и данък по ЗДДФЛ (чистата сума за получаване) или 2600 лв. ?

 RE: попълване Д1 IlianaP Профил 26.05.2016 16:26

Нека някой да сподели опит, моля по темата!

 RE: попълване Д1 Blajena71 Профил 26.05.2016 16:36

Отговор на IlianaP(05.05.2016 11:26):
IlianaP каза:
Здравейте, интересува ме сумите, които попълвате в кл. 29, 31 и 34.
Аз попълвам в кл. 29 - БТВ - основна + всички допълнителни.
в кл. 31 - БТВ минус Осигуровките удържани на работника, т.е. сумата, която облагам с данък
в кл. 34 - Нетно възнагр. - сумата която лицето получава като заплата /чиста сума/

Правилно ли попълвам?
Забележка: Въпросът ми е по повод възникнали различия с програмист,


Грешиш. Не си си изяснила понятията облагаем доход и данъчна основа.
Пише се облагаем доход, който е равен на БТВ минус елементите, които са необлагаеми- напр. обезщетение дни в болнични от работодател.

 RE: попълване Д1 Ани1 Профил 26.05.2016 16:40

кл.21 и 34 - 2600
кл.31 - данъчната основа
кл.29 - 0
Отговор на IlianaP(07.05.2016 11:07):
IlianaP каза:
По-точно ме интересува за кл.34-нетно възнаграждение. Как тълкувате чл.17 от Наредбата за паричните обещетения и помощи от ДОО, приета с Постановление 188 от МС от 2015 г. ,по който се определя сумата?
Например:
При БТВ 3456 лв. - кл. 29 Осигурителния доход е 2600 лв. Кл.21 колко ще е нетната сума посочваща се в кл.34? БТВ минус вноските по ДОО, здравни от работника и данък по ЗДДФЛ (чистата сума за получаване) или 2600 лв. ?

 RE: попълване Д1 IlianaP Профил 31.05.2016 15:55

Да, Ани прочетох подробно Наредбата за парични обезщетения и помощи чл.32/2 цитирам част : .... и не може да бъде повече от максим. месечен осигур. доход, т.е 2600 лв. Съгласна съм, че в кл.21 и 34 се пише 2600 лв. и в кл. 31 данъчната основа, но защо в кл. 29 е 0? Лицето е на ТД и има БТВ 3456 лв.
Нещо пропускам ли? И ако от 01.01.2016 г. съм подавала грешно Д1, означава ли, че трябва да коригирам всичките от 1 януари с код К, без да коригирам Д6? Осигурителния доход и облагаемия доход съм сигурна, че съм го определяла правилно, но Брутното и нетното / само в случаите със суми над 2600 лв/ съм ги подала неправилно според мен.

 RE: попълване Д1 bonou2 Профил 31.05.2016 16:14

в кл. 34 - Нетно възнагр. - сумата която лицето получава като заплата /чиста сума/

и от мен цЪ за това
Въпросът ми е по повод възникнали различия с програмист
споделете различията Ви, аз много обичам "моите" програмисти :)))
т.29 за какво я нищите?

 RE: попълване Д1 IlianaP Профил 01.06.2016 11:15

Ами различията ни се появиха, след като за първи път миналия месец реших да се възползвам от ТРЗ програмата, да ми съставя автоматично Д1. След като се загледах в една от тях / тази Д1 , която е с брутно 3456 лв. / и видях , че различно съм я попълнила. ТРЗ програмата бе попълнила в Осигурителен доход 2600 лв /вярно/ , на БТВ - 2600 лв и Нетно възнаграждение - 2600 лв. Аз бях попълнила ОД - 2600 лв, БТВ 3456 лв. и Нетно възнаграждение сумата получена от БТВ минус Осигур.работник , минус данък /. На запитване от моя страна ми бе отговорено - "Начина на попълване на полетата в Декларация Образец 1 са в съответствие с указанията за попълването им, които може откриете тук. Стойностите са напълно коректни." Препратката на тук ме водеше в началната страница на техния сайт - нищо повече!!! При което аз не разбрах нищо и реших да питам тук.
Сега след като прочетох вашите коментари по въпроса ми установих, че наистина има промяна в попълването на Д1 от 01.01.2016 г. Трябва да е : кл.21 и 34 се пише 2600 лв. , в кл. 31 данъчната основа, но не разбрах защо Ани ми написа, че в кл.29 се пише - 0. ?
И ако грешно съм подала някои декларации от 01.01.2016 г. насам, ще трябва да подам коригиращи такива без Д6 с електронен подпис - ще мога ли?
"

 RE: попълване Д1 bonou2 Профил 01.06.2016 11:20

аз също пиша в т.29 - 0, както не попълвам и т.30 - т.е програмата така ми ги прави.
ако трябваше ръчно да я попълвам, може би щях да си пиша и в т.29 и в т.30, но не ми се рови назад каква е била идеята да се махне 12,4 и оттам за т.29 и 30
някой по наясно с д1 може да се включи.

пп
ще мога ли? - не мисля , че ще има проблем да се променият само д1, т.к засечките с д6- не мърдат

 RE: попълване Д1 IlianaP Профил 01.06.2016 11:46

Благодаря за отговорите, много ми помогнаха . Лека и спорна работа Ви желая!
Ако някой има различно мнение и повече опит с Д1, може да сподели!

 RE: попълване Д1 Blajena71 Профил 01.06.2016 13:04

Отговор на Ани1(26.05.2016 16:40):
Ани1 каза:
кл.21 и 34 - 2600
кл.31 - данъчната основа
кл.29 - 0



т.31 не е данъчна основа, а облагаем доход

 RE: попълване Д1 IlianaP Профил 03.06.2016 11:14

Да, има разлика между облагаем доход и данъчна основа. Моята програма при БТВ 4185.96 лв ми определи кл.21 2600 лв, кл. 29 2600 лв., кл. 31 4185.96 лв. кл. 34 2600 лв. кл. 31А Данък 385.06 лв.
Не можах да разбера, защо е определил така облагаемия доход и установих, че има разлика между двете. /прочетох и чл. 24 ал.1 от ЗДДФЛ / От така попълнената Д1 следва, че кл.31А не е равна на кл. 31 * 10 % . Така ми е определило и на по-ниските заплати.
 

 RE: попълване Д1 MarPan Профил Изпрати email 03.06.2016 11:24

Отговор на IlianaP(03.06.2016 11:14):
IlianaP каза:
Да, има разлика между облагаем доход и данъчна основа. Моята програма при БТВ 4185.96 лв ми определи кл.21 2600 лв, кл. 29 2600 лв., кл. 31 4185.96 лв. кл. 34 2600 лв. кл. 31А Данък 385.06 лв.
Не можах да разбера, защо е определил така облагаемия доход и установих, че има разлика между двете. /прочетох и чл. 24 ал.1 от ЗДДФЛ / От така попълнената Д1 следва, че кл.31А не е равна на кл. 31 * 10 % . Така ми е определило и на по-ниските заплати.


Естествено, че кл.31А няма да е равна на кл.31 * 10%. Преди да се определи данъка се изваждат от БТВ осигуровките, които са за сметка на лицето.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Разни