Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Разни Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Писмо от НАП

 Писмо от НАП Дицве Профил 28.06.2016 14:41

УВАЖАЕМИ КЛИЕНТИ,

Фирмите и едноличните търговци, които извършват счетоводни услуги и съставят финансови отчети на предприятия, са във фокуса на контролната дейност на НАП. С цел намаляване на рисковото поведение на лицата в тези групи, приходната агенция стартира кампания по извършване на проверки на счетоводни кантори, която ще продължи до 2017 г. Контролираните лица са подбрани на случаен принцип. На част от тях ще бъдат извършени само проверки, а на други и ревизии.

Обръщаме Ви внимание, че в чл. 17 и чл. 18 от Закон за счетоводството са регламентирани изискванията към съставителите на финансови отчети. Те са свързани както с изискването за наличие на официално трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието, на което се съставят отчети, така и с изискванията по отношение на образованието и стажа на лицата, които съставят финансовите отчети.

Убедени сме, че като коректен данъкоплатец Вие спазвате разпоредбите на данъчно-осигурителното и счетоводното законодателство на България.

Екипът на НАП остава на разположение за допълнителна информация, коментари и препоръки. Можете да изпращате Вашите впечатления от кампанията на електронна поща [email protected]


ЕКИП НА НАП

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 14:45

Убедени сме, че като коректен данъкоплатец

ми кво, мили са хората.

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 15:38

".... изискването за наличие на официално трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието, на което се съставят отчети..."
И от ЗСч. :
"Чл. 17. (1) Междинните, годишните и консолидираните отчети на предприятията се съставят от физически лица, които са в трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието, или от счетоводни предприятия."

И що го бутнаха туй "официално" и кое е "официалното" според ЗЗД. !?

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 15:40

мъжът съставител- с костум
жената - с гол гръп рокла.
какво пак не разбра ве тоник ;))

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 15:46

Отговор на bonou2(28.06.2016 15:40):
bonou2 каза:
мъжът съставител- с костум
жената - с гол гръп рокла.
какво пак не разбра ве тоник ;))

Това което трябваше.Какво в случая влагат в "официално"?!Вероятно писмена форма!.
Е и..!Който няма писмен договор да не би да е нарушител!?Схвана ли ми мисълта?Иде реч за
счет.предприятия и ЗЗД.Да разширявам ли темата за писмен и устен договор от гледна точка на нашето законодателство, на немското и т.н. Има подписани ГФО, фактури и плащане /разбирай "приемане-предаване"....и май ни внушават официален- ПИСМЕН договор.Това отдавна не практикувам: ))А може би това ще търсят!
Доп. в тоя смисъл - малки фирмички, поделяне на риска......решения на страните, наложена дългосрочна практика и все в тоя смисъл....

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 15:50

официално и писмен договор не е едно и също-знаеш.
ама при проверка - баш формалното те спасява ;)))

пп
фактурата не е ли официално, СИС...некви такива :))

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 15:53

Отговор на bonou2(28.06.2016 15:50):
bonou2 каза:
официално и писмен договор не е едно и също-знаеш.
ама при проверка - баш формалното те спасява ;)))

пп
фактурата не е ли официално, СИС...некви такива :))

Значи ме разбра: )Не залагам на...формата при договарянето, а само при изпълнението, а СИС и ТД са други работи.Говоря за счет.предприятие дето също го има в чл.17.
Знам ли защо ме подразни, че генерализират извън текста на ЗСч. и ЗЗД....Карай де...: )

 RE: Писмо от НАП Blajena71 Профил 28.06.2016 15:56

Чл.93, т.5ДР НК "Официален документ" е този, който е издаден по установения ред и форма от длъжностно лице в кръга на службата му или от представител на обществеността в кръга на възложената му функция.:)))))

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 15:56

е там пък какво те тревожи?
предприятията си комуникират 'официално':))то как да е друго :))

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 15:58

Говоря, че взаимоотношенията между търговци по смисъла на Закона се уреждат И с устни договори.С това писъмце горе ни третират като лаици: ( А може би и като такива ще се опитат да ни тормозят като налагат техни си тълкувания.Впрочем имам УСТНИ договори за счетоводни обслужване и с......държавни предприятия /ако има разлика де/: )
В годините завишаването на хонорара става просто с нов размер на фактурата и последващ превод: ))

 RE: Писмо от НАП shopen Профил 28.06.2016 15:58

Както викаше баба ми/ кой ли ги слуша бабите?/:

Крадецът вика:Дръжте крадеца!

 RE: Писмо от НАП Blajena71 Профил 28.06.2016 16:00

Отговор на тониК(28.06.2016 15:58):
тониК каза:
Говоря, че взаимоотношенията между търговци по смисъла на Закона се уреждат И с устни договори.


Да, ама къде ти остава документалната обоснованост.

И какво да правя като една от най-добрите ми приятелки, като ми оказва счетоводни услуги, иска договор- писмен. Не, че ми няма доверие, ама има мислене на счетоводител.
Пък аз с мойто мислене на волна птичка, как да бъда счетоводител- ни щъ.:)))

 RE: Писмо от НАП Blajena71 Профил 28.06.2016 16:02

Нап-ърите не са виновни, че бат Бйко ги е погнал да глобяват. Хазната празна и ще се пълни с пари от политическите опоненти и някой други, които не са от наш`те, за да останат само наш`те.
Поне грам мозък, ако имаше, щеше да знае последствията от убиване на конкуренцията.

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 16:02

е хубу де, дори да са устни си има писмено оформление. баш за фирмите - какъв да е проблема.
слагай костума и метай ГФОтата!
втилясваш се ;)))

Отговор на тониК(28.06.2016 15:58):
тониК каза:
Говоря, че взаимоотношенията между търговци по смисъла на Закона се уреждат И с устни договори.С това писъмце горе ни третират като лаици: ( А може би и като такива ще се опитат да ни тормозят като налагат техни си тълкувания.Впрочем имам УСТНИ договори за счетоводни обслужване и с......държавни предприятия /ако има разлика де/: )

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:03

Отговор на Blajena71(28.06.2016 16:00):
Blajena71 каза:


Да, ама къде ти остава документалната обоснованост.


Алооуу, док.обоснованост става на последващ етап - приемане и предаване на услугата и мангизите.Да не би да осчетоводяваш писмен договор ! Обикновено осчетоводявам фактурата: ))
Еее, това пък съм шаш : "...дори да са устни си има писмено оформление". Като си купиш хляб да не би да пишеш оформление? Млъквам - ЗЗД си го е казал в кои случаи се допуска И устен договор

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 16:05

е тва е де - приемане и предаване на услугата. колко по официално да е скрепено с фактура.

Отговор на тониК(28.06.2016 16:03):
тониК каза:

Алооуу, док.обоснованост става на последващ етап - приемане и предаване на услугата и мангизите.Да не би да осчетоводяваш писмен договор ! Обикновено осчетоводявам фактурата: ))

 RE: Писмо от НАП скука Профил 28.06.2016 16:06

Имам официален брак с мъжа ми,но нямам официален договор да му "водя" счетоводството.~))))
Ей ся ме хванАха~)))

Отговор на bonou2(28.06.2016 16:02):
bonou2 каза:
е хубу де, дори да са устни си има писмено оформление. баш за фирмите - какъв да е проблема.
слагай костума и метай ГФОтата!
втилясваш се ;)))


 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:07

Отговор на bonou2(28.06.2016 16:05):
bonou2 каза:
е тва е де - приемане и предаване на услугата. колко по официално да е скрепено с фактура.



Анджък де, нали за това говоря - фактурата е изпълнението на устния договор.Официален /писмен/
договор няма и горе са попрекалили като са сложили в кюпа заедно с ФЛ, ТД и т.н...

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 16:10

или ти четеш криво, или аз си чета както си искам ;)))

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:10

Отговор на скука(28.06.2016 16:06):
скука каза:
Имам официален брак с мъжа ми,но нямам официален договор да му "водя" счетоводството.~))))
Ей ся ме хванАха~)))


Охооо, свързани лица!НЕдокументална измама....Безвъзмездна доставка, заобикаляне на Закона..
нещо като бартерче за друга насрещна услуга после....Необложени доходи..Ей такива да гонят...: )

 RE: Писмо от НАП tihastapka Профил 28.06.2016 16:11

Облигационно правоотношение възниква при всяка форма на договаряне пораждаща права и задължения, независимо дали договарянето е устно, писмено, на основание на закон или каквото там се сетите. Наличието на фактура или СИС в тези случаи е повече от достатъчно за да се спи спокойно.

Ползването на услугите на обущар също е облигационно правоотношение. При купуването на баничка също възникват облигационни правоотношения. Аз поне избягвам в тези случаи да се подписвам и печатам договори.

Март месец ми мина въпросната ревизия на счетоводната фирма. По ред причини не сключвам договори и не представихме нито един. И няма да казвам че "тоя път мина", напротив защитихме правото си да работим без писмени договори.

Предупреждението е за "колеги" дето се подписват и си ползват подписите без дори символично да получават пари.

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:13

Отговор на bonou2(28.06.2016 16:10):
bonou2 каза:
или ти четеш криво, или аз си чета както си искам ;)))

Закови на "официално облиг.отношение" и "счет.предпр. в чл.17" и форма на договор в ЗЗД и до там.
ДОП.:Аха в 16.11ч. колегата с дългия...ник ме разбра: ))))
Браво и мерси Колега!: )За разбирането и за...практиката: )

 RE: Писмо от НАП bonou2 Профил 28.06.2016 16:14

за мен си редят за физическите лица, щото 'предприятията' са ясни.

Отговор на тониК(28.06.2016 16:13):
тониК каза:

Закови на "официално облиг.отношение" и "счет.предпр. в чл.17" и форма на договор в ЗЗД и до там.


бе и аз те разбрах, макар да не съм колега, ама все тая ;))

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:15

Отговор на bonou2(28.06.2016 16:14):
bonou2 каза:
за мен си редят за физическите лица, щото 'предприятията' са ясни.

Ясни, ама се правят на интересни и ни гласят...Ще видим.И кой ще ни задължи с клиента да пишем договори, анекси и т.н...!? Данъчните ли!?: ((

 RE: Писмо от НАП Blajena71 Профил 28.06.2016 16:19

Отговор на тониК(28.06.2016 16:15):
тониК каза:

Ясни, ама се правят на интересни и ни гласят...Ще видим.И кой ще ни задължи с клиента да пишем договори, анекси и т.н...!? Данъчните ли!?: ((


Закона за счетоводството като начало.

 RE: Писмо от НАП Blajena71 Профил 28.06.2016 16:21

Давам пример, за целите на дискусията, без да е реално предложение.
Наемам те за счетоводител. Каква ще е документалната ми обоснованост и основанието да ти платя счетоводните услуги?

 RE: Писмо от НАП tihastapka Профил 28.06.2016 16:22

Отговор на Blajena71(28.06.2016 16:21):
Blajena71 каза:
Давам пример, за целите на дискусията, без да е реално предложение.
Наемам те за счетоводител. Каква ще е документалната ми обоснованост и основанието да ти платя счетоводните услуги?


Основанието ще са подадени месечни декларации и/или публикуван финансов отчет.

 RE: Писмо от НАП Blajena71 Профил 28.06.2016 16:36

Отговор на tihastapka(28.06.2016 16:22):
tihastapka каза:


Основанието ще са подадени месечни декларации и/или публикуван финансов отчет.


Нито месечни декларации ще се подават, нито отчети ще се публикуват. Това е несериозно.
И как точно ще обосновеш размера.
Дължимо е било, колкото е платено ли?

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:38

Отговор на tihastapka(28.06.2016 16:22):
tihastapka каза:


Основанието ще са подадени месечни декларации и/или публикуван финансов отчет.

Колега, темата е в "разни", а не в "счетоводство"...Не им обръщай внимание.
Щом под документална обоснованост по ЗСч. разбират писмен договор трябва да се върнем на основни понятия."Колежката" изхожда от правото, а не от счетоводството като отражение на вече осъществили се стопански операции.Документалната обоснованост в случая е издадена фактура за счетоводно обслужване.Сега ще "хукнат" към риска за неплащане, спорове и т.н. които се следват, ако липсва писмена форма на договор.Това вече го коментирах в доп. в 15.46ч.

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:45

Отговор на Blajena71(28.06.2016 16:36):
Blajena71 каза:


Нито месечни декларации ще се подават, нито отчети ще се публикуват. Това е несериозно.
И как точно ще обосновеш размера.
Дължимо е било, колкото е платено ли?

Ееее, спри съ деее: ( От 1992г. съм счет.предприятие /в началото ЕТ/.Подал съм десетки хиляди мес.декларации и отчети и едно сериозно счет.предприятие има достойнство и морал.Това ли е несериозното!?Размерът се уточнява двустранно на определени периоди и понякога ....по телефона.Имал съм дори случай когато нося /само/ платежното и ми го връщат да увелича сумата.За ГФО и год.доплащания разчитам на волята на клиента и взаимното уважение е нещо....неразбираемо за теб.Имал съм случаи, в които съм настоявал да не извършват превода след като има по-неотложни плащания и дори за намаляване на хонорара.
Доп.:Аха, миналият месец една фирма ми увеличи хонорара считано от 01.01.2016г. защото управляващият съдружник чак сега говорил с другите съдружници/!/. Просто "ударих кьоравото" щото лице по ТД си поискало повече, та и аз "намазах": )))

 RE: Писмо от НАП tihastapka Профил 28.06.2016 16:48

Отговор на Blajena71(28.06.2016 16:36):
Blajena71 каза:


Нито месечни декларации ще се подават, нито отчети ще се публикуват. Това е несериозно.
И как точно ще обосновеш размера.
Дължимо е било, колкото е платено ли?


Основанието е, че след задълбочен разговор скрепен с приятелско ръкостискане сме се разбрали (т.е. сме се договорили) аз да му водя счетоводството и подавам отчетите а той да ми плати, за което му издавам фактура при плащането или извършването на работата.

 RE: Писмо от НАП тониК Профил Изпрати email 28.06.2016 16:49

ТОЧНО!: )
 

 RE: Писмо от НАП typtadrynka Профил 28.06.2016 17:04

А бе, как е възможно още от първата дума, която не е обръщение, в това писмо да показват , колко са некомпетентни??? Стига вече с тоя Указ 56. Минаха години.

Иначе, нищо ново. Тия са вече две години и половина на власт и всяка година разправят за качване на приходите. Това може да стане единствено и само по единственият начин познат на водача им — чрез рекет. Както правеха и първият път. Сега отново е наш ред. Койтто оцелее, оцелее.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Разни