ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Счетоводство Започни нова тема
Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка
Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 25.05.2017 20:43
Здравейте,
След доста мислене и опити да се справя(неуспешни), искам помощ за сления казус. Като цяло ми се струва, че нещо липсва.. та:
Сключен договор за изработка на софтуер между фирма Х ЕООД и лицето Иван. Възнаграждението по договоря е прехвърляне на 50% дружествени дялове от същата фирмата Х ЕООД(така е вписано в договора). След приключване на договора(изработен е продукта) е направено самото прехвърляне на дяловете от собственика на фирмата Х ЕООД- Николай(притежава 100% дялове - 5 хил.лв.) на лицето Иван, с която лицето Иван е станал собственик на 50% от дяловете. Капитала на дружеството не е променен( 5 хил.).Собственика Николай не е получил пари, а прехвърля дяловете си съгласно договора за изработка, в която обаче той не е страна?!....
1.Какви счетоводни записвания трябва да направя. Дружеството придобива нематериален актив.?
2.Дължат ли се осигуровки и ддфл?
Предварително благодаря за помоща
След доста мислене и опити да се справя(неуспешни), искам помощ за сления казус. Като цяло ми се струва, че нещо липсва.. та:
Сключен договор за изработка на софтуер между фирма Х ЕООД и лицето Иван. Възнаграждението по договоря е прехвърляне на 50% дружествени дялове от същата фирмата Х ЕООД(така е вписано в договора). След приключване на договора(изработен е продукта) е направено самото прехвърляне на дяловете от собственика на фирмата Х ЕООД- Николай(притежава 100% дялове - 5 хил.лв.) на лицето Иван, с която лицето Иван е станал собственик на 50% от дяловете. Капитала на дружеството не е променен( 5 хил.).Собственика Николай не е получил пари, а прехвърля дяловете си съгласно договора за изработка, в която обаче той не е страна?!....
1.Какви счетоводни записвания трябва да направя. Дружеството придобива нематериален актив.?
2.Дължат ли се осигуровки и ддфл?
Предварително благодаря за помоща
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка colori 25.05.2017 21:06
Хм, значи аз ще свърша работа на дружеството, а в замяна собственикът като ФЛ ще ми продаде част от дяловете си ? Един вид дружеството няма да се бръкне за моето плащане , а тази работа ще свърши ФЛ-собственик ?
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка b0b0 25.05.2017 21:59
Сигурно ще се намери решение, ама няма да е лошо на фирмаджиите, като отидат да регистрират фирми, да им искат кетап за преминати едни сто часа по бизнес :)
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка jorro22 25.05.2017 22:28
След като Огнян Герджиков в "Коментар на Търговския закон" I-ви том сподели, че едно ООД може да си изкупи дружествените дялове вече всичко е възможно.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка jorro22 25.05.2017 22:29
Отговор на Mariq123Mariq(25.05.2017 20:43):
Mariq123Mariq каза:
Здравейте,
След доста мислене и опити да се справя(неуспешни), искам помощ за сления казус. Като цяло ми се струва, че нещо липсва.. та:
Сключен договор за изработка на софтуер между фирма Х ЕООД и лицето Иван. Възнаграждението по договоря е прехвърляне на 50% дружествени дялове от същата фирмата Х ЕООД
Договорът има невъзможен предмет. Дружеството не е собственик на дяловете, че да се разпорежда с тях.
Mariq123Mariq каза:
Здравейте,
След доста мислене и опити да се справя(неуспешни), искам помощ за сления казус. Като цяло ми се струва, че нещо липсва.. та:
Сключен договор за изработка на софтуер между фирма Х ЕООД и лицето Иван. Възнаграждението по договоря е прехвърляне на 50% дружествени дялове от същата фирмата Х ЕООД
Договорът има невъзможен предмет. Дружеството не е собственик на дяловете, че да се разпорежда с тях.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка sever 26.05.2017 12:20
Да не би да се върнахме във времето на натуралната търговия ? Земи тоя чувал с кайсии, но ми дай един с домати.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка colori 26.05.2017 13:39
То не просто е натурална търговия ами е от рода на "прави помен с чужда пита" .
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 10:32
Договорите са правени от юристи, според които всичко е наред. Според тях не се дължат и данъци и осигуровки. На мен се пада "честа" да направя така, че те да са прави :)
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка elisaveta_p 29.05.2017 10:35
Искаш да кажеш, че това прехвърляне на дялове е вписано в Търговския регистър?
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка XXXXX 29.05.2017 10:39
Абе да не е нещо като апортна вноска?
Само дето не ми е ясно как може да се оцени бъдещ продукт....
Само дето не ми е ясно как може да се оцени бъдещ продукт....
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 11:10
Да, вписано е в ТР. Дружеството НЕ е новоучредено. Идеята е новия собственик да придобие дялове, срещу изработка на софтуерен продукт, който да стане собственост на фирмата.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка bonou2 29.05.2017 11:13
ами не виждам какво можете да направите.
нещо черно на бяло от юристите за Според тях не се дължат и данъци и осигуровки. - и това е.
кой му се спори с юристи за нещо вписано в ТР?
Отговор на Mariq123Mariq(29.05.2017 10:32):
Mariq123Mariq каза:
Договорите са правени от юристи, според които всичко е наред. Според тях не се дължат и данъци и осигуровки. На мен се пада "честа" да направя така, че те да са прави :)
нещо черно на бяло от юристите за Според тях не се дължат и данъци и осигуровки. - и това е.
кой му се спори с юристи за нещо вписано в ТР?
Отговор на Mariq123Mariq(29.05.2017 10:32):
Mariq123Mariq каза:
Договорите са правени от юристи, според които всичко е наред. Според тях не се дължат и данъци и осигуровки. На мен се пада "честа" да направя така, че те да са прави :)
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка b0b0 29.05.2017 11:15
Софтуерният продукт още го няма, но дяловете са придобити... хитро. Ами ако се счупи компа и софтуерният продукт не стане? :)
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Abby12 29.05.2017 11:15
Отговор на Mariq123Mariq(29.05.2017 10:32):
Mariq123Mariq каза:
Договорите са правени от юристи, според които всичко е наред. Според тях не се дължат и данъци и осигуровки.
сефте, комендантски... а иначе устите им големи, особено с оня прословут проект за промени в ЗАдв
Отговор на Mariq123Mariq(29.05.2017 10:32):
Mariq123Mariq каза:
На мен се пада "честа" да направя така, че те да са прави :)
дори не бих си и помислила да си мръдна и малкия пръст в подобна посока - чорбаджията да се спасява
в много краен случай бих му припомнила, че който плаща зле, плаща два пъти
Mariq123Mariq каза:
Договорите са правени от юристи, според които всичко е наред. Според тях не се дължат и данъци и осигуровки.
сефте, комендантски... а иначе устите им големи, особено с оня прословут проект за промени в ЗАдв
Отговор на Mariq123Mariq(29.05.2017 10:32):
Mariq123Mariq каза:
На мен се пада "честа" да направя така, че те да са прави :)
дори не бих си и помислила да си мръдна и малкия пръст в подобна посока - чорбаджията да се спасява
в много краен случай бих му припомнила, че който плаща зле, плаща два пъти
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 11:24
Оценката на продукта ще е стойноста на прехвърлените дялове-в случая 50% от 5 хил.лв.
Мислих в следната насока:
имаме договор за изработка:
214Нематериален актив/499 Иван.... 2500
и тук зациклям.
Може би
499/424Вземания от съучастия, но после как да закрия 424
.....
Да не говорим, че като имаме договор за изработка, трябва според мен да има данъци и осигуровки. Може и да бъркам, поправете ме ако греша.
Мислих в следната насока:
имаме договор за изработка:
214Нематериален актив/499 Иван.... 2500
и тук зациклям.
Може би
499/424Вземания от съучастия, но после как да закрия 424
.....
Да не говорим, че като имаме договор за изработка, трябва според мен да има данъци и осигуровки. Може и да бъркам, поправете ме ако греша.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка elisaveta_p 29.05.2017 12:00
Абе дай БУЛСТАТа на тая фирма, че да ги видим тези документи и вписвания.
Някак си много "наизуст" ми идва темата
Някак си много "наизуст" ми идва темата
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 13:11
ДОГОВОР ЗА ИЗРАБОТКА НА ПРОГРАМЕН ПРОДУКТ
Днес, ......2017 г., в град София между:
"Х" ЕООД, ЕИК:, със седалище и адрес на управление.......представлявано от ..................на Управител, наричано по-долу за краткост „ВЪЗЛОЖИТЕЛ”
и
................ .........., ЕГН: .........., л.к. № ........., издадена от МВР ............. на .............г., адрес: .................; наричан”ИЗПЪЛНИТЕЛ”
се сключи настоящият договор за следното:
I. ПРЕДМЕТ НА ДОГОВОРА
Чл. 1. С настоящия договор ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ възлага, а ИЗПЪЛНИТЕЛЯ приема да извърши следните дейности:
1. Да изработи прогарамен продукт, наричан по-долу за краткост „СОФТУЕРА“, съгласно параметрите в Приложение № 1 - Техническа спецификация (Задание), неразделнa част от .....
IV. ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ
Чл. 13. (1) Заплащаното възнаграждение от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ за изработката и поддръжката на СОФТУЕРА – предмет на настоящия договор, се осъществява чрез прехвърляне на собственост върху дружествени дялове от капитала на „Х” ЕООД с ЕИК: при условията на Договори за прехвърляне на дружествени дялове както следва:
- на ..............., ЕГН: ............ - 50 /петдесет/ дружествени дяла, представляващи 50 % от дяловете на дружеството
-(2) Срокът за подписване на Договорите за прехвърляне на дружествени дялове е не по-късно от 5 /пет/ дни след подписване на Приемо-предавателния протокол по чл. 10, т. 2 от Договора.
(3) Прехвърлянето на дружествени дялове по ал. 1 и вписването на променените обстоятелства в Търговския регистър при Агенция по вписванията, представляват общо и окончателно възнаграждение за изпълнение на предмета на настоящия договор.
Днес, ......2017 г., в град София между:
"Х" ЕООД, ЕИК:, със седалище и адрес на управление.......представлявано от ..................на Управител, наричано по-долу за краткост „ВЪЗЛОЖИТЕЛ”
и
................ .........., ЕГН: .........., л.к. № ........., издадена от МВР ............. на .............г., адрес: .................; наричан”ИЗПЪЛНИТЕЛ”
се сключи настоящият договор за следното:
I. ПРЕДМЕТ НА ДОГОВОРА
Чл. 1. С настоящия договор ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ възлага, а ИЗПЪЛНИТЕЛЯ приема да извърши следните дейности:
1. Да изработи прогарамен продукт, наричан по-долу за краткост „СОФТУЕРА“, съгласно параметрите в Приложение № 1 - Техническа спецификация (Задание), неразделнa част от .....
IV. ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ
Чл. 13. (1) Заплащаното възнаграждение от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ за изработката и поддръжката на СОФТУЕРА – предмет на настоящия договор, се осъществява чрез прехвърляне на собственост върху дружествени дялове от капитала на „Х” ЕООД с ЕИК: при условията на Договори за прехвърляне на дружествени дялове както следва:
- на ..............., ЕГН: ............ - 50 /петдесет/ дружествени дяла, представляващи 50 % от дяловете на дружеството
-(2) Срокът за подписване на Договорите за прехвърляне на дружествени дялове е не по-късно от 5 /пет/ дни след подписване на Приемо-предавателния протокол по чл. 10, т. 2 от Договора.
(3) Прехвърлянето на дружествени дялове по ал. 1 и вписването на променените обстоятелства в Търговския регистър при Агенция по вписванията, представляват общо и окончателно възнаграждение за изпълнение на предмета на настоящия договор.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 13:13
Договор за прехвърляне на дружествени дялове
Днес......., между ....
........... и .............
..
Предмет на договора:
1.................., в качеството си на едноличен собственик на капитала на .............ЕООД, ПРОДАВА на
........ ..................................., собствените си 50 дружествени дяла от основния капитал на Х ЕООД, всеки с номинална стойност 50 лева с обща стоност 2500 лева, съгласно поетото в чл.13 от Договор за изработка на програмен продукт от ...2017г. задължение от страна на ..........(собственика на дружеството) да прехвърли 50% от дяловете на дружеството на новия съдружник, изработил програмния продукта съгласно чл.1 от горепосочения договор
Днес......., между ....
........... и .............
..
Предмет на договора:
1.................., в качеството си на едноличен собственик на капитала на .............ЕООД, ПРОДАВА на
........ ..................................., собствените си 50 дружествени дяла от основния капитал на Х ЕООД, всеки с номинална стойност 50 лева с обща стоност 2500 лева, съгласно поетото в чл.13 от Договор за изработка на програмен продукт от ...2017г. задължение от страна на ..........(собственика на дружеството) да прехвърли 50% от дяловете на дружеството на новия съдружник, изработил програмния продукта съгласно чл.1 от горепосочения договор
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка elisaveta_p 29.05.2017 13:18
Каквито и преписи да правиш, докато не видя черно на бяло това нещо вписано в ТР, няма да ти повярвам, че е минало.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 13:30
Значи Петкан си продава дяловете от Х на Иван. Не му плащат.
Х дължи на Иван същата сума. Х не ги превежда на Иван.
Правят някакво измислено прихващане.
В крайна сметка Петкан дължи на фирма Х пари. Или му дължат на него. Вече се обърках.
Няма такава боза :)))
Х дължи на Иван същата сума. Х не ги превежда на Иван.
Правят някакво измислено прихващане.
В крайна сметка Петкан дължи на фирма Х пари. Или му дължат на него. Вече се обърках.
Няма такава боза :)))
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 15:13
Като цяло духа на цялата сделка е, че лицето Иван е направило софтуер, срещу което получава дялове от фирмата от собственика(50% от 5 хил.), не пари. Това ще стане без промяна на капитала, а софтуера ще стане собственост на фирмата. Нищо нередно няма в това(абстрахираме се от написаните договори). Остойностяването на софтуера е 2500 лв.- 50% от капитала на дружеството. Какво да кредиритам срещу софтуера(214/?)?
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка HallDrogo 29.05.2017 15:24
Отговор на Mariq123Mariq(29.05.2017 15:13):
Остойностяването на софтуера е 2500 лв.- 50% от капитала на дружеството. Какво да кредиритам срещу софтуера(214/?)?
214 / 101 - собст 1 ( -2500 лв )
101 - собст 2 ( +2500 лв )
Остойностяването на софтуера е 2500 лв.- 50% от капитала на дружеството. Какво да кредиритам срещу софтуера(214/?)?
214 / 101 - собст 1 ( -2500 лв )
101 - собст 2 ( +2500 лв )
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 15:42
Отговор на HallDrogo(29.05.2017 15:24):
HallDrogo каза:
214 / 101 - собст 1 ( -2500 лв )
101 - собст 2 ( +2500 лв )
И салдо по 214 = 0?
Като са такива тарикати, дружеството да отпише задължението към Иван и да отрази приход.
21 / 4
4 / 70
И готово :)))
HallDrogo каза:
214 / 101 - собст 1 ( -2500 лв )
101 - собст 2 ( +2500 лв )
И салдо по 214 = 0?
Като са такива тарикати, дружеството да отпише задължението към Иван и да отрази приход.
21 / 4
4 / 70
И готово :)))
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка HallDrogo 29.05.2017 15:46
Отговор на Liglyo(29.05.2017 15:42):
Liglyo каза:
И салдо по 214 = 0?
Като са такива тарикати, дружеството да отпише задължението към Иван и да отрази приход.
21 / 4
4 / 70
И готово :)))
За без пари (няма реално плащане ) толкова ?
Liglyo каза:
И салдо по 214 = 0?
Като са такива тарикати, дружеството да отпише задължението към Иван и да отрази приход.
21 / 4
4 / 70
И готово :)))
За без пари (няма реално плащане ) толкова ?
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 15:47
Отговор на HallDrogo(29.05.2017 15:46):
HallDrogo каза:
За без пари (няма реално плащане ) толкова ?
Това, че няма плащане, не значи, че няма актив.
HallDrogo каза:
За без пари (няма реално плащане ) толкова ?
Това, че няма плащане, не значи, че няма актив.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка HallDrogo 29.05.2017 15:50
То така е направено , че мен лично ме съмнява да има и актив ...ами само разпределение на капитала.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка elisaveta_p 29.05.2017 16:12
хихи, пуснах в търсачка Mariq123Mariq
Резултатите (извън одит.инфо) са много забавни :)
Например този:
Скажите пожалуйста, скоро ли я встречу своего будущего мужа, как он будет выглядеть, он будет старше меня, как его будут звать ?
Резултатите (извън одит.инфо) са много забавни :)
Например този:
Скажите пожалуйста, скоро ли я встречу своего будущего мужа, как он будет выглядеть, он будет старше меня, как его будут звать ?
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 16:14
На линка става въпрос за Мария123Мария, а тук е Марик123Марик :)))
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка colori 29.05.2017 16:18
То големи врътки и чудеса за едни 2400 - да си вземе парите, да си плати дяла и пито-платено. Каква е задната мисъл тука не схващам.
Някакъв МАГ ще подскаже сигурно - натам е тръгнала работата :)))
Някакъв МАГ ще подскаже сигурно - натам е тръгнала работата :)))
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 16:21
Отговор на colori(29.05.2017 16:18):
colori каза:
То големи врътки и чудеса за едни 2400 - да си вземе парите, да си плати дяла и пито-платено. Каква е задната мисъл тука не схващам.
Някакъв МАГ ще подскаже сигурно - натам е тръгнала работата :)))
Няма задна мисъл. Казали са на човека, че ако направи еди какъв си софтуер ще получи половината от фирмата. Туй то.
colori каза:
То големи врътки и чудеса за едни 2400 - да си вземе парите, да си плати дяла и пито-платено. Каква е задната мисъл тука не схващам.
Някакъв МАГ ще подскаже сигурно - натам е тръгнала работата :)))
Няма задна мисъл. Казали са на човека, че ако направи еди какъв си софтуер ще получи половината от фирмата. Туй то.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка colori 29.05.2017 16:23
Въх, то било просто кат фасул та затова се и обърках. Да направи два софтуера и да му я дават цялата - стига са го мъчили.
Отговор на Liglyo(29.05.2017 16:21):
Liglyo каза:
Няма задна мисъл. Казали са на човека, че ако направи еди какъв си софтуер ще получи половината от фирмата. Туй то.
Отговор на Liglyo(29.05.2017 16:21):
Liglyo каза:
Няма задна мисъл. Казали са на човека, че ако направи еди какъв си софтуер ще получи половината от фирмата. Туй то.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка elisaveta_p 29.05.2017 16:24
Отговор на Liglyo(29.05.2017 16:14):
Liglyo каза:
На линка става въпрос за Мария123Мария, а тук е Марик123Марик :)))
Да, но идеята да се постави този въпрос в онзи сайт е добра :)
Експертизата там е на ниво :)
Liglyo каза:
На линка става въпрос за Мария123Мария, а тук е Марик123Марик :)))
Да, но идеята да се постави този въпрос в онзи сайт е добра :)
Експертизата там е на ниво :)
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Mariq123Mariq 29.05.2017 16:30
Има актив и с него ще се извършва дейността на дружеството.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Веси 29.05.2017 17:56
494/ 101 -2,5х
214/ 494 -2,5х
214/ 494 -2,5х
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 17:57
Отговор на Веси(29.05.2017 17:56):
Веси каза:
494/ 101 -2,5х
214/ 494 -2,5х
Капитала не го увеличават :)))
Веси каза:
494/ 101 -2,5х
214/ 494 -2,5х
Капитала не го увеличават :)))
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Веси 29.05.2017 18:10
Капитала не го увеличават :)))
Дт 214- 1бр. 0 лв
Кт 101 ан. новия съдружник
Дт 214- 1бр. 0 лв
Кт 101 ан. новия съдружник
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка abeama 29.05.2017 18:23
абе да ти имам проблема
ама така ще е като се забъркат операции на фирма с такива на физически лица
май искаш да правиш консолидирано счетоводство на фирма и две физически лица
откажи се и го карай както си е :)
ама така ще е като се забъркат операции на фирма с такива на физически лица
май искаш да правиш консолидирано счетоводство на фирма и две физически лица
откажи се и го карай както си е :)
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Liglyo 29.05.2017 20:37
Отговор на Веси(29.05.2017 18:10):
Веси каза:
Капитала не го увеличават :)))
Дт 214- 1бр. 0 лв
Кт 101 ан. новия съдружник
Цъ. Активът е 2.5К
Веси каза:
Капитала не го увеличават :)))
Дт 214- 1бр. 0 лв
Кт 101 ан. новия съдружник
Цъ. Активът е 2.5К
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка b0b0 29.05.2017 21:37
Отговор на colori(29.05.2017 16:18):
colori каза:
...Каква е задната мисъл тука не схващам...
Адвокатът казал, че "не се дължат и данъци и осигуровки", туй ще да'й.
colori каза:
...Каква е задната мисъл тука не схващам...
Адвокатът казал, че "не се дължат и данъци и осигуровки", туй ще да'й.
RE: Прехвърляне на дялове срещу договор за изработка Abby12 29.05.2017 22:15
Отговор на abeama(29.05.2017 18:23):
abeama каза:
май искаш да правиш консолидирано счетоводство на фирма и две физически лица
само дето индивидуалните отчети нещо се опъват :))
иначе с елиминирането на вътрешните обороти се справя перфектно :))
abeama каза:
май искаш да правиш консолидирано счетоводство на фирма и две физически лица
само дето индивидуалните отчети нещо се опъват :))
иначе с елиминирането на вътрешните обороти се справя перфектно :))
реклама
ODIT.info > Дискусия > Счетоводство
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: Учредяване на право на ползване и продажба на имота
RE: Учредяване на право на ползване и продажба на имота
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно