Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема

Мнооого гореща тема! заповед за освобождаване

 заповед за освобождаване ивелина (гост) 25.08.2007 08:20

колеги допуснах следната грешка. работник си пусна молба да бъде освободен от определена дата на базата на тази молба и на моята тъпотия аз го освободих и подадох в нап ,обаче този работник става 10 дни не идва да си разпише молбата...??? какво да правя

 RE: заповед за освобождаване ЛС Профил 25.08.2007 09:26

Как така не си е подписал молбата?Сигурно искаш да кажеш,че не си е разписал заповедта за освобождаване?
Няма проблем ,пусни му я по пощата с обратна разписка и толкова.

 RE: заповед за освобождаване rивелина (гост) 25.08.2007 09:57

да молбата е разписана но заповедта не е но изпращането по пощата гарантирали ми правно основание да прекратя молбата . по пощата мога да я поканя да дойде да и бъде да и връча молбата. мисля си в случая работника дойде и оспори примерно члена по който е освободен и не подпише...аз вече съм я освободил и в нап. май голяма каша или аз нещо се стягам...???

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 10:07

Ивелина, спри да си блъскаш главицата с такива сложни мисли...след като въпросния работник е подал веднъж молба за освобождаване, той е декларирал съгласието за напускане, ваше е било правото да решите дали ще го пуснете по взаимно съгласие или ще искате да отработи предизвестието си....от това, което чета, всичко е уредено по взаимно съгласие и ЛС е права, като казва да изпратите по пощата с обратна разписка заповедтта за освобождаване....мисля, че няма какво повеч да ни уведомяваш как се терзаеш за измислени евенуални проблеми...-))))

 RE: заповед за освобождаване ивелина (гост) 25.08.2007 11:29

..самоче това не е всичко ....аз съм от 10 дни в тази фирма и в молбата която е подписала работничката пише "моля да бъда освободена........и едно по здравословни проблеми... няма друг документ приложен към молбата,обаче сега разбирам,че работничката има претенции за чл 325 т9

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 11:34

А ти по кой член я освободи?

 RE: заповед за освобождаване ивелина (гост) 25.08.2007 11:36

по 325 т1 защото има само молба и нищо друго......

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 11:39

И правилно си постъпила, за да освободиш лице по т.9, трябва да има приложено решение от ТЕЛК, не се притеснявай.
Въобще, ти разгледа ли досието на тази - май за жена става въпрос...?
Там какви медицински документи има ?

 RE: заповед за освобождаване ивелина (гост) 25.08.2007 11:57

съжалявам,че продължавам да ви досаждам но искам да реша този проблем. да разгледах го има молба за отпуска и после молбата за освобождаване. да тя е изявила искане към шефа да е по т9 но понеже не намерих решение от телк и от фирмата ми казаха,че при тях такова няма аз сметнах за неточно да я освободя по т9,обаче сега ще се окаже,че има такова решени и тя става дълга и широка.....

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 12:10

Чети сега внимателно...
9. (изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) при невъзможност на работника или служителя да изпълнява възложената му работа поради болест, довела до трайна неработоспособност (инвалидност), или по здравни противопоказания въз основа на заключение на трудово-експертната лекарска комисия. В този случай прекратяването не се допуска, ако при работодателя има друга работа, подходяща за здравното състояние на работника или служителя и той е съгласен да я заеме;
Чл.325, е общото основание, за прекратяване на трудово правоотношение между двете страни, по взаимно съгласие, без нито една от страните да дължи обезщетение на другата....разпоредбата на т.9, от същия член би била приложима в случай, че вие не сте искали да освободите работника по взаимно съгласие, а сте и наложили да отработва предизвестие, и то само при условие, че е с процент инвалидност, или ви представи Решение от ТЕЛК. Във вашия случай няма конфликт на интереси, така, че, споко!

 RE: заповед за освобождаване ивелина (гост) 25.08.2007 12:29

мерси все пак за отговорите,но не съм много спокойна защото сега е била при шефа и отказва да подпише заповед по чл 325 т1 а иска т9 и обезщетение като носи и решение от телк. аз си мисля,че щом тя има решение ние сме длъжни да я освободим по т9 /да променя заповедта/ и да изплатим обизщетение. сега ще започнат инспекции по труда тъпотии ,ако шефа не склони . лошото е ,че аз вече не съм сигурна дали да настоявам за т9 щото ако не съм права ще ..))) айде лека работа ще я мислим

 RE: заповед за освобождаване kimba Профил 25.08.2007 12:50

Ивелина, лицето иска да напусне сама нали така? Е добре де, ето ти цитат от въпросната точка 9:
В този случай прекратяването не се допуска, ако при работодателя има друга работа, подходяща за здравното състояние на работника или служителя и той е съгласен да я заеме;
Ами има два варианта - при първия предлагаш на лицето новата длъжност, подходяща за лицето, АКО има такава, и то я приема. При втория предлагаш подходящата длъжност, АКО има такава, лицето не я приема и напуска по собствено желание, ама няма начин да е по т. 9, защото все пак е предложена подходяща работа. Е за каква точка 9 ми говориш направо не знам, при положение, че това са двата варианта по нея, и си пише, че прекратяване не се допуска ако има друга подходяща работа.

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 12:51

Абе, жена, за какво обезщетение говориш...я се съвземи....не съкрашаваш работничката...!!!!
Прави разлика между чл.328 с всичките му точки, чл.235, т.9 и эчл.327, т.1......ТРИТЕ ОСНОВАНИЯ ЗА НАПУСКАНЕ СА КОРЕННО РАЗЛИЧНИ ..... Вие имате най-облекчения вариант, в който никой не е задължен към другата страна...стискате си ръцете и - кой от където дошъл...кви инспекции, кви пет лева...ако бях на твое място....щех да се ядосам и такъв член Шех да и врътна на тази, че хем ше си отработи тримесечно предизвестие, хем щеше да пита за още....-))))))

Пожелавам ти да се успокоиш и не драматизирай случая...Успех.

 RE: заповед за освобождаване kimba Профил 25.08.2007 13:01

И Ogreto, не е точно така, както го казваш. Тая т. 9 е използвана като претекст от лицето хем да се измъкне и да напусне, хем да вземе некой лев, ако не я спазят и не могат да й предложат друга подходяща работа, ако има такава. И като гледам как се е панирала Ивелина, може и да си получи паричките :)))

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 13:14

kimba , не съм съгласна с теб.
Чл.325, по принцип ИЗКЛЮЧВА обезщетение от която и да е от двете страни...в частност, т.9, би била приложима само , ако РАБОТОДАТЕЛЯ НЕ ИСКА ДА ОСВОБОДИ ЛИЦЕТО! А предложението за друга длъжност е уловка , от която работодателя има възможност да се възползва и иска да задържи на всяка цена работника си, като му направи ново предложение, но все пак, ТОЙ НЕ Е ДЛЪЖЕН, и това се подразбира от духа на точката....!

 RE: заповед за освобождаване kimba Профил 25.08.2007 13:18

Ogreto, що ли си мисля, че съм казала точно същото, ама с други думи, а :))) Ами научи се да четеш между редовете, то иначе е много лесно с тежката артилерия! Ще спретнеш там въпросното членче дето се силиш, ама друг път! И да, капанчето е за работодателя, ама така както стоят нещата горкия не знае как да го избегне :)))

 RE: заповед за освобождаване kimba Профил 25.08.2007 13:21

И ахаххааааааааа, това с ДУХА на точката направо ме разби :))) Няма ДУХ Ogreto, има написано черно на бяло, и всичко е въпрос на прочит, гледна точка и тълкуване! И да ти кажа под секрет ВАЖИ И ЗА ДВЕТЕ СТРАНИ, не само за роботодателя!

 RE: заповед за освобождаване kimba Профил 25.08.2007 13:29

И понеже ми гвориш Ogreto кой какви права НЯМАЛ за обезщетение, метни едно око на чл. 217, чл. 219, чл. 222, ал. 2 от КТ. И особено последният е доста интересен! Та мисля си, все може да попадне в някоя от тези точки, за да си получи обезщетението. Какво ще кажеш Ogreto, все още ли не съм права?

 RE: заповед за освобождаване Ogreto Профил 25.08.2007 13:30

kimba, с теб ше се разберем, то е ясно...въпросната работничка има една единствена алтернатива...просто в заповедта да и се допише единствено текста ...т.9, което, обаче не би и донесло нито лев отгоре, защото във фирма за да има определена бройка работни места за хора с намалена трудоспособност или инвалиди, пак работодателя трябва да определи кои са...и то със заповед, действаща към момента на подаване на молбата за напускане, в която работничката трябва ИЗРИЧНО да посочи, че иска да напусне, щото е мноооого болна и не може да бъде ...примерно...бобиньорка, а иска да стане ....лавкаджиика / от евентуалния списък.../....това са детайли, които трудно се доказват пред съд....стига разбира се работодателя да не е пълен кретен:-)))

 RE: заповед за освобождаване kimba Профил 25.08.2007 13:35

Ами да, затова казах, има начин! Ивелина само споко и прочети какво е написано тук. Ама внимателно го прочети, и убедена съм, ще намериш начин да се измъкнеш, небрежно и с финес :)))

 RE: заповед за освобождаване ЛС Профил 25.08.2007 15:32

Незнам защо спорите толкова много.Работничката може и има право да напусне по чл.325т.9 ,а ако не е съгласен на това работодателя,може да напусне и без предизвестие по чл.327т.1 от КТ,щом като има експертно решение от ТЕЛК за инвалидизиране,в което би трябвало да е посочено лицето може или не може да работи на тази длъжност,която е в момента.Работодателя е длъжен да й изплати обезщетение по чл.222 ал.2,ако има пет години трудов стаж и през последните пет години не се възползвала от това възнаграждение.
Работодателя също по никакъв начин не може да й откажи това обезщетение.
За да й предложи работа,той трябва всяка година със заповед да обявява местата за трудостроени и пред ИТ,за това нещо е задължен ако има над 50човека работници в предприятието си.
Тъй че няма какво да го мислите,освобождавате я по чл.325 т.9 и й изплащате обезщетение по чл.222 ал.2

 RE: заповед за освобождаване иван (гост) 26.08.2007 09:03

ЛС и аз мисля същото особено,ако работодателя е и подписал ,че не може да осигури друга подходяща работа. затова колеги внимателно със съветите и то толкова категорично .
 

 RE: заповед за освобождаване pantafil Профил Изпрати email 09.09.2007 20:23

Абе то не е за коментар. В моя случай работничката е освободена след 7 работни дни .Оказа се телкаджийка .Освободена е по препоръка на мед.трудова експертиза. По Чл.70 е назначена
След два месеца някай я подучил да се жалва в инспекцията. Чакам да видя какви ще ги измъдрят.
Щото аз си отварям голямата уста и ги почвам най-напред от работодателя й. Срамно е да се оставиш да те изнудват метачки.Това е дейноста на фирмата
реклама

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения