Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване Започни нова тема

Гореща тема! Осигуряване собственик на ЕООД

 Осигуряване собственик на ЕООД radost (гост) 04.11.2007 02:51

Имам следния въпрос:
Собственик на ЕООД, който е и управител, но без възнаграждение, досега се самоосигурява. Сега иска да се осигурява по договор за управление и сключва такъв с определено възнаграждение, т.е. трябва да започне да се осигурява като управител за всички осигурени социални рискове. Трябва ли обаче да продължи да внася осигуровки като самоосигуряащ се? И ако не трябва, трябва ли да подаде декларация за регистрация на самоосигуряващо се лице - за прекъсване на дейността, за да не му търсят осигуровки като самоосигуряващ се?

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД 6MATI Профил 04.11.2007 08:33

Каквооооооооо .........декларация за спиране на дейност и то защото да не му търсят осигуряване като СОЛ????? Уби слона с прашка...........това на суахили значи........на муходамия да му хо дадъ........:)))))

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Lightning Профил Изпрати email 04.11.2007 08:40

6MATI,
Момичето пита за декларация за регистрация на самоосигуряващо се лице и аз мисля, че трябва да подаде такава щом спира да се осигурява като самоосигурен.

radost (гост),
Няма как собственика на ЕООД да сключи ДУК със себе си. Това му право му е вменено със съдебното решение.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД 6MATI Профил 04.11.2007 08:49

Благодаря,че ме светна кво пита.......щял ден щях да се мъча в адски мъки на невидение..:)))

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Lightning Профил Изпрати email 04.11.2007 08:53

Не се бъзикай, просто срещнах разминаване в терминологията на двете и реших да поясня.
Извини ме за адските мъки и моля те не се терзай повече, че ще ми тежиш на съвестта. :)

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД 6MATI Профил 04.11.2007 09:00

Хи хи ииииии ...... ми аз щото нямам съвест и си помислих.........ама ти извинявай де:)

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД radost (гост) 04.11.2007 09:40

Благодаря за изказаните мнения.
А що се отнася за ДУК, четох някъде в някакви коментари на Търговския закон, че собственик на ЕООД не може да сключи със себе си трудов договор, но договор за управление - може.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Lightning Профил Изпрати email 04.11.2007 09:43

Собственика на ЕООД по силата на съдебното решение е и управител. Така че няма защо да си сключва ДУК сам със себе си.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД OpaSna TikVa Профил 04.11.2007 09:49

Lightning,

Няма как собственика на ЕООД да сключи ДУК със себе си

или

Така че няма защо да си сключва ДУК сам със себе си.?


И не забравяй, че не ти решаваш дали има или няма защо.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Lightning Профил Изпрати email 04.11.2007 09:55

OpaSna TikVa ,
Или аз не съм се изразила правилно, или ти не си ме разбрала.
Написах "Собственика на ЕООД по силата на съдебното решение е и управител. " Може би второто изречение не ми е правилно. Исках да кажа, че след като е и управител по съд.решение не е необходимо да сключва ДУК във писмена форма.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД OpaSna TikVa Профил 04.11.2007 10:05

Горното е копирано от два твои постигна в една и съща тема. Ако можеш - разбери се. Аз не се и опитвам.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД radost (гост) 04.11.2007 10:13

Да, но по съдебно решение не е предвидено възнаграждение. Как да оформя тогава документално факта, че започва да получава възнаграждение?

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Коломбо Профил 04.11.2007 17:31

Въпреки че собственика на ЕООД е и управител, това не значи, че е управител по ДУК.Собственика на ЕООД може да сключи ДУК със себе си (трудов не може).Преминаването на ДУК става като подадеш в НАП декларация за прекратяване на самоосигуряването.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Анна (гост) 04.11.2007 21:28

Такива декларации за прекратяване на самоосигуряването от НАП ги връщат.Казват: същата да ти стои попълнена и при ревизия доказваш , че до момента лицето си е самоосигурявало и след посочената дата в декларацията се осигурява с ДУ. Така е поне в Сливен.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД radost (гост) 05.11.2007 01:31

Благодаря, Коломбо! Звучиш много убедително. И аз си мислех, че би следвало да подам декларация за прекъсване на самоосигуряването. Твоят отговор ме убеди окончателно. А в това, че трудов договор не може, а ДУК може да сключи, и аз съм убедена, че е така.
Анна, няма как да ми върнат тази декларация, след като не знаят защо всъщност я подавам. Може дружеството да прекъсва дейността и затова лицето да прекъсва самоосигуряването. Аз нямам навик да обяснявам на служителите, които само приемат декларации, защо ги подавам и т.н. Те нямат право да не приемат декларация, в която всички данни са попълнени както му е реда. А защо, как и какво не е тяхна работа.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Коломбо Профил 05.11.2007 09:43

Към това което написах добавям, че трябва да имаш и договор за управление-със съответната дата, да е упомената сумата на възнаграждението и т.н.

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД radost (гост) 05.11.2007 12:08

Да, естествено, че ще има договор с дата и възнаграждение, тъй като няма как по друг начин да документирам, че управителя започва да получава възнаграждение. Още веднъж благодаря!

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД Мими (гост) 05.11.2007 12:34

Искам да ви попитам как по изгодно или правилно за собственик на ЕООД - да се самоосигурява или да е с ДУК ?
Моят съпруг има фирма и се самоосигурява , но неговата стчетоводителка не можа да му обясни или той не е разбрал, как е по- добре. Само е разбрал, че осигуровките няма да му се признават за разход и вида на осигуряването се промяня само в началото на годината.
Ще съм Ви благодарна, ако ме посъветвате от януари 2008 как да продължи да се осигурява?
 

 RE: Осигуряване собственик на ЕООД radost (гост) 05.11.2007 13:12

Разликата в сумите на осигуровките е голяма. Доста по-малка е сумата като самоосигуряващ се. Но в моя случай собственика преминава на договор за управление, защото по негови лични причини му трябва доход като физическо лице.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване