ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > За начинаещи Започни нова тема
осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? цеца (гост) 03.03.2010 16:55
осигуровките на ЕТ осчетоводявате ли ги на разход по с/ ка 605 или ги давате по дебита на 498?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? нов (гост) 03.03.2010 16:56
според мен не са разход , приспадат се с ГДД
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? тониК 03.03.2010 16:58
Точно! Не са разход, а се приспадат от дохода преди облагането в прилож.№2
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 16:59
не са разход, що?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? тониК 03.03.2010 17:00
Разход са на парични средства, но не са калкулативен елемент в себест., р-дите и т.н...защото
са си за сметка на собственика-ЕТ /ФЛ/
са си за сметка на собственика-ЕТ /ФЛ/
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 17:00
калкулативен елемент на какво? питам като идиот
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? тониК 03.03.2010 17:01
Отговорих.И спри да се правиш на идиот: )))))))))Темата е в "начинаещи" и ще те лиша от академично обяснение: ((
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? гиацинт (гост) 03.03.2010 17:02
Разход са за джоба на собственика, не са разход за счетоводителя:)
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 17:02
защото са си за сметка на собственика-ЕТ /ФЛ/ , аха ... демек ЕТ не може и няма право да поиска предприятието да му покрива разходите за осигуровки?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? гиацинт (гост) 03.03.2010 17:04
И що да не може?:)
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 17:05
само ипотетично да попитам, той ЕТ от дде взе тея пари, че да ги внесе в бюджета? (Ако няма никви други доходи) И по къв начин отчетохте разчета за изведените от касата пари?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? тониК 03.03.2010 17:05
Ми да поиска.И какво от това?!? Пак ще се приспадат преди облагане, ама на друг ред
и облаг.доход ще бъде пак намален, ама малко ...по-рано по веригата: )))
Аааа, за разчета ли - оставям на теб, май излезе от състоянието на идиотизма!! Браво, време беше.. откъде е взел пари!! Ами взема си ги ежедневно, а не чака годишното приключване....
и облаг.доход ще бъде пак намален, ама малко ...по-рано по веригата: )))
Аааа, за разчета ли - оставям на теб, май излезе от състоянието на идиотизма!! Браво, време беше.. откъде е взел пари!! Ами взема си ги ежедневно, а не чака годишното приключване....
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 17:05
гиацинт, ако може, то тогава имаме разход за сметка на предприятието
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? buziness 03.03.2010 17:06
да си сключи договор с ЕТ да си получава заплата и ще бъдат разход за ЕТ
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? гиацинт (гост) 03.03.2010 17:07
Предприятието ще му даде на заем:)
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 17:10
който заем ще ли подлежи на връщане, при какви условия и кога?
и ако няма вероятност предприятието да си събере вземанията от собственика, тогава не следва ли счетоводителя да прави някви обезценки?
и ако няма вероятност предприятието да си събере вземанията от собственика, тогава не следва ли счетоводителя да прави някви обезценки?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:01
При плащане на осигуровките 498/503;
ФЛ си взема пари от касата на ЕТ 107/501, т.е. мести ги от единия джеб в другия;
вади си осигуровките в ДД;
"възстановява" парите на търговското си предприятие, т.е. пак ги мести от другия джоб в първия 501/498;
и спри да се правиш на идиот и не ми разправяй, че няма вече сметка 107, ами която си щеш сметка от група 10 Капитал тогава, и не ми разправяй, че ЕТ няма капитал, защото всеки търговец има капитал, който е остатъчната стойност на активите му след приспадане на всичките пасиви.
И разбира се, че за никакъв ЗАЕМ не може да се говори при ЕТ!!!!!! Той е ЕДНО И СЪЩО ЛИЦЕ със "собственика" си - просто има и търговско качество. Парите са си негови и по всяко време може да "бръкне" в касата и да вземе или да върне там пари! И подава ЕДНА ДД и за ЕТто си, и за "другото си качество" на "обикновено" лице.
ФЛ си взема пари от касата на ЕТ 107/501, т.е. мести ги от единия джеб в другия;
вади си осигуровките в ДД;
"възстановява" парите на търговското си предприятие, т.е. пак ги мести от другия джоб в първия 501/498;
и спри да се правиш на идиот и не ми разправяй, че няма вече сметка 107, ами която си щеш сметка от група 10 Капитал тогава, и не ми разправяй, че ЕТ няма капитал, защото всеки търговец има капитал, който е остатъчната стойност на активите му след приспадане на всичките пасиви.
И разбира се, че за никакъв ЗАЕМ не може да се говори при ЕТ!!!!!! Той е ЕДНО И СЪЩО ЛИЦЕ със "собственика" си - просто има и търговско качество. Парите са си негови и по всяко време може да "бръкне" в касата и да вземе или да върне там пари! И подава ЕДНА ДД и за ЕТто си, и за "другото си качество" на "обикновено" лице.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:04
абе аз мога даимам 107, мога да имам и 101 (пари в брой беше по словашкия сметкоплан)
обаче да те светна Доп Пар вноски - нещо не важат да биват капитал, поне ТЗ твърди че сме нямали право да ги третираме като капитал
А иначе има капитал, аз говоря за доп пар вноски
А от къв зор па при ЕТ да не мога да си призная разхода на осигуровките
обаче да те светна Доп Пар вноски - нещо не важат да биват капитал, поне ТЗ твърди че сме нямали право да ги третираме като капитал
А иначе има капитал, аз говоря за доп пар вноски
А от къв зор па при ЕТ да не мога да си призная разхода на осигуровките
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:05
Предприятие - съвкупност от права и задължения
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:06
Всъщност дори по-правилно е, при плащане на осигуровките 107/503, защото не е много редно да има разчет по 498, къв е тоя разчет сам със себе си. Но пък мисля, че е възможно все пак, защото това салдо показва, че търговското предприятие на лицето има да "взема" от личните средства на същото лице, които то не е вложило в предприятието си.
И естествено такива разчети в баланса не може да има, ако се използва 498 или някаква друга разчетна сметка, то тази сметка трябва задължително да се приключи в края на отчетния период със сметка от група 10.
И естествено такива разчети в баланса не може да има, ако се използва 498 или някаква друга разчетна сметка, то тази сметка трябва задължително да се приключи в края на отчетния период със сметка от група 10.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:07
дори и при ЕТ не виждам да имам "човек" вътре, поне в определението на предприятието.
И когато твърдиш че няма заем към ЕТ, тогава кво е
498/501 ???? ВЗемане от мен самият или - ако не въррна парите и се натрупа съществена сума - как ще се представи в отчета ? Като вземане от ?
И когато твърдиш че няма заем към ЕТ, тогава кво е
498/501 ???? ВЗемане от мен самият или - ако не въррна парите и се натрупа съществена сума - как ще се представи в отчета ? Като вземане от ?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:08
Какви допълнителни вноски, бе, ай не ме дразни че неам нерви за простотии вечер. Никакви допълнителни вноски не са, това са си средства, които лицето прехвърля в предприятието си.
Като счетоводно понятие капитал, всяко предприятие ПО СМИСЪЛА НА ЗСч има капитал, това е разликата между активите и задълженията. Ай стига са прай на луд, че не ти отива изобщо.
Като счетоводно понятие капитал, всяко предприятие ПО СМИСЪЛА НА ЗСч има капитал, това е разликата между активите и задълженията. Ай стига са прай на луд, че не ти отива изобщо.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:09
Ич не съм убеден, защото това означава, че фин показателите на ЕТ ще бъдат най-яките в сравнение с ЕООД-то и не се постига никаква съпоставимост между два отчета на две еднакви предприятия, но с различен юр статус
Но аз съм идиот, така че може и да греша
Но аз съм идиот, така че може и да греша
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:12
дори и при ЕТ не виждам да имам "човек" вътре, поне в определението на предприятието.
не знам кво искаш да кажеш, ЕТ си има предприятие като съвкупност от права, задължения и факт. отношения по ТЗ, а също така това предприятие е такова и по ЗСч, защото ЕТ е ТЪРГОВЕЦ по ТЗ.
Щом като е предприятие, то има капитал като счетоводно понятие, това са собствените средства, които лицето е "прехвърлило" към търговската си дейност.
Няма записан, няма регистриран капитал, но капитал, разбира се, има. Да си второкурсник, та да ме караш да ти пиша тия азбучни истини, а ти си най-големия спец по стандарти и умреш да се правиш на луд. Той и Федята така обича, ама сега не съм на кеф да се бъзикаме с вас. Айде приятна вечер:)))
Добавено - А финансовите показатели са друго нещо, в стандартите няма такива животни, щото НСС 13, в който ги имаше, е отдааааааааааааааааааааааааааааавна отменен. Като смяташ показатели от финансова гледна точка или в годишния доклад за дейността, ти си поне достатъчно грамотен и ще знаеш как да ги сметнеш, ай сега да не си изнасяме лекции за второкурсници по финанси, дето ги знаем и двамата много добре.
Къв тоя кеф за празни локуми, не мога да разбера ;))))))
не знам кво искаш да кажеш, ЕТ си има предприятие като съвкупност от права, задължения и факт. отношения по ТЗ, а също така това предприятие е такова и по ЗСч, защото ЕТ е ТЪРГОВЕЦ по ТЗ.
Щом като е предприятие, то има капитал като счетоводно понятие, това са собствените средства, които лицето е "прехвърлило" към търговската си дейност.
Няма записан, няма регистриран капитал, но капитал, разбира се, има. Да си второкурсник, та да ме караш да ти пиша тия азбучни истини, а ти си най-големия спец по стандарти и умреш да се правиш на луд. Той и Федята така обича, ама сега не съм на кеф да се бъзикаме с вас. Айде приятна вечер:)))
Добавено - А финансовите показатели са друго нещо, в стандартите няма такива животни, щото НСС 13, в който ги имаше, е отдааааааааааааааааааааааааааааавна отменен. Като смяташ показатели от финансова гледна точка или в годишния доклад за дейността, ти си поне достатъчно грамотен и ще знаеш как да ги сметнеш, ай сега да не си изнасяме лекции за второкурсници по финанси, дето ги знаем и двамата много добре.
Къв тоя кеф за празни локуми, не мога да разбера ;))))))
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Идиот (гост) 03.03.2010 19:13
Нека поставя въпроса така - Имаме само дебитни салда (В които има ан партида ФЛ)
пита се това като корекция на СК ли ще се представи, в намаление, демек загуба
или като вземане от собственика
пита се това като корекция на СК ли ще се представи, в намаление, демек загуба
или като вземане от собственика
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:16
Да, в този случай ще имаш отрицателен капитал в предприятието си, декапитализирано е, което не можеш да си позволиш да допуснеш. Вземане ще ми има сам от себе си, а не се излагай, кво вземане, кви глупости.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Идиот (гост) 03.03.2010 19:18
мда, и утре като прехвърля предприятието викаш - новия собственик ... няма да вземе нищо от мен, въпреки, че аз съм взимал от "предприятието" :D
А чак декапитализирано, айде молим ти се :D
Може да имам неразпределени печалби от минали години или текуща печалба,
А чак декапитализирано, айде молим ти се :D
Може да имам неразпределени печалби от минали години или текуща печалба,
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:20
Казваш само дебитни салда, затова ти викам, че е декапитализирано.
А ако го прехвърлиш, тоз дето купува ще ти плати квото ти плати при сделката и туйто, той няма да ти го купи декапитализирано, нищо няма да има да взема от тебе, брои ти парите, взема активите и поема пасивите и туйто.
Ако имаш неразпределени печалби от минали години или текуща печалба, те се нетират със дебитните салда по сметка на собственика и всичкото това ти дава капитала на ЕТ.
Туй, че не се регистрира капиталът и че няма относително постоянен основен капитал, не значи,
че няма капитал. Няма счетоводно предприятие като счетоводно понятие - по ЗСч, без капитал, па дори и той да е отрицателен:)))
А ако го прехвърлиш, тоз дето купува ще ти плати квото ти плати при сделката и туйто, той няма да ти го купи декапитализирано, нищо няма да има да взема от тебе, брои ти парите, взема активите и поема пасивите и туйто.
Ако имаш неразпределени печалби от минали години или текуща печалба, те се нетират със дебитните салда по сметка на собственика и всичкото това ти дава капитала на ЕТ.
Туй, че не се регистрира капиталът и че няма относително постоянен основен капитал, не значи,
че няма капитал. Няма счетоводно предприятие като счетоводно понятие - по ЗСч, без капитал, па дори и той да е отрицателен:)))
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Идиот (гост) 03.03.2010 19:22
уф, не се разбрахме с теб, говоря, че нямам никви вкарвани от собственика пари, демек имам некъв капитал, ама различен от 107, и мноооого, ама мнооооооооооого платени осигуровки, които аз не съм върнал в касата на фирмата :D
ТА тея осигуровки следва или не следва да се връщат от ФЛ в касата, и ако не следва, не са ли разход
ако пък следва, значи имаме вземане (Все едно клон Х да има да взима от клон У)
ТА тея осигуровки следва или не следва да се връщат от ФЛ в касата, и ако не следва, не са ли разход
ако пък следва, значи имаме вземане (Все едно клон Х да има да взима от клон У)
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:27
Следва да се върнат в касата, а ако не се върнат, те са НАМАЛЯВАНЕ НА КАПИТАЛА, а не са никакво вземане.
После, ако капиталът не е даден от собственика, от кого е даден - ако е чужд, привлечен, то знаеш първо, че по шантавата англосаксонска школа привлечен капитал няма - то са задължения - и ако собственика хем нищо не е вкарал, хем е вземал от фирмата, е, ако е взел повече, отколкото е печалбата, то предприятието му е декапитализирано и в баланса ще трябва да покажеш капитал със знак минус. Да. Или ако предприятието му е плащало осигуровките, значи от предриятието са излизали средства, които са лични на лицето В КАЧЕСТВОТО МУ НА ОБИКНОВЕНО ЛИЦЕ, т.е. харчил е от парите на предприятието, и това представлява НАМАЛЯВАНЕ НА КАПИТАЛА.
А данъчно признат разход посмъртно не могат да бъдат, защото са ЛИЧНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА ЛИЦЕТО, а не са задължение на търговското му предприятие.
Той е длъжен да ги внася ЧРЕЗ предприятието си, но те НЕ СА СВЪРЗАНИ С ДЕЙНОСТТА.
Уф че мразя някой да ми спори само щото ей така, лаф да става, и после да се подхилва отстрани. А ти прайш точно туй, така че стига за таз вечер:))))))))))
После, ако капиталът не е даден от собственика, от кого е даден - ако е чужд, привлечен, то знаеш първо, че по шантавата англосаксонска школа привлечен капитал няма - то са задължения - и ако собственика хем нищо не е вкарал, хем е вземал от фирмата, е, ако е взел повече, отколкото е печалбата, то предприятието му е декапитализирано и в баланса ще трябва да покажеш капитал със знак минус. Да. Или ако предприятието му е плащало осигуровките, значи от предриятието са излизали средства, които са лични на лицето В КАЧЕСТВОТО МУ НА ОБИКНОВЕНО ЛИЦЕ, т.е. харчил е от парите на предприятието, и това представлява НАМАЛЯВАНЕ НА КАПИТАЛА.
А данъчно признат разход посмъртно не могат да бъдат, защото са ЛИЧНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА ЛИЦЕТО, а не са задължение на търговското му предприятие.
Той е длъжен да ги внася ЧРЕЗ предприятието си, но те НЕ СА СВЪРЗАНИ С ДЕЙНОСТТА.
Уф че мразя някой да ми спори само щото ей така, лаф да става, и после да се подхилва отстрани. А ти прайш точно туй, така че стига за таз вечер:))))))))))
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? niki67 03.03.2010 19:30
В смисъл, данъчно признат разход в счетоводството на предприятието не могат да бъдат,
а са "признат разход" на лицето чрез механизма на изваждането им от общата данъчна годишна основа в ГДД.
а са "признат разход" на лицето чрез механизма на изваждането им от общата данъчна годишна основа в ГДД.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:35
аз данъчно не говоря, дай ся има ли 605/501 или не ?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиотКА (гост) 03.03.2010 19:40
Не, няма.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:43
и кво има, ако няма разход - има вземане? добре де, дайте ся имам едно ЕТ, дето е плащало вноските на СОЛ се, изравнило се е и е кихнало сумата от 5000 лева.
ТА това ся дето седи по една разчетна сметка, кво го правя
605/Разчет
или вземане в баланса
или кво ?
ТА това ся дето седи по една разчетна сметка, кво го правя
605/Разчет
или вземане в баланса
или кво ?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиотКА (гост) 03.03.2010 19:46
ти за кой баланс питаш? Тоя на ЕТ-то или тоя на самоосигуряващия се чичко? Когато направят д6-13 по ЕИК, тогава ще ги консолидирам тия двата баланса.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 03.03.2010 19:49
ест, че за баланса на ЕТ! Никой нищо не те кара да консолидираш, ако не съм признал разход (счетоводен) значи имам вземане, в индивидуалния отчет на предприятието... Така ли е, или не е така?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиотКА (гост) 03.03.2010 19:55
изобщо осигуровките на самоосигуряващия се нямат място в счетоводството на предприятието.
Още един идиот ivarbanov 03.03.2010 20:06
Без да чета всичко, че имам работа и само хвърлих едно око....
И аз няколко пъти съм питал що пък осигуровките от дейността като ЕТ да не са разход за предприятието на ЕТ както е разход и данъка Той и данъка е за ФЛ, но го отразяваме в отчетите на предприятието, Че и авансови вноски си правим
И аз няколко пъти съм питал що пък осигуровките от дейността като ЕТ да не са разход за предприятието на ЕТ както е разход и данъка Той и данъка е за ФЛ, но го отразяваме в отчетите на предприятието, Че и авансови вноски си правим
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиотКА (гост) 03.03.2010 20:13
Е що да не може? Може - и тока, и водата, и парното, и хермелина на любовницата ако щеш да ги минеш за разход на предприятието - представителност трябва на всяко едно предприятие. Ама защо ти е? Да блъскаш излишни контировки и да ти е по-шарена декларацията? Няма лошо, дерзай.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? tedi1 03.03.2010 20:20
аз пък си ги осчетоводявам като разход в 605 и после си увеличавам печалбата с тях в ГДД и в същото време си я намалявам с тях преди облагане. Знам че не е много правилно, но по ми харесва отколкото да имам салда в 498.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? идиот (гост) 04.03.2010 00:22
те са разход, дотолкова доколкото е ясно, че собственика няма да ги върне, при което следва да бъде отписано дебитното салдо, щото имаме несъбираемо вземане :D
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? тониК 04.03.2010 00:36
Ми като не искате да спорите осчетоводявайте ги като мене... 501/503... Да, наистина.И тъй
го правя щото давайки ги от банката и са за негова сметка значи си ги вади от личния джоб и ги вкарва в джоба на ЕТ-то. Освен това, ама хич не ми се "връзва" паричния поток точно за тези движещи се суми от нищото в нищото. Що за познавателно значение ще имат в паричния поток!?!?
Хем са за негова сметка, хем 455 или 498 или 101..глупости.Ами ако си ги внася директно в брой на НАП.И си загуби първичния документ-вносната бележка:)))))))Дрън-дрън, занимаваме се с глупости: (((
го правя щото давайки ги от банката и са за негова сметка значи си ги вади от личния джоб и ги вкарва в джоба на ЕТ-то. Освен това, ама хич не ми се "връзва" паричния поток точно за тези движещи се суми от нищото в нищото. Що за познавателно значение ще имат в паричния поток!?!?
Хем са за негова сметка, хем 455 или 498 или 101..глупости.Ами ако си ги внася директно в брой на НАП.И си загуби първичния документ-вносната бележка:)))))))Дрън-дрън, занимаваме се с глупости: (((
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Фърфи (гост) 04.03.2010 09:58
Автор: нов (гост) | Дата: 03.03.2010 16:56
според мен не са разход , приспадат се с ГДД
Ако говориш за прил.2 след като не са разход ,какво тогава ще приспадаш?
според мен не са разход , приспадат се с ГДД
Ако говориш за прил.2 след като не са разход ,какво тогава ще приспадаш?
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? тониК 04.03.2010 10:03
Не е разход по смисъла на счетоводното отчитане за формиране на разходи по икономически елементи, т.е. не е разход за осигуровки, не е калкулативен елемент, не е разход намаляващ
данъчна и счетоводна печалба, няма място в ОПР, няма място в 605 и 611.Но е паричен разход за сметка на собственика, който намалява единствено данъчната основа за нуждите на облагането по ЗДДФЛ.
данъчна и счетоводна печалба, няма място в ОПР, няма място в 605 и 611.Но е паричен разход за сметка на собственика, който намалява единствено данъчната основа за нуждите на облагането по ЗДДФЛ.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Фърфи (гост) 04.03.2010 10:30
Чл. 28. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец се определя, като облагаемият доход по чл. 26 за данъчната година се намалява с вноските, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по .................
И КАКТО СЕ ЦИТИРАШЕ В ДРУГА ТЕМА:
Чл. 26. (1) Облагаемият доход от стопанска дейност като едноличен търговец е формираната по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане данъчна печалба
Чл. 18. (1) (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Данъчен финансов резултат е счетоводният финансов резултат, преобразуван по реда на този закон.
(2) Положителният данъчен финансов резултат е данъчна печалба.
а
СФР= Общо приходи-Общо разходи
ЕЙ това имам впредвид. Ако не влезнат в общо разходи то тогава ДФР няма да вкл.осигуровките и тогава защо да се намалява облагаемият доход. Затова мисля, че трябва да минаг през гр.60, оттам участват в СФР, от там в ДФР, и от там в Облаг.доход минус осигуровките за сметка на самоос.
И КАКТО СЕ ЦИТИРАШЕ В ДРУГА ТЕМА:
Чл. 26. (1) Облагаемият доход от стопанска дейност като едноличен търговец е формираната по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане данъчна печалба
Чл. 18. (1) (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Данъчен финансов резултат е счетоводният финансов резултат, преобразуван по реда на този закон.
(2) Положителният данъчен финансов резултат е данъчна печалба.
а
СФР= Общо приходи-Общо разходи
ЕЙ това имам впредвид. Ако не влезнат в общо разходи то тогава ДФР няма да вкл.осигуровките и тогава защо да се намалява облагаемият доход. Затова мисля, че трябва да минаг през гр.60, оттам участват в СФР, от там в ДФР, и от там в Облаг.доход минус осигуровките за сметка на самоос.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Фърфи (гост) 04.03.2010 10:31
а и ЕТ=физ.лице= едно и също лице
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? гост (гост) 04.03.2010 17:29
Към тониК виждам че си наясно с ЕТ затова ще те питам патентния данък разход ли е за дейността ? Благодаря предварително
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? ivarbanov 04.03.2010 18:03
Без да отнемам думата на ТониК:
Данъците не могат да се класифицират като разходи за дейността, въпреки че несъмнено са разход за предприятието Счетоводно се третират по СС12 и определението е там - Разходи за данъци върху печалбата. Въпреки че там патента не се разглежда и не попада в обхвата на СС12, както и другите алтернативни данъци, СС1 го раглежда аналогично и представя в отчета в един раздел
Данъците не могат да се класифицират като разходи за дейността, въпреки че несъмнено са разход за предприятието Счетоводно се третират по СС12 и определението е там - Разходи за данъци върху печалбата. Въпреки че там патента не се разглежда и не попада в обхвата на СС12, както и другите алтернативни данъци, СС1 го раглежда аналогично и представя в отчета в един раздел
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? monami 25.08.2017 15:20
Мога ли да повдигна тази стара тема тъй като в едно ООД, мога ли да водя, разход за заработка/възнагражение на работещия собственик самоосигуряващо се лице 604 равна на /Или по голяма ако иска/ на това, което той за своя сметка трябва да плати като осигуровки. Т.е. за ООД-то има разход (за заплата), която лицето внася за своя сметка като осигуровки. Ще се радвам на коментари.
RE: осигуровките на ЕТ разход ли са по с/ ка 605 ? Abby12 25.08.2017 15:29
по-объркано не можахте ли да го напишете?
за ООД-то има разход (за заплата), която лицето внася за своя сметка като осигуровки
може
за ООД-то има разход (за заплата), която лицето внася за своя сметка като осигуровки
може
реклама
ODIT.info > Дискусия > За начинаещи
Моят ODIT.info
ПОСЛЕДНИ ТЕМИ
RE: Отразен договор в нап без да е подписан
RE: Отразен договор в нап без да е подписан
RE: Отразен договор в нап без да е подписан
RE: Отразен договор в нап без да е подписан
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно
RE: хартиени ваучери - до кога последно