Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване Започни нова тема

Гореща тема! Изчисляване на болничен

 Изчисляване на болничен YonkaSherilova Профил 19.05.2017 02:31

Здравейте,
Изчетох всичката информация относно определяне на размера на обезщетението при временна неработоспособност от следния адрес:
http://www.noi.bg/benefits/benefits/100-nerabotosposobnost/1861-povn13

Кратко заключение:
1. Лицето трябва да има МИНИМУМ 6 месеца осигурителен стаж
2. Взема се 80% от среднодневното брутно трудово възнаграждение или среднодневния осигурителен доход
3. Изчислява се за последните 18 календарни месеца, предхождащи месеца на настъпване на неработоспособността

Пример, изцяло свободно съчинен:
Първа работа на лице без никакъв осигурителен стаж до момента, осигурявано на 8 ч. на 1000 лв. (по-лесно се смята) и на длъжност финансов анализатор (2 група - специалист) в компания (64 - Финансови и застрахователни дейности)

01.17 - 1000 лв.
02.17 - 1000 лв.
03.17 - 1000 лв.
04.17 - 1000 лв.
05.17 - 1000 лв.
06.17 - 1000 лв.

На 01.07.2017 г. лицето вече има 6 месеца осигурителен стаж и съответно право на обезщетение при временна неработоспособност и излиза 14 дни (10 работни) в болнични.

Калкулатор в интернет изчислява, че работните дни до юни месец вкл. са 126.
6 м. х 1000 лв. = 6000 лв.

Понеже се изчислява за 18 предхождащи месеца ще включим и цялата 2016 г., която има 253 р. дни и МОД е 970 лв.
12 м. х 970 лв. = 11640 лв.

6000 лв. + 11640 лв. = 17640 лв.

Общо р. дни - 379 (126 + 253)

17640 лв. / 379 = 46.54 лв. средно дневно брутно труд. възнаграждение
46.54 лв. x 80% = 37.23 лв.

3 платени дни от работодател Х 37.23 = 111.69 лв.
7 дни от НОИ = 260.61 лв.

ОБЩО: 372.30 лв.

Това ли е правилният метод?

Стана малко дълго, но силно се надявам, че не съм ви отегчила и ще се включите с коментар. :)
Благодаря.

 RE: Изчисляване на болничен XXXXX Профил 19.05.2017 07:11

Какъв е този МОД за времето, през което не е работил? За този период се взема МРЗ.
Отворете си КСО-то някъде след чл.40
И това,което плаща работодателя, не е толкова и не се изчислява така

 RE: Изчисляване на болничен MarPan Профил Изпрати email 19.05.2017 09:10

Много красиво изчислено, но от НОИ ще са около 163 лева, от работодателя около 100 лева (брутно). След това при работодателя ще има осигуровки.

 RE: Изчисляване на болничен XXXXX Профил 19.05.2017 09:14

от работодателя около 100 лева бруто. От тях ще се удържат и осигуровки :)

Отговор на MarPan(19.05.2017 09:10):
MarPan каза:
Много красиво изчислено, но от НОИ ще са около 163 лева, от работодателя около 100 лева.

 RE: Изчисляване на болничен elisaveta_p Профил Изпрати email 19.05.2017 09:25

Абе вие двечките наистина ли се забавлявате да участвате тук или наистина се чувствате полезни - ако не за Йонка, то за себе си?
Ако има поне един отговор "да", продължавайте - струва си. Аз ще си остана с недоумението :)

 RE: Изчисляване на болничен XXXXX Профил 19.05.2017 09:28

Какво да ти кажа - явно имам едно "да" - по първата точка :)
Много бързо си реших кръстословицата, а не съм си допила кафето.... Все с нещо трябва да се занимавам :)

Отговор на elisaveta_p(19.05.2017 09:25):
elisaveta_p каза:
Абе вие двечките наистина ли се забавлявате да участвате тук или наистина се чувствате полезни - ако не за Йонка, то за себе си?
Ако има поне един отговор "да", продължавайте - струва си. Аз ще си остана с недоумението :)

 RE: Изчисляване на болничен MarPan Профил Изпрати email 19.05.2017 09:36

Отговор на elisaveta_p(19.05.2017 09:25):
elisaveta_p каза:
Абе вие двечките наистина ли се забавлявате да участвате тук или наистина се чувствате полезни - ако не за Йонка, то за себе си?
Ако има поне един отговор "да", продължавайте - струва си. Аз ще си остана с недоумението :)


На мен ми е петъчно и се кефя:)

 RE: Изчисляване на болничен YonkaSherilova Профил 19.05.2017 14:57

Здравейте и благодаря, че се включихте. Вече е изчислено, както ме поправихте, че се взема МРЗ, която за 2016 г. е 420 лв.

12 месеца х 420 лв. = 5040 лв.
+
6 месеца х 1000 лв. = 6000 лв.
ОБЩО: 11040 лв.

11040 лв. / 379 р. дни = 29.13 лв. средно дневно брутно трудово възнаграждение
29.13 лв. х 80% = 23.30 лв.

7 дни от НОИ х 23.30 лв. = 163.10 лв.
3 дни от работодател х 23.30 = 69.60 лв.

Сега на 3-те дни от роботодателя (69.90 лв.) трябва да се извадят осигуровките за сметка на работника, около 21%?
Благодаря Ви предварително!

 RE: Изчисляване на болничен XXXXX Профил 19.05.2017 16:08

Трите дни от работодател не се смятат така!!!

 RE: Изчисляване на болничен Pupeshche Профил 19.05.2017 16:13

Игаси му :)
Толкова много информация никога не ни се дава, като се питат въпроси...

 RE: Изчисляване на болничен Liglyo Профил 19.05.2017 16:20

Отговор на Pupeshche(19.05.2017 16:13):
Pupeshche каза:
Игаси му :)


Казва се ибааахтчи :)))

 RE: Изчисляване на болничен Pupeshche Профил 19.05.2017 16:25

Аз съм възпитана млада дама, моля, моля!

Отговор на Liglyo(19.05.2017 16:20):
Liglyo каза:


Казва се ибааахтчи :)))

 RE: Изчисляване на болничен YonkaSherilova Профил 19.05.2017 18:59

От работодател:
1000 лв. / 21 р.дни х 70% = 33.33 лв.
3 дни х 33.33 лв., докарахме ги на 100-тина лв. :))
Изваждаме и ~ 21% (21 лв.) осигуровки за сметка на работника:
100 лв. - 21 лв. = 79 лв.

Така ли е?

 RE: Изчисляване на болничен XXXXX Профил 20.05.2017 09:53

Не, не е така.
Осигуровките за сметка на работника не са толкова.

 RE: Изчисляване на болничен YonkaSherilova Профил 20.05.2017 13:47

Отговор на XXXXX(20.05.2017 09:53):
XXXXX каза:
Не, не е така.
Осигуровките за сметка на работника не са толкова.


Може ли да кажете тогава колко са?
 

 RE: Изчисляване на болничен Liglyo Профил 20.05.2017 14:39

7,94+3,2+2,2 за трета категория, за родени след 01.01.1960
ДОО-то наизуст го написах, дано да съм го оцелил :)))

Баси, гугъл да бехте ползвали, досега да сте разбрали. Ако не Ви се отварят закони.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Осигуряване