Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема

Мнооого гореща тема! айде малко по -просто

 айде малко по -просто Шашната (гост) 24.11.2006 12:46

Е,направо се шашнах!!!то не са членове-пращащи ни към други членове и от там в други закони.....не може ли някой,който е разбрал всичко -да го каже с прости думи.всеки се е хванал за някакъв частен случай-като че ли всичко друго му е ясно!значи-1.Внос и износ извън Общността-по стария начин.2. Търговия или там каквото е-в страната-по стария начин.3. Измененията са само със сделки в Общността.и тук-вече се почва....протоколи-кога..а фактури--кога----аванс ит.н.А на мен не ,че ми е ясно-но какво става със сделките в страната?!??Нали вече няма да има разни фактури-а само ФАКТУРИ.Е,как ще изглеждат тези фактури-например...който е с ДДС-пак так,който не е -също!Така ли?И ДДС-то както преди-само,че до 3 месеца,отпада 9 мес.процедура...Така ли ?Това са по простички неща-но никой не ги споменава.

 Re: айде малко по -просто по-шашната (гост) 24.11.2006 13:04

Да, одобрявам така изведените изводи. Да, и на мен въпросът с ф-рите ми е неясен, а той е най -належащ все пак. Питам се какво правим на първия работен ден за 2007 г.?!?!

 Re: айде малко по -просто Най-шашната (гост) 24.11.2006 14:25

Мисля, че ще бъде шаш и паника, защото навсякъде се пулят относно формата на ф-рите, номерацията и др.др. реквизити!
Ще влезем в ЕС по бели гащи май!

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 25.11.2006 14:45

Чекай да се избутам малко!......Е,някой знае ли нещо?......

 RE: айде малко по -просто шашната (гост) 25.11.2006 19:55

пак съм аз!!научих ,че още от м.09.т.г. в изменението на З-на за счетоводтвото има изискване-влязло в сила още тогава-на фактурата да има изписан НАП-а на издателя и адреса на кореспондениця!!!Други нещо научиха ли-или сега се почива??

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 25.11.2006 20:54

Мддаа, а пък аз Шашната, чух, че чушките и доматите щели да никнат по дърветата, а Слънцето щяло да обикаля Земята за 730 дни при невисокосна година, и за 732 дни - при високосна. Егати гота, сбъдна ми се заветната мечта, денонощието да има 48 часа :))))))))))))))))))))) Такааааааааа, я дай инфо, къде го чете това изменение, в кой ДВ?

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 26.11.2006 13:39

Е,Кимба!Ви евсички тук сте ТОМА НЕВЕРНИ!Ако не го прочетете-не вярвате на другите!Чети Промяната на Закона за счетоводството,публикувана в ДВ бр.63/04,08,2006 год.-влиза в сила от същата дата.Приятно четене!!!!На всички- и да си оправите фактурите поне от Нова година!!!

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 26.11.2006 13:58

Ами Шашната, око да види :))) Ама има за какво да сме Тома Неверни :))) Айде четем заедно:
чл. 7 от Закона за счетоводство - препраща ни към чл. 84 от ДОПК. Той пък от своя страна ни мета в чл. 81, ал. 1, т. 2-4:

2. името, съответно наименованието (фирмата) на регистрираното лице;
3. (изм. - ДВ, бр. 34 от 2006 г., в сила от 01.07.2007 г.) единния идентификационен код, определен от Агенцията по вписванията, или единния идентификационен код по БУЛСТАТ, съответно единния граждански номер или личния номер на чужденеца;
4. адресите по чл. 8 и 28;

Това, което казваш за адреса на компетентната НАП е в т. 1 на чл. 81, ал. 1. А така, сама кажи, да го пишем ли адреса, или не :)))

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 26.11.2006 14:05

И само да вметна, обърни внимание откога влизат в сила въпросните членове ... а така, от 01.07.2007 г. :)))

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 26.11.2006 14:13

Е,ще сеиздам от къде съм го чела-но ще цитирам:".....Изброените реквизити в промяната на чл.7,ал 1,т.3 от Зсч,които препращат към ДОПК,практически задължават всяко предприятие,когато изготвя или получава първични счетоводни документи от други лица,да изисква в тях да има достатъчно информация за издателя и получателя/освен името и адреса по регистрация/-името и адреса на данъчното подразделение,което го обслужва,адреса за сореспонденция и адреса на управление.Това означава,че всички първични дкументи,издадени или получени от предприятията след тази дата/04,08,2006г./,трябва да отговарят на упоменатите изисквания,в противен случай предприятията ще имат ппроблеми при последващи данъчни проверки."........."..Фактурите,издавани след тази дата/04,08,2006/,ако трябва да отговарят на ЗСч.,освен другите реквизити трябва да съдържат и името на данъчното подразделение по регистрация,адреса на управление и адреса за сореспонденция." Е-те това е!!!Цитатите са от тълкувание на Султана Българенска-регистриран одитор.Аз лично имам основание да й вярвам,а ти?Ако пак не вярваш-ще ти подскажа от къде точно да го прочетеш-т.е. къде го пише!!!

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 26.11.2006 14:18

Ами имаш право да вярваш на когото искаш, ама законите са си закони. И там ясно си пише откога влиза в сила това изискване. А иначе, живеем в свободна страна, всеки може да си прави каквото иска, стига да спазва въпросните закони :)))

 RE: айде малко по -просто preslavnedev Профил 26.11.2006 14:20

Имаш ли някакъв линк към това тълкуване на баба Султана? Аз много и се радвам ;-) не се бъзикам изобщо. Много весел човек е ;-) Но наистина ми е любопитно това дето го цитира, та ми се иска да го видя в цялост, а не като цитат.

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 26.11.2006 14:23

Няма проблем-но каквото е казала-все е било вярно!Не вярвам в-к "Бълтарски законник" да се излага хи на първа страница да пише глупости-както вие май си мислите!!!Четете бр.43/20-26.11.2006 г.Още е топъл!!!Успех!!!!Аз няма какво да добавя по този въпрос-питах други неща-пък то къде отиде-но както винаги,де!

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 26.11.2006 14:27

Ама Преслав, той и Русков каза, че фактурите ще започват от 01.01.2007 от номер 1, ама като го попитахме къде пише, той каза: Ми никъде не го пише, ама данъчните така го искат! Е добре де, той е отличен адвокат, дали ще хвана декиш като ида при него и му кажа, така и така, това е направено еди как си, защото ЕДИ КОЙ СИ така каза и така го иска? Мнееее, не мисля, че даже ще ме погледне :)))

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 26.11.2006 14:29

И Шашната, айде да не изпадаме в крайности! Къде виждаш някой да казва, че това, което е написала въпросната одиторка са глупости?

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 26.11.2006 14:30

Усещам го в подтекста!!!!

 RE: айде малко по -просто kimba Профил 26.11.2006 14:34

Ами да си дойдем на думата, махни подтекста, гледай написаното :))) Иначе пак ще изпаднем в познатата ситуация - преливане от пусто в празно!

 RE: айде малко по -просто preslavnedev Профил 26.11.2006 14:46

Шашната, не си ме разбрала. Султана Българенска много я уважавам. Аз затова питам къде е сложила този коментар за да го прочета. И съвсем сериозно казвам, много весел човек е ;-) Няма никакъв подтекст. Благодаря за инфото, ще го потърся да го прочета.

 RE: айде малко по -просто Ива (гост) 26.11.2006 15:13

И от цялата тази информация , аз на разбрах кой адрес да пиша на фактурите за продажба на ЕТ с различен адрес на управление и постоянен адрес на собственика. Според мен е така :01.01.2006 до 04.08.2006 - адрес на управление
05.08.2006 до 30.06.2007 - постоянен адрес на собственика
01.07.2007 - адреса на управление.
Извинявайте за елементарния въпрос , но ми се иска някй да потвърди или отрече моите разсъждения и изводи.

 RE: айде малко по -просто gallhris Профил 26.11.2006 17:22

В последния брой на в-к седмичен законник -№ 43 на първа страница е статията на Султана Българенска.

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 27.11.2006 12:59

Е?Изчетохте ли го?И кво сега?!

 RE: айде малко по -просто DeeDee Профил Изпрати email 27.11.2006 13:17

Здравейте,
по отношение на фактурите, след като посетих един семинар на тема ЗДДС, казаха че номерацията им започва от 1, на отделен ред се пише данъчната основа и ДДС като се пише и основание за начисляване или не начисляването му. Сумата на цялата фактура не е задължително да се пиша с изключение когато сумата на дан.основа и ДДС не е равна на сумата на фактурата за плащане. От 01.01.2007 фактурите трябва да съдържат реквизитите по новия закон, като на идентификационни номер за сега се записла BGБУЛСТА, а до един месец всяка фирма трябва да си получи този идентификационне номер за регистрация по ДДС, другите фирми си пишат БУЛСТАТА. Най-важен е този номер, но за адреса не съм много сигурна. Също друго важно е, че ще има две дати - едната е дата на възникване на данъчното събитие и дата на издаване на фактурата.
За друго по-интересно не се сещам в момента:)

 RE: айде малко по -просто Ох (гост) 28.11.2006 15:37

дайте наистина да систематизираме най-грубо поне основните принципи, че е голяма мъка докато и те бъдат схванати. от толкова четене накрая човек лудва и елементарни неща му се изплъзват :/ ето сега на прима виста се замислих и не мога да определя какъв точно вид сделка е по новия ЗДДС ако купуваш стока от доставчик от ЕС, който обаче НЕ Е регистриран по ДДС в съответната държава-членка. Ясно, че не е ВОП. Доколкото разбирам от чл.16 не е и внос. Е какво е? Отделно какъв точно му е смисълът на чл.16, ал.3 - "Внос на стоки е и въвеждането на общностни стоки на територията на страната от трети страни или територии, които са част от митническата територия на Общността."
Кои са тия територии, които са част от митническата територия на Общността и защо въвеждането на стоки от тях е внос, а не ВОП, в случай че доставчикът им е регистриран по ДДС? и ей такива ми ти работи... сигурно са елементарни неща, но не схващам, наистина :(

 RE: айде малко по -просто Sas (гост) 28.11.2006 16:08

Относно реквизита „адрес” във фактурите

Ако в Търговския регистър е посочен адрес за кореспонденция, различен от адреса на регистрация, то на основание чл.чл. 7 от ЗСч т.3, който ни препраща към чл.84 от ДОПК, където е регламентирано, че регистрираните лица се идентифицират по чл 81 ал 1 т.2-4, а именно адресите по чл.8 И 28 (а не или), във фактурите се посочват и двата адреса - адреса за кореспонденция и на дан. регистрация.

До 31.12.2005 – адреса на дан.рег.

От 01.01.06 до 03.08.06 – адреса за кореспонденция ( ако обаче е посочен различен такъв)

От 04.08.06 – и двата адреса се вписват във фактурите.

А промените , които влизат в сила от 01.07.07 касаят отделянето на търговския регистър от съдилищата.

Уважавам мненията на kimba по различни въпроси,
но съм любопитна да разбера какво мисли и preslavnedev по този въпрос

 RE: айде малко по -просто Златина (гост) 28.11.2006 16:33

няма такава глупост да се пише и компетентната НАП. Взакона за счетоводство пише:
Чл.7.
(1) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2004 г. - в сила от 01.01.2005 г.) Първичният счетоводен документ, адресиран до други предприятия или физически лица, съдържа най-малко следната информация:
1. наименование и номер, съдържащ само арабски цифри;
2. дата на издаване;
3. (изм., ДВ, бр. 63 от 2006 г.) наименование, адрес и идентификация по чл. 84 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс на издателя и получателя;
4. предмет и стойностно изражение на стопанската операция;
5. име, фамилия и подпис на съставителя.
Той препраща към чл84 от ДОПК, който препраща към:
по чл. 81, ал. 1, т. 2 - 4 от ДОПК,
а там пише:
Чл. 81. (1) Регистърът съдържа данни относно:
1. компетентната териториална дирекция;
2. името, съответно наименованието (фирмата) на регистрираното лице;
3. (изм. - ДВ, бр. 34 от 2006 г.) единния идентификационен код, определен от Агенцията по вписванията, или единния идентификационен код по БУЛСТАТ, съответно единния граждански номер или личния номер на чужденеца;
4. адресите по чл. 8 и 28 ;
Във фактурите ще се пишат само реквизитите по т.2-4, а компетентната терит.дирекция е т.1 - значи без нея!!!

 RE: айде малко по -просто Sas (гост) 28.11.2006 16:44

Да така е , без т.1 от ал.1 на чл.81,

но със т.4. адресите по чл. 8 и 28 ;

кои са те !

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 28.11.2006 18:32

Да!Нека чуем Преслав Недев-изчете ли писанието на Султана и кво ще каже?!

 RE: айде малко по -просто niki67 Профил Изпрати email 05.12.2006 13:42

нА мен ми се струва, че Sas е прав/а, и колкото и да е шантаво, невероятно и да не може да бъде, но май ще трябва да пишем и адреса на НАП. Щото - прилагат се точки 2 и 4, нали така.
В точка 4 - пише - адресите по чл.8 И чл.28, не или, а И!

Понеже напоследък, много често се налага да обяснявам какво е конюнкция и дизюнкция, конюнкцията е И и значи, че НЕПРЕМЕННО ЕДНОВРЕМЕННО ВСИЧКИ условия свързани с И, трябва да са налице.
Дизюнкцията е ИЛИ и значи, че Е ДОСТАТЪЧНО ПОНЕ ЕДНО от условията да е налице.

Тук е И, конюнкция - значи задължително и двете условия. Адресите по чл.8 И чл.28.

Адресът по чл.8 е:
Компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите относно производствата по този кодекс, освен ако е предвидено друго, е:.....
излиза, че трябва да я пишем.

Не знам само, номера на гащите на управителя, не трябва ли и него да пишем!?

 RE: айде малко по -просто небесна Профил 05.12.2006 15:40

именно че чл.8 говори за компетентната дирекция на НАП според съответните адрес, а не за адреса на самата дирекция. и според мен ще е редно да се вписват за юридически лица (фирми):
1.адрес на управление
2.адрес за кореспонденция (принципно съвпада с т.1, освен ако не е вписан в Регистъра изрично друг адрес за кореспонденция)
3.коя НАП е компетентна според т.1

за ЕТ:
1. адрес на управление
2. адрес за кореспонденция (съвпада с т.1 винаги)
3. коя НАП е компетентна (тази по постоянен адрес на собственика на ЕТ)

остава да се уточни дали когато адресите съвпадат, ще е наложително да ги изброяваме два пъти. за ЕТ-то даже са три - ако броим, че трябва да се посочва и постоянния адрес на собственика му

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 18.12.2006 18:08

Яяяяяяяя!Да си додем на думата!излезе най-после и официално-май бях права,а?!прочетете указанията на Султана-най-отдолу-в указания!!

 RE: айде малко по -просто шашната (гост) 18.12.2006 18:09

нали съм шашната-"ново в счетоводството"!

 RE: айде малко по -просто ели Профил 18.12.2006 18:27

Шашната, какво е излязло, че не разбрах ?! ако говориш за статията, тя нищо не решава - това не е указание, както аз го разбирам :)

и пак за адреса на НАП - не мисля че трябва да се пише адреса на НАП
мнението ми се покрива с това на Небесна

 RE: айде малко по -просто Шашната (гост) 18.12.2006 18:35

Небесни,земни ,елита и др.просто прочетете на заглавната страница на "одита"-рубриката-"НОВО В СЧЕТОВОДСТВОТО"!

 RE: айде малко по -просто ели Профил 18.12.2006 18:45

извинявай Шашната, но това долу няма подпис :)

сега по темата :
чл 8 по ДОПК определя коя е компетентната ми НАП, само че тя зависи от моя адрес, а не аз от нейния :) когато сменям адреса си съм длъжна да уведомя НАП и съответно си променям компетентната НАП. НО това не ме задължава да следя адресната регистрация на моята НАП или пък да си преместя домуването при нея, за да не изтърва някоя промяна и да издам неверен документ :)
 

 RE: айде малко по -просто ради (гост) 19.12.2006 23:36

искам да се присъединя към мнението на ели от 18,12. Не познавам г-жа Султана Българенска, но мисля че с това си тълкуване за адреса на НАП направо се оля. Тълкуването на законите е според логическия им смисъл, а в случая с разпоредбите на ДОПК мисля, че точно моя (на фирмата) адрес е този, според който да си определим компетентната НАП, а не адреса на НАП да играе някаква роля в работата на фирмите.
реклама

ODIT.info > Дискусия > ЗДДС