ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема
зачитане на тр.стаж по новата наредба
зачитане на тр.стаж по новата наредба ани (гост) 09.07.2007 10:41
Имаме служител който постъпи на работа във фирмати ни на 18.06.2007г. Преди това има 2 м. трудов стаж в др. фирма на същата длъжност и 1 година войнишка служба.Дефакто го приемаме за заварен случай.
След 01.07.2007 г трябва ли да му начислим ДВТСПО за 1год и 2м или това ще стане най-малко след 1 год. натрупан стаж във фирмата ни ако не му се признава казармата?
След 01.07.2007 г трябва ли да му начислим ДВТСПО за 1год и 2м или това ще стане най-малко след 1 год. натрупан стаж във фирмата ни ако не му се признава казармата?
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба ЛС 09.07.2007 10:46
Няма да му начисляваш клас сега,ще започнеш от Юли догодина,когато направи една година при вас,защото вече войнишката служба не се ризнава за стаж за клас от 01.07.07г.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Ники (гост) 09.07.2007 10:46
Служетеля който сте назначили от 18.06 - по стария начин, а именно на 3 г. тр. стаж клас в т.ч. и казармата, а другите след 01.07 на 1 г. проф.стаж доп.възнаграждение
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Николова (гост) 09.07.2007 10:58
Имах същия случай и затова питах в ИТ и ми отговориха, че се прилага стария начин на 3 години трудов стаж се пуска клас, като в т.ч. влиза и казармата, а след 01.07 които назначавате тогава на 1 година има доп.възнаграждение за проф.опит
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба ани (гост) 09.07.2007 13:36
благодаря но дайте още мнения ако може
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Галя (гост) 09.07.2007 14:06
Здравейте!
Аз пък имам следния случай: заварен служител с общо 2г. и 2м. трудов стаж до момента. До сега не съм начислявала клас. От 1.7.07 й е повишена РЗ. Трябва ли сега в новото доп.споразумение да спомена и ДВТСПО за тези две години и да го начислявам?
Благодаря ви за отговора.
Аз пък имам следния случай: заварен служител с общо 2г. и 2м. трудов стаж до момента. До сега не съм начислявала клас. От 1.7.07 й е повишена РЗ. Трябва ли сега в новото доп.споразумение да спомена и ДВТСПО за тези две години и да го начислявам?
Благодаря ви за отговора.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба mimi_1999 (гост) 10.07.2007 09:50
Не мога да се ориентирам от всичко това, което прочетох...един път след 3 години се начислява един път след 1 година. За заварените говоря... Аз имам човек , на когото бавя договора вече седмица, деклариран е само, но не сме го сключили още, заради наредбата. Има 6 г. и 6 м. трудов стаж включително казармата. Шефът на фирмата казва - искам да направя заповед и да му призная само 6 г., защото 6 месеца са казарма. Може ли да го направим така, както казва?
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба ЛС 10.07.2007 10:22
Да,от 01.07 войнишката служба не се зачита за стаж за клас.Класът се начислява на всяка година,по старата наредба за да ти начислят клас трабва да имаш 3г стаж,а по новата вече изискването е 1г.стаж.От въпроса ви разбирам,че лицето е постъпило на работа след 01.07 и затова няма да му признаете войнишката служба,ако беше постъпил през месец юни трябваше да я признаете.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба mimi_1999 (гост) 10.07.2007 10:35
Да, договора е деклариран с дата 04.07.2007. Но това, което мен ме тревожи е, че не е работил на сходна длъжност, а на съвсем други мнооого различни. И шефа иска да признае всичко...без казармата.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Доник 10.07.2007 10:45
Щом толкова иска да го определи и конкретизира във вътрешните правила за орг. на РЗ, нали там държавните органи нямат право да се намесват, да тълкуват и т.н.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба mimi_1999 (гост) 10.07.2007 13:32
Изобщо не съм съгласна на заварените, които нямат стаж 3 години да се чака до 3 години, за да им се начисли. То може да излезе, че новопостъпил може да вземе клас по-рано от тях. Това е абсурдно. Гледам в сайта на МТСП си пише 02 г. и 02 дни - начислява се. Друг е въпроса наистина както питат колегите назначен преди 01.07.2007, което си е заварено положение със казарма и несходни длъжности дали да му се признае всичко. Според мен признавам и толкоз. Стажа си е уточнен в ТД и щом е над 1 година - начислява се. Че тя счет. ми програма как ще прави разлика на тези , които са над и под 3 години клас? Те тия от МТСП сериозно се гъбаркат вече. От януари къде спаха....
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Гани 10.07.2007 14:10
По-добре му определете друг процент в индивидуалния договор за клас (ДТВТСПО).
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Вълчева (гост) 10.07.2007 14:42
Бях на консултация в ИТ!
Юристът им ми каза, че всички договори сключени преди 01,07си остават заварено положение така както са си договорени и нищо по тях не се променя.
За новите трудови договори работодателят трябва да реши дали да признае стажа които лицето има в предходна фирма или ще му начислява допълнително възнаграждение за трудов стаж едва след като навърши 1 година в тази фирма. Новото е , че болничните не се считат за трудов стаж и следва да се вадят. Другото ново е , че ДВТС започва да се начислява не от началото на календарната година а от момента в които работника направи точно 1 година стаж но без болничните.
Ако имате 300 работника голямо записване на болнични и ссмятане ще пада
Юристът им ми каза, че всички договори сключени преди 01,07си остават заварено положение така както са си договорени и нищо по тях не се променя.
За новите трудови договори работодателят трябва да реши дали да признае стажа които лицето има в предходна фирма или ще му начислява допълнително възнаграждение за трудов стаж едва след като навърши 1 година в тази фирма. Новото е , че болничните не се считат за трудов стаж и следва да се вадят. Другото ново е , че ДВТС започва да се начислява не от началото на календарната година а от момента в които работника направи точно 1 година стаж но без болничните.
Ако имате 300 работника голямо записване на болнични и ссмятане ще пада
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Виктор (гост) 10.07.2007 14:49
В смисъл, че ако имам служител с договор отпреди 01.07.2007 и стаж 2 години - не трябва да му начислявам стаж ли?
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Бюджет (гост) 10.07.2007 14:49
Хайде сега болничните НЕ били стаж?! Аман от глупости!
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба ива (гост) 10.07.2007 14:56
Защо болничните не се смятат за стаж?
Къде го пише това?
Къде го пише това?
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба gazolin 10.07.2007 15:12
глупости, всеки си приказва кавото му роди акъла!
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба John 10.07.2007 15:19
А защо освен болничните не се извадят и почивните и празнични дни. Тия от ИТ имат ли акъл и не са ли ги поне отмалко ограмотили. Прочетете неофициалния вариант на указанията на МТСП - всичко, което си е в 352 КТ е трудов стаж, барабар с професионален опит.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба trz-to 10.07.2007 15:21
Аха, и от ТС ще се вадят и почивките в рамките на работния ден, както и междудневната :-))))
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба John 10.07.2007 15:25
Не съм качвал това в DocStore, защото няма изх. номер, но си съществува в Апис с всички останали атрибути. По въпроса за военната служба!
УКАЗАНИЕ относно зачитане на времето, прекарано в редовна военна служба, при определянето на правото на допълнително възнаграждение за продължителна работа
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
чл. 123 - 123а КТ,
чл. 3 НДДТВ,
чл. 12,
§ 1 НСОРЗ
Съгласно чл. 3, ал. 2, т. 4 от Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения (НДДТВ), приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г., времето, прекарано в редовна военна служба, се зачита единствено при определянето на правото на допълнително възнаграждение за продължителна работа.
Разпоредбата на чл. 12 от новата Наредба за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ), която влиза в сила от 1.07.2007 г., регламентира коренно различен подход при определяне на правото на допълнително месечно възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит на работниците и служителите. Съгласно § 1 от заключителните разпоредби на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата за работниците и служителите, които към момента на влизане в сила на наредбата се намират в трудово правоотношение със същия работодател, както и в случаите на промяна на работодателя по чл. 123 и 123а от Кодекса на труда, размерът на допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит, определен по реда на наредбата, не може да бъде по-малък от размера на допълнителното трудово възнаграждение за продължителна работа, определено в процент и получавано в размер по реда на отменената Наредба за допълнителните и други трудови възнаграждения. Поради това времето, прекарано в редовна военна служба, което е било зачетено като период, който е бил включен за определяне на допълнителното възнаграждение за продължителна работа по реда на отменената Наредба за допълнителните и други трудови възнаграждения, се отчита в заварените случаи на § 1 от заключителните разпоредби на НСОРЗ.
УКАЗАНИЕ относно зачитане на времето, прекарано в редовна военна служба, при определянето на правото на допълнително възнаграждение за продължителна работа
МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
чл. 123 - 123а КТ,
чл. 3 НДДТВ,
чл. 12,
§ 1 НСОРЗ
Съгласно чл. 3, ал. 2, т. 4 от Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения (НДДТВ), приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г., времето, прекарано в редовна военна служба, се зачита единствено при определянето на правото на допълнително възнаграждение за продължителна работа.
Разпоредбата на чл. 12 от новата Наредба за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ), която влиза в сила от 1.07.2007 г., регламентира коренно различен подход при определяне на правото на допълнително месечно възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит на работниците и служителите. Съгласно § 1 от заключителните разпоредби на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата за работниците и служителите, които към момента на влизане в сила на наредбата се намират в трудово правоотношение със същия работодател, както и в случаите на промяна на работодателя по чл. 123 и 123а от Кодекса на труда, размерът на допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит, определен по реда на наредбата, не може да бъде по-малък от размера на допълнителното трудово възнаграждение за продължителна работа, определено в процент и получавано в размер по реда на отменената Наредба за допълнителните и други трудови възнаграждения. Поради това времето, прекарано в редовна военна служба, което е било зачетено като период, който е бил включен за определяне на допълнителното възнаграждение за продължителна работа по реда на отменената Наредба за допълнителните и други трудови възнаграждения, се отчита в заварените случаи на § 1 от заключителните разпоредби на НСОРЗ.
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Даниела (гост) 10.07.2007 15:30
При начисляването на клас от 01,07,07, трябва ли допълнителните споразумения за това да се представян в НАП-ДОО?
RE: зачитане на тр.стаж по новата наредба Доник 11.07.2007 10:10
Има един коментар в неофициалното указание на Масларова, че за заварените случаи със стаж по-голям от една година от 01.07.2007 следва да се начисли съответния процент
реклама