Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Счетоводство Започни нова тема

Мнооого гореща тема! приключване на сметка 302

Страница 1 от [2] 12»

 приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 18:56

как да приключвам сметка 302

 RE: приключване на сметка 302 гост (гост) 15.02.2009 18:58

Защо да я приключваш. Тя е с дебитно салдо.

 RE: приключване на сметка 302 viking_k Профил Изпрати email 15.02.2009 18:58

и как искаш да я приключиш?

 RE: приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 18:59

не трябва ли да се приключва , имам начално салдо 5728,56 и дебитен оборот 39430,60

 RE: приключване на сметка 302 гост (гост) 15.02.2009 19:00

Не. Когато купуваш материали сметката е в дебита, а когато изписваш в кредита
при покупка 302/401
при влагане 601/302

 RE: приключване на сметка 302 Bran Профил Изпрати email 15.02.2009 19:00

Естествено, че не трябва. Тя показва наличността ти от материали.

 RE: приключване на сметка 302 tanya54 (гост) 15.02.2009 19:01

и какво правиш материалите

 RE: приключване на сметка 302 viking_k Профил Изпрати email 15.02.2009 19:02

а другите сметки от група 30 приключваш ли ги?
А от група 20, какво ги правиш?

 RE: приключване на сметка 302 semirami Профил Изпрати email 15.02.2009 19:02

Сметка 302 се дебитира при:
1. Заприходяване на доставени материали срещу кредитиране на сметка 301 Доставки, или сметки от групи 40 Доставчици и свързани с тях сметки, 50 Парични средства или сметка 422 Подотчетни лица.
2. Заприходяване на материали от собствено производство срещу кредитиране на сметки от група 61 Разходи за дейността.
3. Заприходяване на констатирани излишъци от материали и годни образци и модели за повторна употреба срещу кредитиране на сметка 793 Излишъци на активи.
4. Получаване на материали от бракувани или разкомплектувани дълготрайни материални активи срещу кредитиране на сметка 208 Ликвидация на материални дълготрайни активи.
Сметка 302 се кредитира при:
1. Предаване на материали за дейността на предприятието; обезценка на материали; установени фири в рамките на допустимите норми срещу дебитиране на сметки от група 60 Разходи по икономически елементи.
2. Бракуване на материали и установени липси без вина на материалноотговорно лице срещу дебитиране на сметки от група 69 Извънредни разходи.
3. Установените брак и липси по вина на материалноотговорно лице срещу дебитиране на сметки от група 44 Вземания по липси, начети и съдебни спорове.
4. Продажба на материали срещу дебитиране на сметка 709 Приходи от други продажби с отчетната им стойност.


п.п. Това от отменения сметкоплан, ама на питащия смятам да е от полза ;)

 RE: приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 19:03

много Ви благодаря бъдете живи и здрави

 RE: приключване на сметка 302 gost71 Профил 15.02.2009 19:06

Нищо ли нямате по кредита на 302? За какво ги трупате тези материали? Нищо ли не е изписано /вложено/ през годината?

 RE: приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 19:08

всичко е вложено няма нищо на склад

 RE: приключване на сметка 302 gost71 Профил 15.02.2009 19:11

601/302 45159,16
А защо през годината не е изписано?

 RE: приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 19:13

защото предишния счетоводител не си е свършил рабатата си докрай Много ВИ благодаря

 RE: приключване на сметка 302 _Buba_ Профил 15.02.2009 19:15

murphy, приемам въпроса ти като майтап.

 RE: приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 19:21

buba много ти благодаря ,че ме разбра

 RE: приключване на сметка 302 murphy Профил 15.02.2009 19:23

buba , ако те помоля нещо дай си имела ако може да ти пратя оборотната да ми видиш много те моля!!!!!!!!!!!!!!!

 RE: приключване на сметка 302 тира (гост) 11.03.2010 14:07

а при начупени материали как трябва да ги бракувам? задължително ли е ДДС-то, може ли наведнъж за цялата година?

 RE: приключване на сметка 302 kristi_qna (гост) 11.03.2010 15:05

murphy каза:
защото предишния счетоводител не си е свършил рабатата си докрай

Ти ще я свършиш перфектно!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Щом ще приключваме 302....................без повече коментари , а?

 RE: приключване на сметка 302 ribarnik Профил 11.03.2010 16:31

Виж, вземи един чук, натроши всички материали, които могат да се счупят. Бракувай, начисли ДДС. Металните ги претопи и ги предай на вторични суровини, но преди това бракувай и тях. След това хвани отново чука и разбий главата на шефа си, а награя си дигни чуковете и го зачукай на шефката. Успех ;)

 RE: приключване на сметка 302 ivarbanov Профил Изпрати email 11.03.2010 17:09

а при начупени материали как трябва да ги бракувам?

С комисия и акт за брак

задължително ли е ДДС-то,

Не е задължително, но си виж в ЗДДС кога не се прави корекция на ползван данъчен кредит

може ли наведнъж за цялата година?

Може

И също виж в ЗКПО кога се преобразува и кога не ФР

 RE: приключване на сметка 302 Tzvety Профил Изпрати email 11.03.2010 17:12

всичко написано шега ли беше??????

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 11.03.2010 18:25

Не виждате ли, че понякога си правят шеги - ДА ПРИКЛЮЧВА СМЕТКА 302, понеже имала крайно салдо ?! Другият вариант е, да е някой, който изобщо си няма и понятие от счетоводство, да не говориме за Класификацията на счетоводните сметки. И т. н.
Приятна вечер!

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 13.04.2010 20:01

като се има впредвид, че имаме установяване на липси и бракуване на стоки за сметка на собственика, защото той не може да докаже кой от персонала ги е откраднал и сме съставили счететоводната статия за бракуваните стоки
Дт 699
Кт 304
възможно ли е това записване, след преобразуването на фин. резултат в ГДД
Дт 493
Кт 123

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 13.04.2010 20:12

НИКОЙ ЛИ НЯМА МНЕНИЕ ПО ВЪПРОСА

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 13.04.2010 20:22

защо всички се умълчахте и не помогнете на човек в безизходица

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 13.04.2010 20:30

кажете ми възможно ли е това записване 493/123

 RE: приключване на сметка 302 завеяна (гост) 13.04.2010 21:59

Какво целиш с това записване 493/123? ЕТ ли е?
За брак на стоки Др.разходи/Стоки,4532
За установени липси за сметка на предприятието 609/304

 RE: приключване на сметка 302 sesil Профил 13.04.2010 22:11

добре де, защо не питаш предишния счетоводител защо не ги е изписал, може да е имал нещо в предвид...... и защо искаш да ги махаш тези материали....

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 14.04.2010 08:08

Направените изв. р-ди за липси са за с/ка на собственика. Накрая на годинате тези разходи отиват в преобразуване на фин. резултат и по-точно в увеличение на фин. резултат и от там си мисля, за да ги махнем от с/ка 123 трябва да ги прехвърлем на собственика, защото тези липси са за с/ка на собственика. Затова си мисля, че записването трябва да бъде 123/493. Отговорете ми правилно ли расъждавам. МОЛЯ ВИ СЕ ЗА ПОМОЩ. БЛАГОДАРЯ предварително!

 RE: приключване на сметка 302 скука Профил 14.04.2010 08:15

Погледни това :
ivarbanov 11.03.2010 17:09

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 14.04.2010 08:55

в коя дискусия

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 14.04.2010 08:58

Извинявай. Това го видях. Аз имам преобразуване, но питам дали може да се осчетоводи това преобразуване така 493/123

 RE: приключване на сметка 302 гост (гост) 14.04.2010 09:00

в същата де
Отговор на gost(14.04.2010 08:55):
gost каза:
в коя дискусия

 RE: приключване на сметка 302 gost (гост) 14.04.2010 09:02

Да, да. Моя е грешката. Видях, че става въпрос за същата дискусия. И все пак въпроса ми е може ли при преобр. на фин. резултат да се състави такава статия, че бракув. стоки са за с/ка на собственика 493/123

 RE: приключване на сметка 302 omg (гост) 07.03.2011 00:11

Отговор на gost(13.04.2010 20:01):
gost каза:
като се има впредвид, че имаме установяване на липси и бракуване на стоки за сметка на собственика, защото той не може да докаже кой от персонала ги е откраднал и сме съставили счететоводната статия за бракуваните стоки
Дт 699
Кт 304
възможно ли е това записване, след преобразуването на фин. резултат в ГДД
Дт 493
Кт 123

neznam po koi smetko plan rabotish nqma kak da stane taq rabota otvorish li smetka ot grupa 60 se kreditira posle ot grupa 61 ZADYLJITELNO I primer : 753/123 syshto vinagi

 RE: приключване на сметка 302 bradshow Профил 17.11.2011 12:11

ЗДРАВЕЙТЕ, МОЖЕ ЛИ ДА ПОМОЛЯ ЗА ПОМОЩ ОТНОСНО СЛЕДНОТО:
ДА МИ РАЗЯСНИТЕ - ФАКТУРАТА Е ОТРАЗЕНА ПО ДЕБИТА НА СМЕТКА 401 И КРЕДИТА НА СМЕТКИ 302/602

 RE: приключване на сметка 302 bonou2 Профил 17.11.2011 12:15

хъм...баш аз не съм човека за помощ...ама като не ходя на обяд :)

та каква е "предната операция"?
иначе
дт 602
дт 302
кт 401 ...може би

сега като "некоректно" сторно ми се види...
пп
чакаме някой наобядвал се де...



ееее:
"ФАКТУРАТА Е ОТРАЗЕНА ПО ДЕБИТА НА СМЕТКА 401 "...е така се "плаща" фактурата...

 RE: приключване на сметка 302 voknid Профил Изпрати email 17.11.2011 12:27

bradshow, отговор: грешна счетоводна операция, разменени Д-т и К-т с/ки.
А какъв ти е въпроса? :)

 RE: приключване на сметка 302 Христов Профил 17.11.2011 12:33

Един мой преподавател беше написал в една студенска книжка след провеждане на изпита "опасен за счетоводство". Явно е имал право. Не че не бра ядове покрай това........

 RE: приключване на сметка 302 neli7304 Профил Изпрати email 17.11.2011 12:35

Отговор на bradshow(17.11.2011 12:11):
bradshow каза:
ЗДРАВЕЙТЕ, МОЖЕ ЛИ ДА ПОМОЛЯ ЗА ПОМОЩ ОТНОСНО СЛЕДНОТО:
ДА МИ РАЗЯСНИТЕ - ФАКТУРАТА Е ОТРАЗЕНА ПО ДЕБИТА НА СМЕТКА 401 И КРЕДИТА НА СМЕТКИ 302/602


Най-вероятно някакво сторно, което не е взето червено, както е правилно.

 RE: приключване на сметка 302 bradshow Профил 17.11.2011 12:36

Благодаря Ви, че се отзовахте на поставения от мен въпрос:
Това е извлечение от счетоводна експертиза и това е отговора на вещото лице по поставения от мен въпрос в експеритзата, а именно двете фактури по които няма плащане дали са заведени в счетоводствата на двете дружества.

 RE: приключване на сметка 302 bonou2 Профил 17.11.2011 12:37

Отговор на neli7304(17.11.2011 12:35):
neli7304 каза:


Най-вероятно някакво сторно, което не е взето червено, както е правилно.


да си призная имам дефект..."чисти обороти"
...много се "харчеше" в бюджета ....ама навремето де ;)

 RE: приключване на сметка 302 neli7304 Профил Изпрати email 17.11.2011 12:38

Отговор на Христов(17.11.2011 12:33):
Христов каза:
Един мой преподавател беше написал в една студенска книжка след провеждане на изпита "опасен за счетоводство". Явно е имал право. Не че не бра ядове покрай това........


Аз пък има един колега. Майка му и баща му счетоводители с многогобройни клиенти.
Той работи при тях.

Пре всеки изпит по право, преподавателите му казаваха7 "Момче, ти не си за тука."

Единствено един професор твърдеше, че щяло да стане добър съдия от него, защото бил мъж.

 RE: приключване на сметка 302 neli7304 Профил Изпрати email 17.11.2011 12:40

Отговор на bonou2(17.11.2011 12:37):
bonou2 каза:


да си призная имам дефект..."чисти обороти"
...много се "харчеше" в бюджета ....ама навремето де ;)



В ик. техникум и при одиторката са ме учили, че при грешка подобна операция се коригира само с червено сторно.

 RE: приключване на сметка 302 bradshow Профил 17.11.2011 12:41

Отговор на voknid(17.11.2011 12:27):
voknid каза:
bradshow, отговор: грешна счетоводна операция, разменени Д-т и К-т с/ки.
А какъв ти е въпроса? :)

може ли малко обяснение, защо е грешна тази счетоводна операция. благодаря ви

 RE: приключване на сметка 302 neli7304 Профил Изпрати email 17.11.2011 12:41

Да се върнем на темата.

Това единственото отразяване на ф-рата ли е?

 RE: приключване на сметка 302 neli7304 Профил Изпрати email 17.11.2011 12:42

С други думи, преди това имало ли е нормално осчетоводява не на ф-рата

дт. 302 и кт 401

 RE: приключване на сметка 302 Христов Профил 17.11.2011 12:44

"защо е грешна тази счетоводна операция"
Има стопански операции и счетоводни статии, които отразяват тяхното съдържание. Въпрос на терминология, която считам че от професионална гледна точка трябва да се спазва.
 

 RE: приключване на сметка 302 neli7304 Профил Изпрати email 17.11.2011 12:45

Отговор на bradshow(17.11.2011 12:41):
bradshow каза:

може ли малко обяснение, защо е грешна тази счетоводна операция. благодаря ви


Операцията е грешна, защото подобна операция се взема при грешна предходна.

Ако погрешно е осчетоводено 302/401, а не е трябвало да се осчетоводява
след това пак се осечотоводява 302/401 с минус(червено сторно)

Не се сторнира 401/302

защото по дебита на 401 се отразява погасяване на задължението към доставчик, а по кредита на 302 - изписването на материалите при тяхното изразходване.

Ти колега ли си?
реклама
Нагоре
Страница 1 от [2] 12»

ODIT.info > Дискусия > Счетоводство