Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство Започни нова тема

Мнооого гореща тема! От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец

 От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 14.07.2010 14:08

http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/cache/6887?page=4


Ровичкам си се из сайта на НАП и попаднах на това линк-че:))
Напоследък се чуват въпроси за това как ФЛ-ЗП може да стане ЕТ.
Ами, тук има частичка отговори, но понеже е 5 страници, реших, че е излишно да го копвам.
Когото го интересува,моля:))


Доп. Абе, май съм направила дубъл с това писмо в друга тема, но..за да продължават питанията, явно пък не е и прочетено.

Таааааааа, за по-сигурно стана повторка:))

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 14.07.2010 14:32

Четох писмото, но мен ме интересува по-скоро дали незавършеното производство може да се прехвърли от ФЛ-ЗП на ЕТ-ЗП. Физическото лице е направило разходи по есенниците, а ЕТ ще прибере реколтата и ще отчете прихода. Какво мислите по въпроса?

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Галия Профил Изпрати email 14.07.2010 14:46

Може би : по чл. 27, ал. 2 от ЗДДФЛ, вещите се завеждат в счетоводството на предприятието на ЕТ по документално доказаната им цена на придобиване (цената, посочена в документа, с който физическото лице е придобило вещта). В случаите по ал.1 физическото лице - собственик на едноличния търговец, съставя протокол, в който посочва вида на вещта и документално доказаната цена за придобиването й. Но не съм много сигурна ,не искам да ви подведа !

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 14.07.2010 14:51

Честно казано-не знам:(

Обаче ще се постарая да се...изложа:)

Не знам как си представяте прехвърляне на "незавършено производство" и дали това изобщо може да стане.
Но ако става въпрос за документално прехвърляне-що пък не!
Поне някакви протоколи, договори все ще имате.
Ако не-хващайте данъчната декларация и...отзад-напред:))
И накрая собственика да сложи подписче под всичко.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 14.07.2010 15:55

Само разходите за есенниците, за които има документи. Другото не може да се докаже. Поне за горивото има фактури, защото е възстановявал акциз. Знам ли... Видях във въпроса от писмото, че се споменава незавършено производство, но след това в отговора се говори само за движими и недвижими вещи, които са собственост на ФЛ. Как да оставя чист прихода на ЕТ, след като разходите са направени от ФЛ-ЗП? Че и данъка е 15%!

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 14.07.2010 15:57

Ами остави го пък ФЛ да си приключи годината тогава:))

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец neli7304 Профил Изпрати email 14.07.2010 15:59

ФЛ да вкара с протокол в търговското си пр-е есенниците ли да ги продаде на Търговското си пр-е.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 14.07.2010 16:05

Следва да се има предвид, че е невъзможно физическото лице да осъществява търговски сделки със себе си и да бъде едновременно и доставчик и получател по такива сделки. Аргументите за това се извличат, както от Търговския закон, така и от Закона за задълженията и договорите, който дефинира правната същност на договора (вкл. договора за покупко-продажба) като съглашение между две или повече лица. Поради тази причина, вещи, движими и недвижими, принадлежащи на физическото лице, не могат да се прехвърлят на предприятието на едноличния търговец с правна сделка (никой не може да договаря сам със себе си)


не разбирам от право, но може ли да ФЛ да продаде на ЕТ?!

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец neli7304 Профил Изпрати email 14.07.2010 16:08

Ами щом изкарването на имущество от ТП на ФЛ се третира като продажба, защо вкарването да не се третира като такова.
Може и с протокол, все тая.
Щом има разделност на двете имущества.
Ако пък ФЛ има и съпруга, с брак при стария СК, нещата ще станат още по-интересни.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 14.07.2010 16:14

Не мога да го оставя като ФЛ-ЗП до края на годината, защото не се е пререгистрирал като ЗП до 25-ти март 2010, а е регистрирал ЕТ като земеделски производител. Как да продаде пшеницата като ФЛ, а не като ЕТ?
Освен това, в една друга тема попитах и следното:
Същото това ФЛ-ЗП е получило субсидия за 2009 през 2010 г. Тя как ще се обложи - като доход на ФЛ или като приход на ЕТ? Субсидията е получена през м. февруари 2010, а ЕТ започва дейност през м. март.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 14.07.2010 16:18

натали
вариант 1- начални салда за ЕТ-това, което решиш от ФЛ
вариант 2-просто започваш на чисто с ЕТ от нулата

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец neli7304 Профил Изпрати email 14.07.2010 16:18

Вкарай я в имуществото на ЕТ с протокол.
Ще трябва добре определиш ст-ста на есениците.
Непременно си наеми счетоводител.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 14.07.2010 16:22

А, за субсидията имате ли подходящо решение? Аз мисля да я декларира като доход на ФЛ и въобще да не замесвам ЕТ.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Галия Профил Изпрати email 14.07.2010 16:25

Именно затова съветвам ЗП да си водят счетоводство.Ако имаш документация какъв ти е проблема да установиш незав. производство.Направи си калкулация и прехвърли салдата в ЕТ както казах с протокол.А за субсидиите ще попълниш др.приложение в ГД ,но още е рано и не се знае какво ще измислят,но ФЛ и ЕТ са едно и също лице .Така ,че доходите ще се декларират в ЕТ.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 14.07.2010 16:40

Добре, ще направя протокол с разходите, за които има документи на името на ФЛ и представляват незавършено производство, касаещо есенниците и ще го представя като начално салдо в баланса на ЕТ. Щом са едно и също лице по своята същност ФЛ-ЗП и ЕТ-ЗП, би трябвало да признаят тези разходи.
Моля ви, за въпросната субсидия, за която писах по-горе. Какво да я правя? Как ще се обложи?

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец vesi7 Профил 15.07.2010 08:52

В друга тема съм турила писмо от НАП - ІПловдив, където пише (най-общо казано, иначе си го прочетете внимотелно и Вие) , че ако субсидията се използва за дейността като ЗП, тя не се облага, но ако се използва за други дейности, се облага като доход, придобит от друга стопанска дейност.Нямам време да ровя и копирам, в този раздел е.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец vesi7 Профил 15.07.2010 08:56

http://www.odit.info/?s=6&i=211463&f=674

Получаваните субсидии от лицата занимаващи се със селскостопанска дейност са предназначени за подпомагането им при извършване на дейността. Следователно, ако физическото лице не влага, съответно не използва получената субсидия за извършване на стопанска дейност, а за лични нужди, същата ще се определи като доход от друг източник. В тези случаи физическото лице ще формира облагаем доход по реда на чл.35,т. 6 от ЗДДФЛ, т.е. брутната сума на получената субсидия. Този извод се налага от посоченото определение за "стопанска дейност" в §1,т.3 от ДР на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, а именно това е дейността, извършвана като търговец, дейността на лицата по чл.2 от Търговския закон /т.е. дейността на физическите лица, занимаващи се със селско стопанска дейност/, както и всяка друга дейност, осъществявана с цел печалба, т.е. елемент на всяка стопанска дейност е реализиране на доход/печалба.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 15.07.2010 08:59

Получаваните субсидии от лицата занимаващи се със селскостопанска дейност са предназначени за подпомагането им при извършване на дейността. Следователно, ако физическото лице не влага, съответно не използва получената субсидия за извършване на стопанска дейност, а за лични нужди, същата ще се определи като доход от друг източник


Веси, дали някой ще се наеме да разясни кога е за лични нужди?
И какво значи "лични нужди"?
Не ги влага при кравките, а си е купил "Прада", "Шанел" , "Гучи"?
...или просто...тоалетна...хартия:))

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 15.07.2010 09:04

Моят случай не се отнася за субсидия без дейност.
Субсидията е получена през 2010 г., но е за 2009 г., когато ФЛ-ЗП е работило - произвежда и продава продукция през 2009 г. и остава регистриран зем. производител до 25.03.2010, след което регистрира ЕТ като зем. производител и продължава да обработва същите земи, както когато е бил ФЛ-ЗП.
Въпросът ми е, тази субсидия, която е получена през февруари 2010 и се отнася за 2009 г. ще се обложи ли?

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 15.07.2010 09:15

http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/cache/6970?page=1

http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/cache/6743?page=1

натали, това са линкове към Системата за въпроси и отговори на НАП.Прегледай ги, ако не те устройват просто си търси "вълшебните думички" и....питай, питай...там:))

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец vesi7 Профил 15.07.2010 09:55

Диди, съгласна съм абсолютно с твоя коментар.
За целта си разделих касата на субсидийна и обикновена и си харча с приоритет парите от субсидийната каса за трици, тор, диз.гориво и т.н ( имам си съответно и фактури за тях) .Не ме питай обаче как ще доказвам на НАП до 30.04.2011 г., когато подавам ГДД, че съм харчила за тези цели - май ще трябва да ич снимам всичките фактури, извлеченията от банковите сметки със субсидиите, и да ги приложа към ГДД. Не знам какво е имал предвид г- н Апостолов, като е писал писмото, ама за всеки случай този отговор ме устройва повече, отколкото получения две седмици преди това от моята приятелка, където същият този г - н Апостолов й отговаря следното:
В отговор на третия въпрос:
Закона за данъците върху доходите на физическите лица не регламентира получените субсидии по СЕПП за единица площ като отделен източник на доход на физическите лица - земеделски производители, респективно за тях не се прилага специално данъчно третиране, поради което, същите следва да се разглеждат в контекста на общите нравила за облагане и деклариране па доходите.
По смисъла на чл.2 от ЗДДФЛ, обект на облагане с данък са доходите на местните и чуждестранните физически лица, независимо от източника на получаването им, т.е. в т.ч. попадат и субсидиите. Както се изясни по-горе облагаеми по този закон са доходите от всички източници, придобити от данъчно задълженото лице през течение на годината, с изключение на доходите, които са необлагаеми по силата на закон/чл. 12.ал. 1 ,ЗДДФЛ/.
Следователно получените от Вас субсидии се третират за данъчни цели като облагаем доход.

И така, сега аз няма да плащам данък върху субсидията, щото си имам такъв получен отговор, ,а тя ще плаща данък, щото пък нейният отговор е в такъв смисъл :))))))

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Nedeltschev Профил Изпрати email 29.07.2010 06:44

Май този въпрос със субсидията преобладаващо е с мнения, че не трябва да се облага.Но ако трябва да се декларира,точно къде и как, също не е ясно, това трябва да направи този който я е получил, във Вашия случай Натали -ФЛ. Освен това съществува понятието"нерегистриран зем. производител", т.е. Вашия човек може да продаде продукцията си като такъв, е ще го обложат малко по-вече. Другото, откакто са измислени парите всичко се купува и всичко се продава- незавършено производство, незавършено строителство незавършена АЕЦ и т.н.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 29.07.2010 11:23

Там е работата, че той се регистрира като ЕТ-ЗП със същите земи, които е обработвал като ФЛ-ЗП. Иначе, и аз мислих варианта да продаде продукцията като нерегистриран ЗП, но май няма как, при условие, че е ясно че прибира продукцията като ЕТ.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Nedeltschev Профил Изпрати email 29.07.2010 19:58

Може би е грешка, че е прекратил регистрацията си като ЗП-ФЛ. ЗП-ФЛ и ЗП-ЮЛ е трябвало да съществуват до изчистването на проблемите. При мен ситуацията е същата , и взех решение двете да съществуват едновременно, главно по причина на нот.заверени договори вкл. и с ДФЗ. По мнение на нотариуси не може да се променя формата на договора: Т.е. ако договора е аренден не може да стане наемен за една година , дори и да има такава клауза в него, дори и да е наемен но нот. заверен пак същото, блокаж отвсякъде. Вариантът: разваляне на стария договор-пари, подписване на нов договор-пари, общо 120-130 лв., е благодаря, ще ги влача докато изтекат.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Натали Профил 30.07.2010 09:21

Грешка е, че е прекратил регистрацията като ФЛ-ЗП, но няма друг начин, тъй като изтърва срока за пререгистрация до 25.03 и така...

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Nedeltschev Профил Изпрати email 30.07.2010 20:32

Да я направи отново.Към момента да подаде декларациите по чл.69 и чл.70, да участва в споразуменията, март 2011 , анкетна карта ит.н.В земеделието има известна свобода по избора на технологии: т. е. никой не може да ти каже кога да ореш, ториш пръскаш и с какво т..н.Така, че имате свободата счетоводно да си решите проблема. Ако няма изход:казаха го :сива икономика. С което не съм съгласен: произведено е нещо. То се върти, циркулира и каквато и да е съдбата му, държавата има полза. Няма тук да го доказвам, но ако вземем ЗДДС , държавата е най -големият спекулант.

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Слънчице Профил 30.07.2010 23:49

Много сте в грешка. Има си правила които трябва да се спазват. Тези правила са за стопанисване на земята и поддържането й. Има си торове, препарати които с които се работи в определен момент и т.н. Всички тези неща се описват в Дневници които се заверяват от съответните органи.

Отговор на Nedeltschev(30.07.2010 20:32):
Nedeltschev каза:
Да я направи отново.Към момента да подаде декларациите по чл.69 и чл.70, да участва в споразуменията, март 2011 , анкетна карта ит.н.В земеделието има известна свобода по избора на технологии: т. е. никой не може да ти каже кога да ореш, ториш пръскаш и с какво т..н.Така, че имате свободата счетоводно да си решите проблема. Ако няма изход:казаха го :сива икономика. С което не съм съгласен: произведено е нещо. То се върти, циркулира и каквато и да е съдбата му, държавата има полза. Няма тук да г...

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Nedeltschev Профил Изпрати email 31.07.2010 17:40

Слънчице, да не се правим на много стерилни. Никой не може да ми нарежда как да торя: 20 кг. есента и 20 кг. пролетта, или 30 кг. само пролетта или въобще да не торя/ ако съм последовател на учението на Висарион//имаше такъв//, или да пръскам с Раундъп, който изгаря само надземната част на растенията, или с Торнадо, който засяга и кореновата система, Аз съм земеделеца, Аз влагам парите , Аз преценявам. Данъчните да го .....

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец didah Профил 31.07.2010 17:43

Оооо, Петър ти се появи и през деня:))
Предлагам последното изречение, пък може и целия постинг да си ги принтираш, сложиш в рамка и да имаш готовност да ги показваш при нужда))

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Nedeltschev Профил Изпрати email 31.07.2010 17:54

Не смея да казвам, че за 20 год. в частното земеделие нищо не може да ме изненада, определено има и такива неща, но ако даваш акъл на данъчните да вдигат бесилки от Дунав мост до София, много скоро ще разбереш за какво говоря..........

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец mavigi Профил Изпрати email 10.09.2010 16:34

Това писмо на НАП май дава вратичка за измъкване от неспрведливото облагане на ЗП ФЛ, регистрирани по ЗДДС с 60 % нормативно признати разходи и формиране на облагаема печалба по общия ред.
 

 RE: От ФЛ земеделец-ЕТ-земеделец Nedeltschev Профил Изпрати email 10.09.2010 20:12

Така...ааа, позабравена тема, това не е вратичка, а законова норма, ако сте ЮЛ и имате 70% разходи, защо трябва да се възползвате от 60% НПР за ФЛ- ЗП, няма логика...
реклама

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство