Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Счетоводство Започни нова тема

Мнооого гореща тема! валутни разлики

Страница 1 от [2] 12»

 валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 22:12

здравейте колеги. днес в офиса се заформи леко спорче ... :) казусът е следният: направена е сделка за продажба на стоки съглсно договор за 1000 евра /примерно/ фактрурата е осчетоводена. клиента плаща, като превежда сумата в банковата сметка в лв. съответно банката прехвърля еврата съгласно курс продава, който е по нисък от 1,95583. в резултат се формира салдо по 411-та, което отнесох в 624-та. та, точно тази контировка ми оспориха ... не смятам че греша, но все пак аз съм млад счетоводител. пропускам ли нещо ? защото все още смятам че съм права ...

 RE: валутни разлики tea70 Профил Изпрати email 11.11.2010 22:17

Я си напиши счетоводните операции, че нещо не те сванах.

 RE: валутни разлики gavra Профил 11.11.2010 22:18

Добре е да знаем фактурата в евра ли е или в лева, и банкова сметка еврова ли е или валутна.

 RE: валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 22:23

Отговор на tea70(11.11.2010 22:17):
tea70 каза:
Я си напиши счетоводните операции, че нещо не те сванах.


оки
за осчетоводяване на фактурата: 411/702 - 1000 евра *1.95583 = 1955.83 лв.
за плащането от клиента в левовата сметка: 503 / 411 - 1000 евра* 1.93 /курса е посочен в бордерото/ = 1939.00 лв.
остава салдо в 411 в размер на 16.83 лв. за които правя слядната конировка: 624 / 411

 RE: валутни разлики gavra Профил 11.11.2010 22:25

Защо издавате фактура в евро, като нямате еврова сметка?

 RE: валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 22:25

Отговор на gavra(11.11.2010 22:18):
gavra каза:
Добре е да знаем фактурата в евра ли е или в лева, и банкова сметка еврова ли е или валутна.


сделката изрично е договорена в евра съгласно договора. клиента превежда договорената сума в левовата сметка и банката ги обръща в лева. в бордерото на банката е пофочен курса по който продава еврата и левовата им равностойност съответно.

 RE: валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 22:27

Отговор на gavra(11.11.2010 22:25):
gavra каза:
Защо издавате фактура в евро, като нямате еврова сметка?


имаме. просто на клиента по погрешка е дадена левовата. въпроса ми е за контировката а не за пропуските по оформянето на документацията.

 RE: валутни разлики tea70 Профил Изпрати email 11.11.2010 22:28

Да, правилни са ти контировките. И няма значение, че в левовата сметка получавате евра.

 RE: валутни разлики gavra Профил 11.11.2010 22:28

Дефакто е курсова разлика. А какво искат колегите? Клиентът да преведе още евра?

 RE: валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 22:30

Отговор на tea70(11.11.2010 22:28):
tea70 каза:
Да, правилни са ти контировките. И няма значение, че в левовата сметка получавате евра.


благодаря ти ! и аз не откривам грешка. изчетох си отново стандарта и не смятам че греша. но когато забележката е от главния счетоводител ...

 RE: валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 22:34

Отговор на gavra(11.11.2010 22:28):
gavra каза:
Дефакто е курсова разлика. А какво искат колегите? Клиентът да преведе още евра?


:) да ! :) аз поспорих .... след което казаха да го отнеса в друга 60-та сметка ... но тогава вече спрях да слушам ... и не помня коя ми казаха ... защото смятам че точната е 624

 RE: валутни разлики neli7304 Профил Изпрати email 11.11.2010 22:58

А при положение, че е договорено в евро.
Ако бяхте получили евро, нямаше да има разход.
Излиза, че разхода е следствие на пропуска на съставителя на ф-рата.

 RE: валутни разлики accvn Профил 11.11.2010 23:03

Отговор на neli7304(11.11.2010 22:58):
neli7304 каза:
А при положение, че е договорено в евро.
Ако бяхте получили евро, нямаше да има разход.
Излиза, че разхода е следствие на пропуска на съставителя на ф-рата.


няма счетоводни стандарти третиращи грешно посочена банкова сметка. нали ? мисля че извода базиращ се на тези "ако" издиша.

 RE: валутни разлики neli7304 Профил Изпрати email 11.11.2010 23:05

Ако се стигне до увреждане имуществото на пр-ето в следствие нечия грешка, дали това е разход на пр-ето или разчет?

 RE: валутни разлики Abby12 Профил 11.11.2010 23:26

Баси глупостите. И ако искам да договарям в японски йени и не ща да работя с Булбанк, щото само тя поддържа тая валута кво прайм?

Нели, ти си за ендокринолог и то спешно.

 RE: валутни разлики neli7304 Профил Изпрати email 11.11.2010 23:27

Сигурно.
И то от 1997 г и кво?

 RE: валутни разлики Abby12 Профил 11.11.2010 23:31

Отговор на neli7304(11.11.2010 23:27):
neli7304 каза:
Сигурно.
И то от 1997 г и кво?


Нищо, опитах се да бъда полезна, но щом си знаеш - ок :))

 RE: валутни разлики neli7304 Профил Изпрати email 11.11.2010 23:33

С какво. С консервативно мислене?

И ти въведе "ако" в казуса.

Посдно каква е причината за обедняването на дружеството?:)))

 RE: валутни разлики Abby12 Профил 11.11.2010 23:36

Не бе, за ендокринолога. Другите ти глупости не ми се коментират изобщо...

 RE: валутни разлики neli7304 Профил Изпрати email 11.11.2010 23:39

Аз и не очаквам коментари.

 RE: валутни разлики Ivanka77 Профил 11.11.2010 23:45

Отговор на neli7304(11.11.2010 23:39):
neli7304 каза:
Аз и не очаквам коментари.


Малко ли ти беше поне 5 колеги да ти кажат, че не разбираш от счетоводство и да не даваш мнения? Не разбираш и от ТРЗ.

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 08:03

Добро утро,
аз пък не разбрах..какъв е този курс 1.93 и защо не си внесе сумата по фиксиг клиента.
Няма лошо в описанието на сделката , тя да е договорена в евро- пък да се плати в лева..ама не разбрах за курса?
пп
ааа курс купува на банката- ами ще продаде повече евра :Р
и тук не виждам валутна разлика , а набутване със 16 и кусур лева -не съм навита за 624 :(

 RE: валутни разлики night07 Профил 12.11.2010 08:41

А то на на клиента можело е и двете сметки да му се дадат и пак да преведе по левовата, ц какво правим тогава? Така решил, така направил. А и не са 16 и кусур лева, а 25,83 лв. За такава разлика, голям спор.....
Да се заформи още по така...вземете начетете съставителя да ги плати и едно дисциплинарно наказанийце - забележка.

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 08:48

ма то може и с по голяма да е...Принципно не съм съгласна ( аз поне) това да е курсова разлика за мен.

 RE: валутни разлики QWERTYU Профил 12.11.2010 08:59

За нещо толкова кристално ясно - голяма дискусия :) Кой каква сметка дал - такива са фактите (документите), това осчетоводява колегата/колежката. А главната какво вика не разбрах? Някои главни яката ги гони критическата понеже - вече много пъти чувам за случки когато оперативния чел ли чел, направил това както трябва пък главната несъгласна .... Опита не винаги е мерило за професионализъм :)

 RE: валутни разлики QWERTYU Профил 12.11.2010 09:01

Отговор на bonou2(12.11.2010 08:48):
bonou2 каза:
ма то може и с по голяма да е...Принципно не съм съгласна ( аз поне) това да е курсова разлика за мен.


А като салдо на клиента да седи вовеки веков ли? :) Или има други варианти?

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 09:06

има и други ...каква "курсова разлика" е това ?

 RE: валутни разлики QWERTYU Профил 12.11.2010 09:09

Кои са те? Питам само - може да проспивам нещо ...

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 09:10

Отговор на QWERTYU(12.11.2010 09:09):
QWERTYU каза:
Кои са те? Питам само - може да проспивам нещо ...


...е не съм го намислила още де ;)

 RE: валутни разлики QWERTYU Профил 12.11.2010 09:21

Значи има ама не си ги измислила още ? :) Щото в учебниците няма много варианти за тая ситуация, в МСФО също.

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 09:28

Отговор на QWERTYU(12.11.2010 09:21):
QWERTYU каза:
Значи има ама не си ги измислила още ? :) Щото в учебниците няма много варианти за тая ситуация, в МСФО също.


ама банката МИ внася левове по сметката и не засяга МОЯ валутна - аз така разсъждавам.
в учебниците такава работа едва ли ще има ;)
пп
та 624 как се назовава не питах ?

 RE: валутни разлики lyolyo Профил 12.11.2010 09:31

аз много, много с валута не съм се занимавала, ама става ли това- превод на евра по левова сметка?
щото си спомням преди 6-7 години за едни преводи специално бях открила сметка в евро

 RE: валутни разлики Маграт Профил 12.11.2010 09:32

"Признаване на курсови разлики

4.1. Курсови разлики се отчитат, когато:

а) настъпи промяна във валутния курс между датата на сделката и датата на разплащането по парични позиции, възникнали по сделка в чуждестранна валута; "

Та и без да ти пипат валутната сметка, е курсова разлика мисля. :)

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 09:33

Отговор на Маграт(12.11.2010 09:32):
Маграт каза:
"Признаване на курсови разлики

4.1. Курсови разлики се отчитат, когато:

а) настъпи промяна във валутния курс между датата на сделката и датата на разплащането по парични позиции, възникнали по сделка в чуждестранна валута; "
Та и без да ти пипат валутната сметка, е курсова разлика мисля. :)


ОК , убедихте ме ( много мразя да ми "бъркат" в джЕба )

 RE: валутни разлики novoizliupen Профил 12.11.2010 09:34

Единствената антитеза на валутните разлики може да бъде, че това са разходи за финансови услуги от банката.
1) Курсът към еврото е фиксиран и не може да има валутни разлики.
2) Ако парите бяха преведени по банкова сметка в евро и след това прехвърлени в банкова сметка в лева първо щяха да постъпят като 504/411 1950, а при прехвърлянето 503/504 1930лв и 629/504 20лв (или каквито там примерни суми използваме)

Това в случая с еврото е лесен. Но ако иде реч за долар/лев тогава в разликата между начислено и платено ще има компонент валутна разлика (изменението на курса на БНБ) и за обръщането на валутата от банката. Понеже 624 и 629 се приключват все в 123, аз си отнасям цялата сума в 624, дори когато става дума за евро.

 RE: валутни разлики QWERTYU Профил 12.11.2010 09:35

Ако имаш клиенти и доставчици по целия свят тези неща са ежедневие ... няма как да имаш сметки във всички валути :)

 RE: валутни разлики QWERTYU Профил 12.11.2010 09:36

Отговор на novoizliupen(12.11.2010 09:34):
novoizliupen каза:
Единствената антитеза на валутните разлики може да бъде, че това са разходи за финансови услуги от банката.
1) Курсът към еврото е фиксиран и не може да има валутни разлики.
2) Ако парите бяха преведени по банкова сметка в евро и след това прехвърлени в банкова сметка в лева първо щяха да постъпят като 504/411 1950, а при прехвърлянето 503/504 1930лв и 629/504 20лв (или каквито там примерни суми използваме)

Това в случая с еврото е лесен. Но ако иде реч за долар/лев тогава в разликата между нач...


Така или иначе в отчета са на едно и също място :)

 RE: валутни разлики Калина Янкова Профил Изпрати email 12.11.2010 09:37

Аз като човек , който се занимава от 17г с валутни сделки, ще кажа, че контировките на питащата са абсолютно правилни.
Само да я попитам, коя е тази банка дето продава евро на 1.93, да дойда да си купя?:))))

 RE: валутни разлики lyolyo Профил 12.11.2010 09:37

Отговор на QWERTYU(12.11.2010 09:35):
QWERTYU каза:
Ако имаш клиенти и доставчици по целия свят тези неща са ежедневие ... няма как да имаш сметки във всички валути :)


има логика в това, което казваш:)
аз щото... само в българия и затова не съм се замисляла:)

 RE: валутни разлики lyolyo Профил 12.11.2010 09:38

дубъл:) Отговор на QWERTYU(12.11.2010 09:35):

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 09:39

Отговор на Калина Янкова(12.11.2010 09:37):
Калина Янкова каза:
Аз като човек , който се занимава от 17г с валутни сделки, ще кажа, че контировките на питащата са абсолютно правилни.
Само да я попитам, коя е тази банка дето продава евро на 1.93, да дойда да си купя?:))))


Купува, купува за толкоз -ма малко верно е....

 RE: валутни разлики gavra Профил 12.11.2010 09:42

В интерес на истината най-много е прецакан клиентът, ако е превел 1000 евра от своята сметка в левовата сметка на accvn. Заради банковите такси при валутни преводи. Като клиентът е видял, че му е посочена левова сметка, можеше да преведе левове по фиксинга. Сега и двете банки са натрупали гуша - едната от комисионните, другата от комисионни + разликата между фикса и курс купува, а търговските контрагенти са понесли загуби, причинени от недоглеждане, да не казвам глупост, щото ще се приеме зле

 RE: валутни разлики Mitko33 Профил 12.11.2010 09:45

заради такива "коментари" като горните, този сайт се е превърнал в сайт за ТРЗ /най-вече благодарение на ЛС, която е абсолютен професионалист и за това има най-много коментари по ТРЗ/, но за счетоводство..... ужас!!!!
Естествено, че щом банката ти продава левове /от евро/ имаш валутна разлика - 624 сметка, контировките са ти абсолютно верни, а и ако искаш да си се убедиш, че си права прочети си НСС 21....!

 RE: валутни разлики bonou2 Профил 12.11.2010 09:49

Отговор на Mitko33(12.11.2010 09:45):
Mitko33 каза:
заради такива "коментари" като горните, този сайт се е превърнал в сайт за ТРЗ /най-вече благодарение на ЛС, която е абсолютен професионалист и за това има най-много коментари по ТРЗ/, но за счетоводство..... ужас!!!!
Естествено, че щом банката ти продава левове /от евро/ имаш валутна разлика - 624 сметка, контировките са ти абсолютно верни, а и ако искаш да си се убедиш, че си права прочети си НСС 21....!


хъм , НСС 21 викаш, а???
пп
заяждам се ;)

 RE: валутни разлики marmalade Профил 12.11.2010 09:54

Отговор на gavra(12.11.2010 09:42):
gavra каза:
В интерес на истината най-много е прецакан клиентът, ако е превел 1000 евра от своята сметка в левовата сметка на accvn. Заради банковите такси при валутни преводи. Като клиентът е видял, че му е посочена левова сметка, можеше да преведе левове по фиксинга. Сега и двете банки са натрупали гуша - едната от комисионните, другата от комисионни + разликата между фикса и курс купува, а търговските контрагенти са понесли загуби, причинени от недоглеждане, да не казвам глупост, щото ще се приеме зле


Височки са таксите, при разплащане от валутни сметки. Гледам нашата банка за валутен превод от евровата сметка, таксата е 0,15% минимум 10 евро. Освен ако не е вътрешно банков тогава е скромната такса от 0,5 евро. Изобщо набутвация си е да плащаш от валутна сметка.
А контировките на питащият са си точни (това не е към теб разбира се ).

 RE: валутни разлики novoizliupen Профил 12.11.2010 09:54

Отговор на QWERTYU(12.11.2010 09:36):
QWERTYU каза:

Така или иначе в отчета са на едно и също място :)

Въпреки че съм съгласен с подхода ти, смятам че в ОПР валутните разлики се отчитат по точка 6, а банковите такси в точка 7. Но споделям мнението, че това не е съществено

 RE: валутни разлики gavra Профил 12.11.2010 09:57

Отговор на marmalade(12.11.2010 09:54):
marmalade каза:

А контировките на питащият са си точни.


Кой спори за това? Освен главният счетоводител :)))

Може би темата трябваше да приключи след последния пост на авторката снощи. Но нелито не се е удържала и те така....

 RE: валутни разлики marmalade Профил 12.11.2010 10:02

Отговор на gavra(12.11.2010 09:57):
gavra каза:


Кой спори за това? Освен главният счетоводител :)))

Може би темата трябваше да приключи след последния пост на авторката снощи. Но нелито не се е удържала и те така....


А спорещи има като гледам, не е само главния.:) А какъв ли спор ще падне, ако получават преводи по вземания в евро по доларова сметка, или вземания по франкове във еврова или доларова сметка, примерно. :)

 RE: валутни разлики Ivanka77 Профил 12.11.2010 10:07

ОбъркАл си се нещо в тази част на изказването.

Отговор на Mitko33(12.11.2010 09:45):
Mitko33 каза:
/най-вече благодарение на ЛС, която е абсолютен професионалист
 

 RE: валутни разлики night07 Профил 12.11.2010 10:13

Отговор на gavra(12.11.2010 09:57):
gavra каза:


Кой спори за това? Освен главният счетоводител :)))

Може би темата трябваше да приключи след последния пост на авторката снощи. Но нелито не се е удържала и те така....


Тук съм съгласна с теб. Нещо толкова ясно да стане такъв проблем. Клиента може както иска така да се разплати.
Преди няколко месеца имах пък такъв случай - взаимоотношенията са межди БГ фирми (аз като доставчик) издавам фактура за левове, обаче клиента имал евра и ми плати задължението с евро. Какво да му върна парите ли, понеже не са в лева ли?? А и в този случай не разбирам как може да минава през гр. 60 или гр. 61, главната или колежката да си отвори "Основи на счетоводството" и да види кой сметки за какво се използват. Още малко съставителя виновен, че дал лелвова сметка, ами вземете парите от него, накажете го. И да беше дадена евро, долари, иени клиента където иска там ще си плати, парите са негови и правото на избор негово, въобще не виждам каква щета има. Ако клиента беше обърнал еврото си в лева, за него щеше да е на -, но това са напълно допустими рискове при разплащане с валута, рискове, които всеки трябва да ги предвиди.
реклама
Нагоре
Страница 1 от [2] 12»

ODIT.info > Дискусия > Счетоводство