Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство Започни нова тема

Гореща тема! Проверка на ЗП от НАП

 Проверка на ЗП от НАП gena85 Профил 21.01.2012 15:28

Моля за вашия коментар и съвет.
Вчера баща ми, ЗП, обработващ наследствена и арендована земя, получи Искане за предоставяне на документи във връзка с извършвана проверка от НАП. Искането съдържа 18 точки, по които се иска данни за парични средства, имущество, вземания, придобивано и продавано имущество през проверявания период, който е от 01.010.2005 до момента, излизал ли е в чужбина, с каква цел, за сметка на кого и пр. давал/получавал ли е заеми, запис на заповеди, семейно положение, доходи през годините, с една дума - разследване все едно е направил колосално финансово престъпление. Идея си няма какъв е поводът за проверката, още повече че го проверяват като ЗП, а искат информация доста лична, според мен некасаеща дейността му като ЗП - визирам излизания в чужбина примерно. За тези неща ще напишем декларации, но искат счетоводна отчетност, каквато той не е водил до 2010 г. Какво да представим, той няма счетоводител и в момента, декларациите му подава една позната, като мисля, че се изполва метода за нормативно признатите разходи. Не е регистриран по ЗДДС. Може ли в обяснение да се позове на това, че до 2010 не е бил задължен да води сченоводство, това ми е информация от негови колеги, които също не са водили такава. Декарите обработваема земя са към 300. Ще ви бъдем благодарни, ако ни дадете съвет какво да правим.

 RE: Проверка на ЗП от НАП бивШата Профил 21.01.2012 16:03

потърсете компетентен счетоводител и адвокат

 RE: Проверка на ЗП от НАП didah Профил 21.01.2012 16:16

Бившата е права.
Дано само не е достигнал прага за регистрация по ЗДДС.Без да се знаят подробности можем само да гадаем

 RE: Проверка на ЗП от НАП gena85 Профил 21.01.2012 17:03

За регистрация по ЗДДС не може да става дума, понеже приходите са сравнително малко, максимално декларираното е 18000 лв. Мен ме притеснява това, че не е водено счетоводство. Какви биха били последствията? А за счетоводител - говорихме с позната, но тя каза, че няма как да му води счетоводство - няма нает персонал, няма техника лична, а ползва такава на негов близък, - трактор и сеялка, има само приходи, които са декларирани. Даже на въпросът ми има ли фактури за семена, торове - каза, че никой никога не му е издавал, само стокови разписки.
А за адвокат - може би след проверката, ако има актове и НП да се допитаме, сега едва ли ще ни помогне много.
Благодаря ви, че се отзовахте!

 RE: Проверка на ЗП от НАП kooperazia Профил 22.01.2012 11:32

А може би точно малкото декларирани приходи са целта на проверката - получени са субсидии, те включени ли са в тия 18 000 лв, които посочвате?
Потърсете си компетентен счетоводител, защото това, че няма техника, не е оправдание за невъзможност да се води счетоводство - по-скоро Вашата позната не знае какво трябва да направи.
Адвокатът в момента не Ви е толкова нужен, колкото един добър счетоводител. Редът на адвоката ще дойде маалко по-късно.

 RE: Проверка на ЗП от НАП buziness Профил 22.01.2012 11:40

Отговор на gena85(21.01.2012 17:03):
gena85 каза:
За регистрация по ЗДДС не може да става дума, понеже приходите са сравнително малко, максимално декларираното е 18000 лв. Мен ме притеснява това, че не е водено счетоводство. Какви биха били последствията? А за счетоводител - говорихме с позната, но тя каза, че няма как да му води счетоводство - няма нает персонал, няма техника лична, а ползва такава на негов близък, - трактор и сеялка, има само приходи, които са декларирани. Даже на въпросът ми има ли фактури за семена, торове - каза, че никой...


А колко са му личните разходи/ ходене по екскурзиики, коли, вили, апартаменти, любовница и т.н./?

 RE: Проверка на ЗП от НАП RMH1234 Профил 22.01.2012 11:46

Аз мисля, че не трябва да се притеснявате за това, че не е водено счетоводство и нямате никакви документи. ЗП, нерегистрирано по ДДС няма задължение за водене на счетоводство. И разбира се, ако не е избрал да се облага като ЕТ.

 RE: Проверка на ЗП от НАП didah Профил 22.01.2012 11:48

Вярно, че нямаха задължение за счетоводство, но пък, ако в ГДД са посочени глупотевини...

 RE: Проверка на ЗП от НАП kooperazia Профил 22.01.2012 14:42

Отговор на didah(22.01.2012 11:48):
didah каза:
Вярно, че нямаха задължение за счетоводство, но пък, ако в ГДД са посочени глупотевини...


Това имах предвид. Съгласна съм, че нямат задължение за водене на счетоводство, но това не означава, че този, който попълва данъчната декларация трябва да гледа в тавана и да пише измислени цифри. Чувала съм разговори от типа "Толкова бива ли да пиша за приходи?" и отговори "Абе пиши там, ти пО ги разбираш тия работи", което за мен индикира неразбиране и от двете страни - едната страна не разбира нищо от селско стопанство, а другата - от счетоводство.
Накрая се получават насрещни проверки.
Защото за мен тази проверка е предизвикано от несъответствието на подадена ГДД и получени субсидии. При условие, че субсидиите, които човекът е получил са в най-лошия случай 10 000 лв, остават 8 000 лв посочени като "чисти" приходи - от продажба на селскоктопанска продукция. И от според зависи каква е продукцията и кога може да се продаде и какви приходи може да има от нея, се получават различни възможни отговори.
А и като са нямали задължението да водят счетоводство какво става - пак опират до счетоводител, който обаче сега, ако не е запознат с тази конкретика, ще има да си блъска главата как да ги измъкне от тая ситуация и накрая пак ще трябва да му дадат пари, нали така - щото който и да е, няма да го направи за без никакви пари....
Отново си изказвам мнението - с кършене на пръсти в НАП няма да се размине - трябва ви човек,дето си разбира от работата, за да ви оправи справките, пък после като не искате, пак не си водете счетоводство - това си е ваше право.

 RE: Проверка на ЗП от НАП gena85 Профил 22.01.2012 19:51

Благодаря на всички, че ми отговорихте!
нещата за съжаление стоят така, че в момента нямаме възможност да търсим счетоводител. Срокът на искането изтича скоро, проблемът е, че той ми даде писмото 6 дни след като го е получил, с което доста се съкрати времето, през което да действаме. Ще изготвя сама декларациите, касаещи информацията относно имущество, парични средства, излизания в чужбина. Е, любовница няма, вили и коли също, но ако имаше, и за това щяхме да се обясняваме, това в кръга на шегата, макар, че цялата проверка е далеч от шегата, а точно обратното. Исках да ви попитам - какво правно основание за липсата на зъдължение за водене на счетоводството от ЗП да цитирам в обяснението, кой член, не намирам в Закона за счетоводство, а е редно да е там, нали?

 RE: Проверка на ЗП от НАП krasiskok Профил Изпрати email 22.01.2012 19:55

Мога да ви предложа да поискате удължаване срока за представяне на документите. Нямат право да ви откажат. Успех!

Отговор на gena85(22.01.2012 19:51):
gena85 каза:
Благодаря на всички, че ми отговорихте!
нещата за съжаление стоят така, че в момента нямаме възможност да търсим счетоводител. Срокът на искането изтича скоро, проблемът е, че той ми даде писмото 6 дни след като го е получил, с което доста се съкрати времето, през което да действаме. Ще изготвя сама декларациите, касаещи информацията относно имущество, парични средства, излизания в чужбина. Е, любовница няма, вили и коли също, но ако имаше, и за това щяхме да се обясняваме, това в кръга на шегат...

 RE: Проверка на ЗП от НАП didah Профил 22.01.2012 20:04

Задължението за водене на счетоводство, изискванията и принципите за неговото осъществяване са предмет на правната уредба на Закона за счетоводството (ЗСч). Доколкото ЗСч урежда изискванията към всеобхватността и достоверността на счетоводните системи (счетоводствата) в предприятията (чл.1, ал.1, т.1), постулатите на този нормативен акт не са приложими по отношение на лицата, които не са предприятия. За целите на ЗСч, предвид разпоредбата на чл.1, ал.2 от същия закон, предприятия са: търговците по смисъла на Търговския закон; юридическите лица, които не са търговци, бюджетните предприятия, неперсонифицираните дружества, чуждестранните лица, осъществяващи стопанска дейност на територията на страната чрез място на стопанска дейност и търговските представителства. Съгласно разпоредбата на чл. 2, т.1 от Търговския закон физическите лица, занимаващи се със селскостопанска дейност не се смятат за търговци.

Следователно, физическите лица, произвеждащи земеделска продукция, които не са регистрирани като търговци по Търговския закон, не могат да бъдат определени като предприятия по смисъла на ЗСч и нямат задължение да водят счетоводна отчетност.

в ЗДДФЛ липсват специални изисквания по отношение на документирането на разходите, различни от тези, предвидени в счетоводното законодателство. Следователно, физическите лица, които не са търговци по смисъла на ТЗ нямат задължение за доказване на разходите си с първични документи.




Това е законовото.Съвет, ако желаете, разбира се- предоставяйте всичко каквото искат.Ако може разберете дали е просто нормална ревизия или се съмняват в нещо.

 RE: Проверка на ЗП от НАП Nedeltschev Профил Изпрати email 23.01.2012 18:55

Спокойно, това са стандартни писма, не е задължително всички точки да се отнасят до Вас, придържайте се само към документи, никакви свободни съчинения, отговаряйте лаконично, точка по точка, ако Ви касае, не се подвеждайте по инспектор който казва, че нищо не разбира от този бизнес, ..........разбират и то доста добре,................нямате задължение за счетоводство, нито да съхранявате документи, нито да доказвате нищо, на когото и да било,..........ДДС , с 300 декара няма как, . до 2009, от 2010, данък върху приходите и субсидията, ГДД, там трябва да сте точни, контрагент, насрещна проверка, невнесен авансов данък и грешна ГДД, това са трите критични момента, ..............

 RE: Проверка на ЗП от НАП bojidaria Профил 25.01.2012 23:01

Колеги в момента ми правят ревизия на ЗП регистриран по ЗДДС, първата ревизия е по повод възстановяване на ДДС
 

 RE: Проверка на ЗП от НАП bojidaria Профил 25.01.2012 23:05

втората ревизия е по повод предоставени средства на фирма и съм получила същото писмо, ревизията е период 2005-2010, същите въпроси са зададени за пътувания в чужбина и т.н.За сега положението е под контрол при мен, но да си помисли ревизирания ЗП дали не е дал на някой разписка за предоставени средства.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство