Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема

Мнооого гореща тема! процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител

 процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 01.06.2012 15:52

Ще ми кажете ли каква е процедурата?
За месеците, в които не е бил на работа трябва ли да му платиме заплата?
Как да разбера дали по времето, в което не е работел при нас не ебил примерно на борсата или дали не е почвал вече друга работа?
Много ми е мътно всичко.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 01.06.2012 16:08

Никой ли не е имал такъв казус?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител tuturutka Профил 01.06.2012 16:09

Решение от съда? Изобщо нЕкакъв документ...

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 01.06.2012 16:20

да, очаква се тези дни да се появи и такъв документ.
Интересува ме какво се прави точно- Подаваме покана до работника в 2седмичен срок да започна работа отново. И той започва и после? Осигуровки, заплати за месеците в които е бил уволнен? ами ако е бил на борсата или е работил при друг работодател

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 01.06.2012 16:51

самият работодател иска да прекрати уволнението и да върне работника на работа.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 01.06.2012 16:53

въобще може ли уволненият работник да откаже да се върне на работа и продължи да си води делото с цел получаване на обезщетение?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител neli7304 Профил Изпрати email 01.06.2012 16:55

Отговор на bunnie(01.06.2012 16:53):
bunnie каза:
въобще може ли уволненият работник да откаже да се върне на работа и продължи да си води делото с цел получаване на обезщетение?


А да не мислите, че ако работодателят обезсили заповедта си не дължи обезщетение.:)))))

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 04.06.2012 08:42

а някой може ли да ми помогне зъз заповедта и предложението на работодателя която трябва да отрави към работника за връщане на работа? Има ли някакъв макет?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител jorro22 Профил 04.06.2012 08:57

Без уволнението да е преминало през съдебна проверка, как установихте, че уволнението е незаконно? Или сте си го знаели още от момента на уволнението. Ами четете КТ преди да предприемете каквото и да е. Например това:

(2) Работодателят може и по свой почин да отмени заповедта за уволнение до предявяването на иск от работника или служителя пред съда.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител jorro22 Профил 04.06.2012 09:04

Отговор на bunnie(01.06.2012 16:20):
bunnie каза:
да, очаква се тези дни да се появи и такъв документ.
Интересува ме какво се прави точно- Подаваме покана до работника в 2седмичен срок да започна работа отново. И той започва и после? Осигуровки, заплати за месеците в които е бил уволнен? ами ако е бил на борсата или е работил при друг работодател


А, все пак е имало дело по което сте осъдени... Щом е така - нищо не правите, а чакате работника да ви донесе съобщенито изпратено му от районния съд, че има двуседмичен срок да си заеме длъжността. Не се ли яви в този срок - трудовото правоотношение се прекратява по чл. 325 ал. 1 т. 2 КТ. А за обезщетенията - четете какво има записано в съдебното решение и това изплащате.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 04.06.2012 10:18

вижте сега- кашата е голяма. уволнили сме го по чл.190, ал.4 от КТ което си е наша грешка и недоглеждане и чонека оспорна че това е назеконно което е така.И съответно завежда дело. Ние обаче искаме да отмениме от своя страна уволнението, за да не се разправяме с дела и тн и да го върнеме на работа.
Та мисълта ми беша какво точно се пише в това уведомлени до работника, че може отново да се върне на длъжността си.
Моля да ми дадете отговор на само на въпроса и да избегнете безмислените писания как сме постъпили, защо сме постъпили и други коментари от ваша страна, които не ме интересуват.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител 2626 Профил 04.06.2012 10:29

Отговор на bunnie(04.06.2012 10:18):
bunnie каза:
вижте сега- кашата е голяма. уволнили сме го по чл.190, ал.4 от КТ което си е наша грешка и недоглеждане и чонека оспорна че това е назеконно което е така.И съответно завежда дело. Ние обаче искаме да отмениме от своя страна уволнението, за да не се разправяме с дела и тн и да го върнеме на работа.
Та мисълта ми беша какво точно се пише в това уведомлени до работника, че може отново да се върне на длъжността си.
Моля да ми дадете отговор на само на въпроса и да избегнете безмислените писа...


Ако вече е завел дело нищо не правите , а чакате решението на съда. Може работодателя да отмени заповедта си САМО преди завеждане на дело от работника.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 04.06.2012 10:56

а да се споразумееме с работника и той да прекрати делото не може ли?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител jorro22 Профил 04.06.2012 10:59

чл. 190 ал.1 т. 4. (изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) злоупотреба с доверието на работодателя или разпространяване на поверителни за него сведения;
---
Ако сте провели процедурата до налагане на дисциплинарно наказание (взимане на писмени или устни обяснения и т. н.) и ако го има налице фактическия състав и съответните доказателства и имате добър адвокат има вероятност да спечелите.
Или пък.... сте допуснали явна фактическа грешка с това" чл. 190 ал.4"?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител jorro22 Профил 04.06.2012 11:05

Отговор на bunnie(04.06.2012 10:56):
bunnie каза:
а да се споразумееме с работника и той да прекрати делото не може ли?


При постигане на взаимно съгласие всичко е възможно. Няма пречка работника да изтегли молбата от съда.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 04.06.2012 11:13

това го разбрах. и сега? пиша предложение или уведомлени ли до работника , после заповед от работодателя....
това искам да ми обясните.имали някаква образци?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 04.06.2012 17:11

никой ли не е писал такава заповед, която да отмени предната?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител 2626 Профил 04.06.2012 17:28

Отговор на bunnie(04.06.2012 17:11):
bunnie каза:
никой ли не е писал такава заповед, която да отмени предната?


Е като искаш си я напиши тази заповед, но дали ще има някаква правна сила не е сигурно. Ти да беше прочела всичко писано досега и тогава да си търсиш вида на заповедта ли?

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 05.06.2012 12:44

много добре чета всичко. но тава което сте ми написали го знаех вече.
Интресеуваше ме какво точно се пише в тази заповед/уведомление до работника.

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител jorro22 Профил 05.06.2012 15:36

Ще трябва да направите писмено споразумение с което вие да възстановите работникана работа, а той да си изтегли молбата от съда. Ще му начислите обезщетение за периода на незаконното уволнение.. Д1, Д6

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 07.06.2012 12:18

добре ето как процедирахме. Понеже не можахме да се свържеме с лицето /умишлено не вдига телефона си или ни изключва/ написахме отговор до съда, че признаваме, че уволнението е незаконно и искаме да върнеме работника на работа. Пуснахме заповед, написахме уведомитлено писмо до работника че го връщаме на работа и му изпратихме и копие от заповедта. Това го пуснахме с обратна разписка. Той доколкото разбрахме е почнал нова работа.
Въпросите ми са:
1. Кога трябва да залича прекратяването на трд. договор - в 3дневен срок от издаване на заповедта, уведимотелното писмо и отговора до съда или когато се разбере дали ще се върне или не на работа. Защото подозирам, че той няма да ни даде никакъв отговор. А този тридневен срок ме притеснява като знам какви са глобите в НАП.
2. Ако той не ни даде никакъв отговоре ок, ще го прекратиме по чл.325, т.2 от КТ. Обаче как да сметна какви осигуровки чу дължа за месеците без работа, още повече че нямам идея от кога е почнал работа и на каква заплата.
 

 RE: процедура по възстановяване на работа на незаконно уволнен служител bunnie Профил 07.06.2012 14:54

дайте някакъв отговор защото адвоката предполага едно, от НАП ми казаха друго а от ИТ трето.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения