ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
Умишлен палеж и ДДС
Умишлен палеж и ДДС Julian 07.08.2013 13:28
Здравейте,
в резултат на умишлен палеж от трето лице изгоря ДМА . Следва ли да възстановим ползвания данъчен кредит или можем да претендираме за непреодолима сила. Имаме протоколи от полицията и пожарната. ДМА е застрахован и евентуално ще получим обезщетение. Извършителят все още не е открит. Щетите са големи и това е много голям удар за фирмата. ДДС-то направо ще я довърши. Благодаря на всички, които се включат.
в резултат на умишлен палеж от трето лице изгоря ДМА . Следва ли да възстановим ползвания данъчен кредит или можем да претендираме за непреодолима сила. Имаме протоколи от полицията и пожарната. ДМА е застрахован и евентуално ще получим обезщетение. Извършителят все още не е открит. Щетите са големи и това е много голям удар за фирмата. ДДС-то направо ще я довърши. Благодаря на всички, които се включат.
RE: Умишлен палеж и ДДС abeama 07.08.2013 13:30
или можем да претендираме за непреодолима сила.
абе да претендирате можете за всичко
ама какво е непреодолима сила?
абе да претендирате можете за всичко
ама какво е непреодолима сила?
RE: Умишлен палеж и ДДС Julian 07.08.2013 13:33
Цитат:
Калина Златанова
Н-к отдел в дирекция “Данъчна политика” при МФ
Димитър Войнов
Н-к отдел в дирекция “Данъчна политика” при МФ
ЗДДС и ЗКПО не съдържат легално определение на понятието „непреодолима сила”. Ето защо, когато се говори за „непреодолима сила” по смисъла на данъчното законодателство, следва да се изхожда от правното значение, с което изразът се използва в Търговския закон (ТЗ). Член 602, ал. 2 от ТЗ определя непреодолимата сила като непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер. Т.е. това е събитие от случаен характер, чието настъпване лицето не е предизвикало, нито е могло, а и не е било длъжно да предвиди, нито да предотврати.
За извършване на преценка относно възможността да се предвиди или предотврати дадено събитие се изхожда от грижата, която лицето е следвало да положи в тази насока. Относно търговците това е грижата на добър търговец.
Преценката във всеки случай е конкретна. Безспорно от добрия търговец в случая следва да се очаква да е спазил всички правила за противопожарна безопасност и да е осигурил адекватна охрана на обектите. Доколкото във вашия случай пожарът не се дължи на природно бедствие, за да се приеме, че е налице непреодолима сила, следва да се изключи и възможността пожарът да бъде причинен или съпричинен от самото лице. Ето защо, за да се приложат благоприятните разпоредби за „непреодолима сила”, следва да бъде доказана по съответния ред вината на трето лице и липсата на съпричиняване от страна на задълженото лице, както и полагането от негова страна на грижата на добър търговец за опазване на стоките/активите от пожар и за ограничаване на щетите от възникнал такъв. Не на последно място следва да е налице и причинна връзка между пожара и унищожаването на активите, т.е. да е ясно, че активите са унищожени от пожара, а не по друга причина (например липса). Отговор на abeama(07.08.2013 13:30):
Калина Златанова
Н-к отдел в дирекция “Данъчна политика” при МФ
Димитър Войнов
Н-к отдел в дирекция “Данъчна политика” при МФ
ЗДДС и ЗКПО не съдържат легално определение на понятието „непреодолима сила”. Ето защо, когато се говори за „непреодолима сила” по смисъла на данъчното законодателство, следва да се изхожда от правното значение, с което изразът се използва в Търговския закон (ТЗ). Член 602, ал. 2 от ТЗ определя непреодолимата сила като непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер. Т.е. това е събитие от случаен характер, чието настъпване лицето не е предизвикало, нито е могло, а и не е било длъжно да предвиди, нито да предотврати.
За извършване на преценка относно възможността да се предвиди или предотврати дадено събитие се изхожда от грижата, която лицето е следвало да положи в тази насока. Относно търговците това е грижата на добър търговец.
Преценката във всеки случай е конкретна. Безспорно от добрия търговец в случая следва да се очаква да е спазил всички правила за противопожарна безопасност и да е осигурил адекватна охрана на обектите. Доколкото във вашия случай пожарът не се дължи на природно бедствие, за да се приеме, че е налице непреодолима сила, следва да се изключи и възможността пожарът да бъде причинен или съпричинен от самото лице. Ето защо, за да се приложат благоприятните разпоредби за „непреодолима сила”, следва да бъде доказана по съответния ред вината на трето лице и липсата на съпричиняване от страна на задълженото лице, както и полагането от негова страна на грижата на добър търговец за опазване на стоките/активите от пожар и за ограничаване на щетите от възникнал такъв. Не на последно място следва да е налице и причинна връзка между пожара и унищожаването на активите, т.е. да е ясно, че активите са унищожени от пожара, а не по друга причина (например липса). Отговор на abeama(07.08.2013 13:30):
RE: Умишлен палеж и ДДС Julian 07.08.2013 13:48
Вие как бихте процедирали ако бяхте на мое място? Аз мисля, че попадам и в чл.80, ал.2, т.2 от ЗДДС 2013 г.?
RE: Умишлен палеж и ДДС Nortex 07.08.2013 13:49
на първо време бих потърсил адвокат, не счетоводител
Отговор на Julian(07.08.2013 13:48):
Julian каза:
Вие как бихте процедирали ако бяхте на мое място?
Отговор на Julian(07.08.2013 13:48):
Julian каза:
Вие как бихте процедирали ако бяхте на мое място?
RE: Умишлен палеж и ДДС Julian 07.08.2013 14:08
Да, но аз съм счетоводителя и трябва да взема решение до 14-ти.
Отговор на Nortex(07.08.2013 13:49):
Nortex каза:
на първо време бих потърсил адвокат, не счетоводител
Отговор на Nortex(07.08.2013 13:49):
Nortex каза:
на първо време бих потърсил адвокат, не счетоводител
RE: Умишлен палеж и ДДС Julian 07.08.2013 14:09
Да, но аз съм счетоводителя и трябва да взема решение до 14-ти.
Отговор на Nortex(07.08.2013 13:49):
Nortex каза:
на първо време бих потърсил адвокат, не счетоводител
Отговор на Nortex(07.08.2013 13:49):
Nortex каза:
на първо време бих потърсил адвокат, не счетоводител
RE: Умишлен палеж и ДДС abeama 07.08.2013 14:11
Отговор на Julian(07.08.2013 14:09):
Julian каза:
Да, но аз съм счетоводителя и трябва да взема решение до 14-ти.
абе ти си счети
ама в ДХ влиза ли ти да вземаш такива решения: "както и полагането от негова страна на грижата на добър търговец за опазване на стоките/активите от пожар и за ограничаване на щетите от възникнал такъв."?
Julian каза:
Да, но аз съм счетоводителя и трябва да взема решение до 14-ти.
абе ти си счети
ама в ДХ влиза ли ти да вземаш такива решения: "както и полагането от негова страна на грижата на добър търговец за опазване на стоките/активите от пожар и за ограничаване на щетите от възникнал такъв."?
RE: Умишлен палеж и ДДС tuturutka 07.08.2013 14:16
Отговор на abeama(07.08.2013 14:11):
abeama каза:
абе ти си счети
ама в ДХ влиза ли ти да вземаш такива решения: "както и полагането от негова страна на грижата на добър търговец за опазване на стоките/активите от пожар и за ограничаване на щетите от възникнал такъв."?
Е, след като иска да поеме тази отговорност, ние кво? Всеки си решава...
abeama каза:
абе ти си счети
ама в ДХ влиза ли ти да вземаш такива решения: "както и полагането от негова страна на грижата на добър търговец за опазване на стоките/активите от пожар и за ограничаване на щетите от възникнал такъв."?
Е, след като иска да поеме тази отговорност, ние кво? Всеки си решава...
RE: Умишлен палеж и ДДС abeama 07.08.2013 14:19
Отговор на tuturutka(07.08.2013 14:16):
tuturutka каза:
Е, след като иска да поеме тази отговорност, ние кво? Всеки си решава...
абе да поеме отговорност
ама едва ли от него после шефа ше си търси ДДС-то или поне лихвите може да си поиска? :))))
tuturutka каза:
Е, след като иска да поеме тази отговорност, ние кво? Всеки си решава...
абе да поеме отговорност
ама едва ли от него после шефа ше си търси ДДС-то или поне лихвите може да си поиска? :))))
RE: Умишлен палеж и ДДС тониЛ 07.08.2013 14:24
Да бе мълния предизвикала пожара - да. А то от човешка ръка станала случката.
Определено нямате шанс.
Все пак прочети НАП - 3_524/18.02.2011 г.
Определено нямате шанс.
Все пак прочети НАП - 3_524/18.02.2011 г.
RE: Умишлен палеж и ДДС abeama 07.08.2013 14:28
Определено нямате шанс.
абе как тотално го пореза :(((((
ама колко ли да е шанса все пак? :))))))
абе как тотално го пореза :(((((
ама колко ли да е шанса все пак? :))))))
RE: Умишлен палеж и ДДС Nortex 07.08.2013 14:42
В десятката
Отговор на тониЛ(07.08.2013 14:24):
тониЛ каза:
Да бе мълния предизвикала пожара - да. А то от човешка ръка станала случката.
Определено нямате шанс.
Все пак прочети НАП - 3_524/18.02.2011 г.
Отговор на тониЛ(07.08.2013 14:24):
тониЛ каза:
Да бе мълния предизвикала пожара - да. А то от човешка ръка станала случката.
Определено нямате шанс.
Все пак прочети НАП - 3_524/18.02.2011 г.
RE: Умишлен палеж и ДДС Ra3bira4ka 08.08.2013 16:57
Ох! Имам подобен проблем! Президентът направи умишлено наводнение на фотоволтаиците до дувара. Те като се намокриха и изгоряха! Трябва ли сега да възстановя ползваният данъчен кредит и по-важното с какъв документ?
RE: Умишлен палеж и ДДС Nortex 08.08.2013 17:25
а Вие с президента съгласувахте ли го?!
Отговор на Ra3bira4ka(08.08.2013 16:57):
Ra3bira4ka каза:
Ох! Имам подобен проблем! Президентът направи умишлено наводнение на фотоволтаиците до дувара. Те като се намокриха и изгоряха! Трябва ли сега да възстановя ползваният данъчен кредит и по-важното с какъв документ?
Отговор на Ra3bira4ka(08.08.2013 16:57):
Ra3bira4ka каза:
Ох! Имам подобен проблем! Президентът направи умишлено наводнение на фотоволтаиците до дувара. Те като се намокриха и изгоряха! Трябва ли сега да възстановя ползваният данъчен кредит и по-важното с какъв документ?
RE: Умишлен палеж и ДДС didah 08.08.2013 17:27
Отговор на Nortex(08.08.2013 17:25):
Nortex каза:
а Вие с президента съгласувахте ли го?!
Уф, той президента й е един....
Но тя винаги съгласува всичко!
Nortex каза:
а Вие с президента съгласувахте ли го?!
Уф, той президента й е един....
Но тя винаги съгласува всичко!
RE: Умишлен палеж и ДДС Сашко 08.08.2013 18:34
В подобни случаи действате на принципа, "нека НАП да начисли ДДС-то, ако ме хване, а не аз".
Съгласен съм с коментара на Калина Златанова.
Съгласен съм с коментара на Калина Златанова.
реклама