Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а

Страница 1 от [2] 12»

 Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а unovska Профил Изпрати email 16.08.2010 14:12

Колеги,
Моля за коментара Ви във връзка с чл. 138а, ал.1 от КТ, ако Работодателят, поради намаляване обема на работа установи непълно работно време (от 8 на 4 часа) за период от 6 месеца в календарна година 2010, съгласно параграф 3 б, ал.1 от предходните разпоредби на КТ и във връзка с параграф 22 п, ал.1 от предходните и заключителни разпоредби на КСО, за целия ли период от 6 месеца на служителите ще се зачита пълно работно време и осигурителен стаж както при пълно работно време. Как ще го отразяваме в УП-3.

Благодаря Ви за коментарите предварително!

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а BEBETO Профил 16.08.2010 14:14

Това че се зачита за пълно работно време , важи ли за 2008/2009 г. Тогава не бяха 6 месеца а три месеца?

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а bonou2 Профил 16.08.2010 14:16

ОС е на 1/2 и затова е нужно УП3 при прекратяване на ТПО.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а unovska Профил Изпрати email 16.08.2010 14:27

Да, но съгласно посочените параграфи пише, че е за тази година и се зачита за пълен работен ден, въпроса си отправих и към МТСП, но до този момент никой не ми е отговорил.
Отговор на unovska(16.08.2010 14:12):
unovska каза:
Колеги,
Моля за коментара Ви във връзка с чл. 138а, ал.1 от КТ, ако Работодателят, поради намаляване обема на работа установи непълно работно време (от 8 на 4 часа) за период от 6 месеца в календарна година 2010, съгласно параграф 3 б, ал.1 от предходните разпоредби на КТ и във връзка с параграф 22 п, ал.1 от предходните и заключителни разпоредби на КСО, за целия ли период от 6 месеца на служителите ще се зачита пълно работно време и осигурителен стаж както при пълно работно време. Как ще го ...

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а unovska Профил Изпрати email 16.08.2010 14:31

Затова и бих искала пояснения, тъй като не е пояснено сигурителния стаж за 3 или 6 месечния период ще се зачете като пълен.
Отговор на unovska(16.08.2010 14:12):
unovska каза:
Колеги,
Моля за коментара Ви във връзка с чл. 138а, ал.1 от КТ, ако Работодателят, поради намаляване обема на работа установи непълно работно време (от 8 на 4 часа) за период от 6 месеца в календарна година 2010, съгласно параграф 3 б, ал.1 от предходните разпоредби на КТ и във връзка с параграф 22 п, ал.1 от предходните и заключителни разпоредби на КСО, за целия ли период от 6 месеца на служителите ще се зачита пълно работно време и осигурителен стаж както при пълно работно време. Как ще го ...

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 16.08.2010 14:34

Стига да отговаряш на критериите, посочени в закона, при това неп. рв- пълен трудов и осиг. стаж.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Гани Профил 16.08.2010 14:38

като гледам е за целия период - бил той 3, 4, 5 ... месеца

и едва ли има нужда да се пише нещо в УП-3 за 2010г.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 16.08.2010 14:39

А в дек.1 посочвате ли че лицето работи на 4 часа от законно установени 8
при това положение от пенсии как ще разберат че времето е зачетено за пълен тр. и ос.стаж

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 16.08.2010 14:40

Може би в УП-3 трябва изрично да се запише под периода като забележка.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а unovska Профил Изпрати email 16.08.2010 14:47

Точно това ме интересува и мен, но смятам, че точно в УП-3 трябва да се отразят тези параграфи, тъй като в НОИ по Д1 ще се подава инфо за 4 часа.
Отговор на unovska(16.08.2010 14:12):
unovska каза:
Колеги,
Моля за коментара Ви във връзка с чл. 138а, ал.1 от КТ, ако Работодателят, поради намаляване обема на работа установи непълно работно време (от 8 на 4 часа) за период от 6 месеца в календарна година 2010, съгласно параграф 3 б, ал.1 от предходните разпоредби на КТ и във връзка с параграф 22 п, ал.1 от предходните и заключителни разпоредби на КСО, за целия ли период от 6 месеца на служителите ще се зачита пълно работно време и осигурителен стаж както при пълно работно време. Как ще го ...

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 16.08.2010 14:48

А как стои въпроса с лице в болнични аз имам такъв случай и в болничния посочих че работи на 4 часа - болничния е продължителен преди преминаването на 4 часа му е началото и все още продължава .Дали за времето на 4 часа не са изплащали на лицето по ниско обезщетение

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Гани Профил 16.08.2010 14:51

защо пишеш че е на 4 часа - пише се законоустановеното време, не работния ден
пък за изчисляването се гледа дохода


rachunka каза:
А как стои въпроса с лице в болнични аз имам такъв случай и в болничния посочих че работи на 4 часа - болничния е продължителен преди преминаването на 4 часа му е началото и все още продължава .Дали за времето на 4 часа не са изплащали на лицето по ниско обезщетение

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 16.08.2010 14:58

А за него в случая не е става ли въвеждане на законно установено време 4 часа

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а bonou2 Профил 16.08.2010 15:00

Отговор на rachunka(16.08.2010 14:58):
rachunka каза:
А за него в случая не е става ли въвеждане на законно установено време 4 часа

не , въвежда се непълно работно време за период....
пп
Чл 136 (3) КТ

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 16.08.2010 15:01

значи съм сгрешила трябва ли при това положение да уведомя НОИ

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 16.08.2010 16:55

добре де §22п e в сила от 30.07.2010 год., това значи ли че за тези, които са имало по 3 месеца на 4 часа в началото на годината това не важи, защото когато някой е бил освободен преди 30.07.2010 му е направено УП-3 за осигурителен стаж при който за тези месеци са се смятали дните за 4 часа, а не за 8.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а unovska Профил Изпрати email 16.08.2010 17:23

прочетете и параграф 3б, където е казано, че се зачита за периода от 01.01.2010 до 31.12.2010 г., но стажа се зачита само, ако са ползвани мерки за запазване на заетост, финансирани от Републиканския бюджет или оперативна програма Развитие на Човешките ресурси.
Отговор на norik(16.08.2010 16:55):
norik каза:
добре де §22п e в сила от 30.07.2010 год., това значи ли че за тези, които са имало по 3 месеца на 4 часа в началото на годината това не важи, защото когато някой е бил освободен преди 30.07.2010 му е направено УП-3 за осигурителен стаж при който за тези месеци са се смятали дните за 4 часа, а не за 8.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 16.08.2010 17:37

а ако не си ползвал такива мерки тогава не се зачита стажа за пълен, така ли?

и въобще тия мерки в какво всъщност се изразяват??? не съм ги ползвала до сега и не ги знам! :(

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 16.08.2010 17:38

и всъщност значи ли това, че не може да удължиш това намалена работно време на повече от 3 месеца ако не ползваш тези мерки !

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а unovska Профил Изпрати email 16.08.2010 17:51

Прочетете в чл. 55 мисля от Закона за насърчаване на заетостта, аз го разбирам, че можеш да ползваш 6 месеца, но ако не наемеш трайно безработни или над 50 годишни и т.н. няма да се води 6 месеца за 6, а ще са равни на 3. В ДВ от 29.12.2009 г. е разрешено, но в ДВ от 30.07.е допълнени тези изисквания. От МТСП нищо не ми отговориха до момента на запитването.


Отговор на norik(16.08.2010 17:38):
norik каза:
и всъщност значи ли това, че не може да удължиш това намалена работно време на повече от 3 месеца ако не ползваш тези мерки !

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Гани Профил 16.08.2010 18:00

към тези мерки ми се струва, че са сумите, които се отпускат на служителите по Постановление ...(трябва да търся кой номер беше от началото на миналата година).
Но за тях има изискване работодателите да нямат невнесени осигуровки.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 16.08.2010 18:10

абе случая е че един от клиентите ни намали работното време за 3 месеца /за март, април и май/, но кризата още го гони и иска да се възползва от правото да го намали за още 3 месеца /от септември до ноември/

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 16.08.2010 18:48

Да обобщим в край сметка излиза че по чл.138 а осиг. стаж е 1/2 и не е равен на тр.стаж издаваме УП -3 освен ако не сме имали щастието да наемем по програма от бюрото по труда

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 16.08.2010 19:03

Източник на информацията: сп. "Труд и право" бр.03/2009, ИК Труд и право
Автор: Стефанка СИМЕОНОВА, държавен експерт в МТСП

През 2006 г. беше създадена разпоредбата на чл. 138а от Кодекса на труда (КТ), съгласно която на работодателя се предостави възможност едностранно да въвежда непълно работно време за работниците и служителите си без тяхно съгласие.
Като условия за това бяха посочени:
а) да е налице намаляване на обема на работата;
б) да е проведено предварително съгласуване с представителите на синдикалните организации и на представителите на работниците и служителите по чл. 7, ал. 2. Когато в предприятието няма синдикални организации, съгласуването се провежда само с представителите на работниците и служителите по чл. 7, ал. 2 и обратно;
в) продължителността на работното време да не е по-малка от половината от законоустановената за периода на изчисляване на работното време.
Общият период за въвеждане на непълно работно време е 3 календарни месеца в една календарна година.
С параграф 3б от Преходните разпоредби на Кодекса на труда се въведе възможност от 01.01.2009 г. до 31.12.2009 г. периодът, за който се въвежда непълно работно време по чл. 138а, ал. 1 КТ, да бъде удължен с още три месеца. Следователно, за календарната 2009 г. работодателите могат да въведат непълно работно време общо за 6 календарни месеца. [I]При въвеждане на непълно работно време следва да се има предвид, че работниците и служителите не губят от признаването на трудов стаж за периода, но техният осигурителен стаж се намалява наполовина, както и получаваното трудово възнаграждение.[/I]За да се понесат тези неблагоприятни последици, държавата предвиди изплащането на компенсации, когато се въведе непълно работно време в секторите “Индустрия” и “Услуги”.
В “Държавен вестник”, бр. 16 от 27.02.2009 г. е обнародвано Постановление № 44 от 19.02. 2009 г. за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации на работниците и служителите, за които е установено непълно работно време, в икономическите сектори “Индустрия” и “Услуги”. Постановлението е в сила от датата на обнародването му - 27.02.2009 г.
Според параграф 1, т. 1 и 2 от Допълнителната разпоредба на постановлението, “компенсации” са суми, определени в Националния план за действие по заетостта за съответната година, които се изплащат на работниците и служителите, чиито доходи от труд се намаляват в резултат от преминаване от пълно към непълно работно време. Компенсациите са под формата на помощи поради обстоятелствата, предизвикани от въвеждане на непълно работно време от работодателя.
Икономическите сектори “Индустрия” и “Услуги” са дейностите по букви B, C, D, E, F, G, H, I и J от Класификацията на икономическите дейности - 2008 г. (КИД - 2008 г.).
В постановлението са определени следните условия за изплащане на компенсациите:
а) когато продължителността на установеното непълно работно време е половината от законоустановената продължителност за месеца или за периода на изчисляване на работното време;
б) компенсацията за един работник или служител е до 120 лв. месечно, като конкретният размер се изчислява в зависимост от действително отработеното време през месеца;
в) лицата имат право на компенсация еднократно в рамките на една календарна година и за срок не повече от 3 последователни месеца в рамките на периодите по чл. 138а, ал. 1 и 3б от Преходните разпоредби на КТ;
г) максималният месечен размер на компенсацията се изплаща на работници и служители, които през месеца са работили на непълно работно време, равняващо се на половината от законоустановената продължителност на работното време и пълен работен месец.
Право на тази възможност ще получат работодателите, които:

са местни физически или юридически лица, както и чуждестранни юридически лица, които осъществяват стопанска дейност в Република България;
имат преобладаващ брой наети работници и служители в икономическите дейности В, С, D, Е, F, G, H, I и J от Класификацията на икономическите дейности - 2008 г. (КИД - 2008 г.);
са установили непълно работно време за период, не по-кратък от два месеца, и за най-малко 5 на сто от списъчния състав на персонала към момента на кандидатстване;
нямат изискуеми и неизплатени данъчни задължения и/или задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите;
не са обявени в несъстоятелност или не се намират в производство по несъстоятелност или ликвидация;
нямат наложени санкции или глоби по чл. 415, ал. 2 КТ през последните 6 месеца преди кандидатстването на техни работници и служители.
Информирането на работниците и служителите за възможността им да получават компенсации се осъществява от работодателя чрез обява на подходящо място в предприятието. Дирекциите “Бюро по труда” също информират ежемесечно за условията и реда за изплащане на компенсации по постановлението чрез публикуване на обяви най-малко в един местен и в един национален всекидневник, както и на информационното табло в съответната Дирекция “Бюро по труда”.
Процедурата за кандидатстване се организира от съответната Дирекция “Бюро по труда”.
Работниците и служителите, които желаят да получават компенсации, попълват и предоставят на работодателя писмени декларации по образец съгласно Приложение № 1 към постановлението. Декларациите съдържат идентификационни данни за работника или служителя, обстоятелството, че той работи по трудов договор и че със заповед на работодателя е преминал на непълно работно време, както и желанието му да получи компенсации.
На основание чл. 5 от постановлението работодателят, в 14-дневен срок от обявяването на информацията, представя в Дирекцията “Бюро по труда”, обслужваща територията по месторабота на лицата, получените декларации, заедно със следните документи:

удостоверение за актуално състояние или посочен ЕИК;
статистически формуляр - образец ЕЕ 01022 за последното тримесечие и данни за сектора на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД - 2008 г.);
заповед за установяване на непълно работно време на основание чл. 138а, ал. 1 или 3б от Преходните разпоредби на КТ, както и протокол за постигнато съгласие между работодателя с представителите на синдикалните организации и с представителите на работниците и служителите по чл. 7, ал. 2 КТ за въвеждане на непълно работно време и информация за всички работници и служители, за които е установено непълно работно време;
удостоверение от съответната териториална дирекция на Националната агенция за приходите за наличието или липсата на задължения към датата на подаване на документите;
декларация за обстоятелствата по чл. 2, т. 6 от постановлението и за поемане на задължение за предоставяне ежемесечно за срока на получаване на компенсации по постановлението на данни за действително отработеното време за всяко от лицата по чл. 5, ал. 1 по образец съгласно Приложение № 2 към постановлението;
декларация за поемане на задължения по образец съгласно Приложение № 3 към постановлението;
финансов отчет за последното тримесечие, предхождащо месеца на подаване на документите, и финансов отчет за същия период на предходната година.
Органът, който разглежда документите за кандидатстване за компенсации, е Съветът за сътрудничество, който е създаден на основание чл. 12, ал. 1 от Закона за насърчаване на заетостта към поделенията на Агенцията по заетостта.
Следва да се има предвид, че декларациите на работници и служители, за които работодателят не е предоставил необходимите документи, или документите не отговарят на изискванията на чл. 2 от постановлението, не се допускат до оценяване. Оценката на документите се извършва по скала съгласно Приложение № 4 към постановлението. Критериите за оценяване са:
1. процент на изменение на стойността на продажбите за последното тримесечие, предхождащо месеца на подаването на документите, в сравнение със същия период на предходната година;
2. процент на изменение на финансовите резултати за последното тримесечие, предхождащо месеца на подаването на документите, в сравнение със същия период на предходната година;
3. вид на основната дейност;
4. процент на работниците и служителите, за които е установено непълно работно време, от общия брой на списъчния състав в края на последното тримесечие, предхождащо месеца преди въвеждането на непълно работно време;
5. наличие на санкции или глоби на работодателя по чл. 413, ал. 3 и чл. 414, ал. 2 КТ и по Закона за насърчаване на заетостта през последните 6 месеца преди подаване на документите по чл. 5 от постановлението.
След като Съветът за сътрудничество разгледа и оцени представените документи, той ги предоставя на съответната Комисия по заетост към областния съвет за развитие чрез директорите на Дирекциите “Бюро по труда” в срок, не по-късно от 3 дни след срока по чл. 6, ал. 1 от постановлението. Комисията по заетост прави общо класиране за областта на оценените от съветите за сътрудничество документи в рамките на разпределените финансови средства. Въз основа на класирането комисията отправя писмено предложение до директорите на Дирекциите “Бюро по труда” за одобряване или отхвърляне на декларациите на работниците и служителите в срок от 3 дни от постъпването на документите.
Решението за одобряване или неодобряване на декларациите се издава от директорите на бюрата по труда и чрез работодателя се уведомяват работниците и служителите, на които ще бъдат изплащани компенсации, в срок от 3 дни от получаване на предложението на Комисията по заетост към областния съвет за развитие. Решението се обжалва и изпълнява по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Сумите за компенсации са дължими от датата на подаване на документите по чл. 5, ал. 2 от постановлението в Дирекциите “Бюро по труда”, но не по-рано от датата на въвеждане на непълното работно време. Те се изплащат ежемесечно на работниците и служителите в размера, определен в чл. 1, ал. 3 от постановлението, въз основа на информация за фактически отработеното време за всяко от лицата, предоставена от работодателя не по-късно от 5 работни дни след изтичането на календарния месец.
Дирекциите “Бюро по труда” изплащат безкасово компенсациите на работниците и служителите.
Когато работниците и служителите преминат на пълно работно време преди изтичането на срока за изплащане на компенсациите, работодателят уведомява писмено за това обстоятелство Дирекцията “Бюро по труда”, в срок до 3 дни от датата на заповедта за въвеждане на пълно работно време.
В заключение следва да се отбележи, че с параграф 3 от Заключителните разпоредби на постановлението се прави допълнение към чл. 1, ал. 7 от Наредбата за елементите на възнаграждението и за доходите, върху които се правят осигурителни вноски, като се създава нова т. 13. Съгласно посоченото допълнение няма да се дължат осигурителни вноски върху компенсацията на работниците и служителите, за които е установено непълно работно време, изплащана по реда на разгледаното постановление. Тя обаче ще се облага като доход на съответното физическо лице.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 16.08.2010 22:15

§ 3б. (Нов - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 103 от 2009 г., в сила от 29.12.2009 г., изм. - ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г.) (1) От 1 януари 2010 г. до 31 декември 2010 г. след предварително съгласуване с представителите на синдикалните организации и с представителите на работниците и служителите по чл. 7, ал. 2 периодът, за който се въвежда непълното работно време по чл. 138а, ал. 1, може да бъде удължен с още три месеца, при условие че работодателят ползва мерки за запазване на заетост, финансирани от републиканския бюджет и/или Оперативната програма "Развитие на човешките ресурси".

аз от това разбирам, че ако не ползвам от тези мерки за заетост нямам право да удължа непълното работно време с още 3 месеца, т.е. да го направя 6 месеца, а имам право само са 3 месеца такива
според Вас как е???

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 17.08.2010 12:36

може ли само някой да каже мнение по последния въпрос??? Благодаря!!!

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 17.08.2010 13:10

Така е. Нямаш право.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 17.08.2010 14:31

параграф 3б от къде допълнихте тази информация след може да бъде удължен с още три месеца , ???????? при условие ..............
Гледам моя КТ ПР и 3б свършва с думите може да бъде удължен с още три месеца

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Ани1 Профил 17.08.2010 14:41

ДВ. бр.58 от 30 Юли 2010г.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а norik Профил 17.08.2010 14:54

явно нямаш най-новото изменение ...

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 17.08.2010 14:55

Благодаря Ани1 но да разбирам ли че е в сила от 30,07,2010 г. тъй като ние бяхме въвели от 01 до 03,2010 и след това пуснахме още три месеца но за наша радост от май месец се заработи с пълна сила и пуснах заповед за прекратяване на намаленото работно време

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Ани1 Профил 17.08.2010 14:58

1) От 1 януари 2010 г. до 31 декември 2010 г.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 17.08.2010 15:00

§ 3б. (Нов - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 103 от 2009 г., в сила от 29.12.2009 г., изм. - ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г.)
а това как го разбираш пише в сила от 30,07,2010 г

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ЛС Профил 17.08.2010 15:00

Отговор на rachunka(17.08.2010 14:55):
rachunka каза:
Благодаря Ани1 но да разбирам ли че е в сила от 30,07,2010 г. тъй като ние бяхме въвели от 01 до 03,2010 и след това пуснахме още три месеца но за наша радост от май месец се заработи с пълна сила и пуснах заповед за прекратяване на намаленото работно време



Това за ползване на мерки за заетост е от 01.07 , а преди това нямаше това условие и имаше право да се намали работното време за 6м в годината.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Ани1 Профил 17.08.2010 15:03

ЛС е отговорила :)

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а Гани Профил 17.08.2010 15:04

а вие не сте се възползвали от Постановлението, така ли

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а rachunka Профил 17.08.2010 15:04

Благодаря ЛС

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ТониИ Профил Изпрати email 17.08.2010 15:08

аз също мисля, че ако не ползваш тези мерки нямаш право на още 3 месеца намалено работно време

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ЛС Профил 17.08.2010 15:11

Отговор на ТониИ(17.08.2010 15:08):
ТониИ каза:
аз също мисля, че ако не ползваш тези мерки нямаш право на още 3 месеца намалено работно време



Не можеш след 01.07.2010, но преди тази датата можеше.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ujasia Профил 11.08.2011 14:05

През 2010г работодател е намалял раб. време от 8 на 4ч за продължителност от 3месеца. При приключване на тр правоотношение сега в ТК как да впиша този период - той нали реално си е тр стаж, но осиг е наполовина за периода. Т.е трябва в ТК само да сложа забележка че се различават двата стажа и допълнително да издам уп3 за периода ли ?

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 11.08.2011 14:06

Отговор на ujasia(11.08.2011 14:05):
ujasia каза:
През 2010г работодател е намалял раб. време от 8 на 4ч за продължителност от 3месеца. При приключване на тр правоотношение сега в ТК как да впиша този период - той нали реално си е тр стаж, но осиг е наполовина за периода. Т.е трябва в ТК само да сложа забележка че се различават двата стажа и допълнително да издам уп3 за периода ли ?


В хипотезите на преходните разпоредби за 2010 г. ли сте или не сте?

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ujasia Профил 11.08.2011 14:08

да

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 11.08.2011 14:19

Тогава защо ОС да ти е наполовина?

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ЛС Профил 11.08.2011 14:22

ТС = ОС
Нищо няма да издавате. Запишете бележката за равенство на стажа в ТК и я подпишете.
Параграф 3 б, ал.1 от предходните разпоредби на КТ и във връзка с параграф 22 п, ал.1 от предходните и заключителни разпоредби на КСО, за целия ли период от 6 месеца на служителите ще се зачита пълно работно време и осигурителен стаж както при пълно работно време.

П.П. Нелииииии, Нели !?!?

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 11.08.2011 14:28

§ 22п. (Нов - ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г.) (1) До 31 декември 2010 г. осигурителният стаж на работниците и служителите, за които е въведено непълно работно време по реда на § 3б, ал. 1 от преходните разпоредби на Кодекса на труда, се зачита изцяло, независимо от продължителността на работното време.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 11.08.2011 14:30

Отговор на ЛС(11.08.2011 14:22):
ЛС каза:
ТС = ОС
Нищо няма да издавате. Запишете бележката за равенство на стажа в ТК и я подпишете.
Параграф 3 б, ал.1 от предходните разпоредби на КТ и във връзка с параграф 22 п, ал.1 от предходните и заключителни разпоредби на КСО, за целия ли период от 6 месеца на служителите ще се зачита пълно работно време и осигурителен стаж както при пълно работно време.





П.П. Нелииииии, Нели !?!?



ЛС, не схвана ли, че точно това обяснявам.

Колегата смята, че ОС е наполовина.

Сложи си очилата. Аз още не нося такива.

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ЛС Профил 11.08.2011 14:33

Отговор на neli7304(11.08.2011 14:30):
neli7304 каза:



ЛС, не схвана ли, че точно това обяснявам.

Колегата смята, че ОС е наполовина.

Сложи си очилата. Аз още не нося такива.

Извинявай! сложила съм ги

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а ujasia Профил 11.08.2011 14:33

Много ви благодаря,!

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 11.08.2011 14:33

Отговор на ЛС(11.08.2011 14:33):
ЛС каза:

Извинявай! сложила съм ги


Ами виж тогава по каква причина задавам уточняващия въпрос и какво мислеше да прави Ужасия.
 

 RE: Осигурителен стаж при намалено работно време на основание чл. 138а neli7304 Профил Изпрати email 11.08.2011 14:35

Отговор на ujasia(11.08.2011 14:33):
ujasia каза:
Много ви благодаря,!


Напълно ли си убедена, че сте в тези хипотези и всичко сте документирали както трябва?
реклама
Нагоре
Страница 1 от [2] 12»

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения