Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема

Мнооого гореща тема! платен отпуск при 2 часов работен ден

 платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 09:55

Назначено лице на 2 часов работен ден със заплата 115,00 лв и% за просл.време 48,30 т е. БТВ 163,30 лв
Лицето е работило около 1 год. полага му се 1/4 от отпуска за тази длъжност т.е. от 20 дни.
В м.08,2017 лицето ще ползва 5 дни платен отпуск.
Моля, да изчислите каква ще бъде сумата за тези 5 дни отпуск.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден velislavan Профил 04.08.2017 10:08

Чела съм потресаващи и глупави въпроси, но като такъв не съм видяла досега... Не можете да сметнете колко е дневното възнаграждение към платения отпуск???... Без коментар... Даже ми е смешно, щото ми е петъчно и съм в предваканционно настроение...
Отговор на ianagr(04.08.2017 09:55):
ianagr каза:
Назначено лице на 2 часов работен ден със заплата 115,00 лв и% за просл.време 48,30 т е. БТВ 163,30 лв
Лицето е работило около 1 год. полага му се 1/4 от отпуска за тази длъжност т.е. от 20 дни.
В м.08,2017 лицето ще ползва 5 дни платен отпуск.
Моля, да изчислите каква ще бъде сумата за тези 5 дни отпуск.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден b0b0 Профил 04.08.2017 10:13

Щото сигурно въпросът е дали да е 5 дни по 2 часа или 5 дни по 8 часа :)

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 10:27

Що си мисля, че отпуска е 5 дни по 24 часа....
Освен, ако не работи другаде

Отговор на b0b0(04.08.2017 10:13):
b0b0 каза:
Щото сигурно въпросът е дали да е 5 дни по 2 часа или 5 дни по 8 часа :)

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 10:33

Смешно или не, глупаво или не - изчислете го, тъй като има спор!!!

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 10:34

Не работи лицето на друго място!

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден velislavan Профил 04.08.2017 10:38

Зависи по какъв начин се изчислява отпуските от вътрешните правила във Вашата фирма, но при мен по мои изчисления за тези пет дни отпуск са 35,50 лв /163,30 :23 =7,10 х 5 дни =35,50/, като базата я вземам за месец август, но някой други могат да я вземат за месец юли.

Отговор на ianagr(04.08.2017 10:33):
ianagr каза:
Смешно или не, глупаво или не - изчислете го, тъй като има спор!!!

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 10:47

А няма ли някакъв коефициент?

Отговор на velislavan(04.08.2017 10:38):
velislavan каза:
Зависи по какъв начин се изчислява отпуските от вътрешните правила във Вашата фирма, но при мен по мои изчисления за тези пет дни отпуск са 35,50 лв /163,30 :23 =7,10 х 5 дни =35,50/, като базата я вземам за месец август, но някой други могат да я вземат за месец юли.


 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 10:50

Ами кажете за какво спорите. Надявам се, че не сте се регистрирали тук само за да ни изпитвате.

Отговор на ianagr(04.08.2017 10:33):
ianagr каза:
Смешно или не, глупаво или не - изчислете го, тъй като има спор!!!

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден velislavan Профил 04.08.2017 11:01

И аз мисля същото...
Отговор на XXXXX(04.08.2017 10:50):
XXXXX каза:
Ами кажете за какво спорите. Надявам се, че не сте се регистрирали тук само за да ни изпитвате.


 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 11:13

Сутринта се регистрирах тук, никъде другаде не съм регистрирана и нямам намерение да Ви изпитвам.
Не разбирам, защо го тълкувате така.
Според лицето и някои други хора трябва да се платят 5 дни х 8 часа т.е. 40 часа, което е около 142 лв.
Т.е. 5 дни по 2 часа или 5 дни по 8 часа????????????????????

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 11:31

Палщат се пет надници. Е, с малки корекции .
А обясняват ли защо искат четворна надница за дните в отпуск?

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден velislavan Профил 04.08.2017 11:34

Няма значение колко часа работи лицето отпуската се плаща според среднодневното брутно възнаграждениe, закона много ясно визира това:

Чл. 177. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 108 от 2008 г.) За времето на платения годишен отпуск работодателят заплаща на работника или служителя възнаграждение, което се изчислява от начисленото при същия работодател среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползуването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни.

(2) (Нова - ДВ, бр. 108 от 2008 г.) Когато няма месец, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни при същия работодател, възнаграждението по ал. 1 се определя от уговорените в трудовия договор основно и допълнителни трудови възнаграждения с постоянен характер. Отговор на ianagr(04.08.2017 11:13):

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 11:48

Въпросното лице е готвач и сигурно се консултира с някой, едва ли ще каже с кой, а и не сме питали. Дойде и каза, че отпуската в август трябва да й се плати на 5 х 8 часа..
Вероятно логиката е, 20 дни отпуск са при 8 часов работен ден-при 2 часов работен ден е 1/4
от 20 при 8 часов работен ден, т.е. 5 дни х 8 часа и пл.отпуск трябва да се плати по 8 часа.
Тя не е казвала разсъжденията от къде са, но аз стигам до тази логика.
Говорим с общи цифри за сумата, не търсим прецизност в изчисленията. Акцентът е върху 5х 8 часа или 5х 2 часа. Като се зададе в програмата тя ще изчисли с точност сумата. Но какво трябва да се зададе?И кое е правилно?
И аз бях изчислила 35,50 лв.
Исках Вие колеги да стигнете до въпроса 5 х 2 или 5 х 8, затова така си формулирах въпроса в началото без да имам намерение да Ви изпитвам..

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 11:53

Вече имаш два отговора, които клонят към 35 лв и нито един в полза на 142.
Ако искаш почакай, може да се включи и някой друг. Например Жоро.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 11:55

Да знам чл.177 , четох и други неща, но има някакъв тънък момент и искам да съм аргументирана.
Ако приемем условно, че ползва 20 работни дни платен отпуск х 2 часа, пак повтарям условно , пак биха били 40 часа, няма да работи почти цял месец и пак ще получи такава заплата.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден Ace13 Профил 04.08.2017 11:56

Преди малко хубаво са ти го казали - според среднодневното брутно възнаграждение, а то ти е на база 2-часов работен ден, тоест ще плащате 5*2, ако ти е по-леко на душата да го осмишлиш така.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 11:58

Да,да, не бързам, но искам да си изясня нещата.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 11:58

Да,да, не бързам, но искам да си изясня нещата.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден bosata Профил 04.08.2017 11:59

Ако някой ми смята отпуската като при 8 часа, че аз все в отпуска ще гледам да си вися;)
Ще вземам 4 пъти по-голяма заплата, отколкото ако работя :)

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 12:01

Трябва да го докажа, и директора смята че са 5 х 8 ч. Най ми е лесно да й начислим 5 х 8, но нещо ме гложди.
Държавна институция сме.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 12:02

Няма такова "условно" определяне или ползване на отпуск. В КТ е казано:
1. Платения отпуск е пропорционално на времето, зачетено за трудов стаж. Щом за 1 отработена година се признава 3 месеца трудов стаж, то полагаемия отпуск е (20:12)*3=5 работни дни.
2. За всеки работен ден отпуск се плаща (около) една надница. Неговата наднице е 7 лв, значи за 5 дни му се полагат 35 лв.
Да се оплаква където иска.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 12:21

И аз така смятам.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 12:35

Можете да накарате шефа да пусне една заповед "Да се изплатят 142 лв. на Готвача за петте дни отпуск (от... до...), вместо изчислените от счетоводителя Яна Нечия Си 35 лв." Подпис, печат и копие за Вас.

Отговор на ianagr(04.08.2017 12:01):
ianagr каза:
Трябва да го докажа, и директора смята че са 5 х 8 ч. Най ми е лесно да й начислим 5 х 8, но нещо ме гложди.
Държавна институция сме.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 12:57

Чл. 23. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., отм. като незаконосъобразна с Решение № 9353 от 21.10.2002 г. на ВАС - ДВ, бр. 103 от 2002 г.)
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Работникът и служителят, който работи през част от законоустановеното работно време (непълно работно време), има право на платен годишен отпуск пропорционално на времето, което му се признава за трудов стаж
ОТМЕНЕН

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 13:21

Не ми се рови в КТ, но според това, което цитирате, ал.2 си е в пълна сила.

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден Liglyo Профил 04.08.2017 13:47

Открих някаква тема :)))

http://www.odit.info/?s=6&i=290091&f=3&p=1

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 14:03

Тезата на Жоро ми е ясна. :)
Както и тезите му по някои други въпроси.
Не случайно предложих да го изчакаме. Виж написаното в 11:53.
:))
Отговор на Liglyo(04.08.2017 13:47):
Liglyo каза:
Открих някаква тема :)))


 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден ianagr Профил 04.08.2017 14:16

Кодекс на труда чл.12-32 /Отм ДВ бр100 от 1992/

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден Abby12 Профил 04.08.2017 14:24

Отговор на Liglyo(04.08.2017 13:47):
Liglyo каза:
Открих някаква тема :)))


ама там е по-различно и по има място за спор - лицето работи по 114 КТ 5 дни в месеца по 8 часа, а тук (доколкото схващам) се работи всички дни в месеца по 2 часа

иначе Божо го е обяснил там - размерът на отпуска е правото да не ходиш на работа и за тези дни да ти се плати
работиш по-малко часове, уморил си се по-малко, имаш право на по-малко дни платен отпуск
как се плащат тези дни е отделен въпрос

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 14:32

Само че си цитирала чл.23 от Наредбата на работното време, почивките и отпуските. Там си е в сила :)
Отговор на ianagr(04.08.2017 14:16):
ianagr каза:
Кодекс на труда чл.12-32 /Отм ДВ бр100 от 1992/

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден XXXXX Профил 04.08.2017 14:34

Отговор на Abby12(04.08.2017 14:24):
Abby12 каза:
как се плащат тези дни е отделен въпрос


Не е отделен въпрос. Основен е :) Поне в настоящата тема.
 

 RE: платен отпуск при 2 часов работен ден Abby12 Профил 04.08.2017 15:59

Отговор на XXXXX(04.08.2017 14:34):
XXXXX каза:
Не е отделен въпрос. Основен е :) Поне в настоящата тема.


не споря и не настоявам дали е основен или допълнителен :))
просто обръщам внимание да не се бъркат "двата щата" - размер на отпуска и размер на възнаграждението за отпуска
реклама

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения