Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Данъци Започни нова тема

Мнооого гореща тема! ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД

 ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b Профил 21.10.2005 13:48

Здравейте, моя за мнението ви по следня казус:
ЕООД изкупува търговското предприятие на регистрирано по ЗДДС ЕТ и съответно се регистрира по ЗДДС на основане чл. 125 от ЗДДС. ЕТ не се заличава от търговския регистър и след сделката с търговското предприятие продължава да е регистрирано по ЗДДС и да издава данъчни фактури. Към момента на прехвърлянето на търговското предприятие ЕТ е втори месец на възтановяване относно декларирания ДДС по покупките и продажбите.
Въпросът ми е следния:ЕООД-то ли тръбва да си приспадне данъка за възтановяване /което ми се стува по логично, защото салдото по счетоводната сметка "ДДС за възтановяване" ще се прехвърли от ЕТ на ЕООД на датата на продажбата на търговското предприятие/ или приспадането трябва да се извърши от ЕТ?
Моля ви за коментар, защото не знам кое е правилното, а сигурно ще ми се наложи да убеждавам и данъчните, защото като ги помолихме за изказване на становище вдигаха рамене.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД angel Профил 21.10.2005 15:37

Въпроса се върти около това, до колко едноличния търговец продължава да съществува в правния мир, а това би трябвало да е видно от съдебното решение. Явно има вариации на тема чл.15 от ТЗ. Но така или иначе, имайки предвид петте точки на чл.125,ал.1 от ЗДДС, както и факта, че ЕООД-то става правоприемник на всички права и задължения на ЕТ-то по закона след задължителната си регистрация, то логично би било приспадането на данъка да се завърши от новоучреденото дружество.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 15:50

Благодаря за изказаното мнение и аз мисля така. Проблема е, че данъчните в нашата данъчна служба не са наясно и ми се налага да ги убеждавам нормативно в правотата на моето твърдение. А аз изчетох пак из основи ЗДДС и Правилника за прилагането му и не намирам никъде да е коментиран този казус освен в раздела за регистращия на придобиващото дружество и за това не знам как да постъпя, а края на месеца си идва.
Колкото до фирмата на ЕТ - тя не е ликвидирана и е издава данъчни фактури след датата на решение 2 на съда за придобиването на търговското предприятие от ЕООД-то. А пък и да не беше издава пак трябва да подава справки декларации по ЗДДС докато изпадни по липса на оборот.
Ако някой се сети още нещо нека го сподели, ще съм му много благодарна.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД angel Профил 21.10.2005 16:02

Това, че съществуват и двете фирми е малко "притеснително" и то под два данъчни номера. Много е вероято в този случай щом ЕТ-то е започнало процедурата, то да си я довърши, а ЕООД да си я кара на чисто от момента на регистрацията по ЗДДС насам.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 16:15

Ако ЕТ си довършва процедурата пред данъчните ще има разминаване със счетоводните регистри, защото одиторката която ни заверява отчетите каза, че всички салда по счетоводните сметки трябва да се прехвърлят и съответно салдото по ДДС за възтановяване ще трябва да се прехвърли в ЕООД-то.
Не знам какво да правя много е объркващо.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД angel Профил 21.10.2005 16:21

Да, вярно е че прехвърляш салда и те са си прехвърлени, но не прехвърляш обороти, а те продължават да си се навъртат в ЕТ-то и да образуват нови салда.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 16:27

Аз имам салдо към 30,09 в ЕТ 20000 ДДС за възтановяване и ако ги прехвърля в ЕООД на 30,09/тогава ми е датата на решението/ как ще си довърша процедурата по приспадане на ДДС в месец октомври като в ЕТ няма да имам ДДС за приспадане от миналия месец?

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 16:28

Аз имам салдо към 30,09 в ЕТ 20000 ДДС за възтановяване и ако ги прехвърля в ЕООД на 30,09/тогава ми е датата на решението/ как ще си довърша процедурата по приспадане на ДДС в месец октомври като в ЕТ няма да имам ДДС за приспадане от миналия месец?

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД angel Профил 21.10.2005 16:31

кажи по-добре какво точно пише в съдебното решение по повод на сделката по чл.15

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 16:33

прехвърля търговското предприятие на ЕТ като съвкупност от права, задължения и фактически отношения

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД angel Профил 21.10.2005 16:41

има ли текст, че ЕТ се заличава или нещо такова

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 16:43

Не се заличава, нали писах по-горе, че не се заличава и в БУЛСТАТ като ходих със съдебното решение не ми заличиха регистрацията, а само вписаха промяната в обстоятелствата. ЕТ продължава да си съществува - има си НДР, БУЛСТАТ, осигурителен номер и продължава да си е регистрирано по ДДС.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД Ivanka Профил Изпрати email 21.10.2005 16:45

Прехвърлят се всички сметки по които има остатъци, без капиталовите сметки. Същите остават в ЕТ-то.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД Ivanka Профил Изпрати email 21.10.2005 16:47

За DIDI!
Дощато пишех отговора, ти вече беше пояснила че не се заличава предприятието на ЕТ. Сега си вземам думите назад.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 21.10.2005 16:48

Няма съмнение, че ЕТ продължава да си съществува /не е заличено/, защото днес вадих и актуално състояние и фирмата си съществува, просто е прехвърлено търговското предприятие

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД Данъчен (гост) 22.10.2005 10:49

Само да ви пипна, ви разглобя ЕТ то.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД Маргарита Профил 22.10.2005 14:15

Според мен щом като ЕТ не е прекратено и заличено от Търговският регистър...продължава да си е регистрирано по ЗДДС процедурата по приспадане си продължава и довършва при него....

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД Петков (гост) 24.10.2005 10:17

През 2002г. имах такъв случай, но не вярвам за са се променили правилата. Тогава с регистрацията на ЕООД по ДДС, съответно ЕТ се отрегистрира от ДДС. ЕТ имаше ДДС за възстановянане, от предходен период и това право се прехвърли на ЕООД. Подаде се дневник покупки и продажби заедно със справка декларация на ЕТ до датата ва дерегистрация, и съответно от датата на регистрация на ЕООД. С две думи при регистрация на ЕООД по ДДС, ЕТ се дерегистрира защото излиза, че с един и същ оборот довел до регистрация се регистрират две дружества, а това не е законно.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 24.10.2005 12:00

Да, но в нашия случай в данъчната служба регистрираха само ЕООД и не са дерегистрирали ЕТ. Не знам до колко са прави, но не са ни казали, че трябва да се дерегистрираме. Само ни попитаха дали ЕТ се заличава и като им показахме съдебното решение в което пише, че ЕТ не се заличава ни казаха, че си остава регистрирано и трябва да си подова справки декларации и дневници, докато не изпадне поради оборот.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД satanasowa Профил Изпрати email 24.10.2005 12:12

Старото ЕТ продължава да подава 0 декл., докато му падне оборота под 50000 лв.

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД didi_b (гост) 24.10.2005 12:27

Да, това за декларациите го знам, но кой трябва да довърши тримесечната процедура с приспадането на ДДС за възтановяване - ЕТ или ЕООД?
 

 Re: ДДС - изкупено търговско предприятие на ЕТ от ЕООД Петков (гост) 25.10.2005 12:53

Според мен ЕООД трябва да довърши процедурата.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Данъци