Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010

 Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vpetrova Профил 29.12.2010 15:29

Привет, знаещи,
въпреки че доста се поизписа по темата и всички отговори са категорични- дължи се данък за полученото финансиране през 2010г- нека все пак поразсъждаваме:
Това финансиране -1/2- 24446лв е отпуснато с цел инвестиция за следващите 3 години по бизнес план. Логично и съобразно СС20 финансирането се признава като приход в текущия период, през периодите, през които са отразени счетоводно разходите за изпълнение на условието по финансирането. Логично. ЕТ-то не инвестира цялата сума 2010г, а само част от нея. И защо ще трябва да плаща 15% на 24446?!
Не трябва сляпо да се съгласяваме с отговорите на НАП.
Ако трябва- да се плаща, но ако няма логика -какъвто е случая -да се помисли и правилно даде указание! Още повече, че ако ЗП е физическо лице- ще минусира 60% разходи и на останалото ще плати 10%.
А защо при ЕТ -да е 15 %?
Моля Ви за коментар по темата.
Благодаря предварително.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 бивШата Профил 29.12.2010 15:41

ами то коментирането е безсмислено :(
за мен най "изгодния" (с леки условности) вариант е - юридическо лице
много проблемации има при прехвърлянето
но пък там има повече възможности да се лавира

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 didah Профил 29.12.2010 20:24

vpetrova, позволи ми да не се съглася с някои от твоите разсъждения.

1. Данък 15% се изчислява не върху приход, а върху печалба, че даже и данъчна.
2. ФЛ има НПР 60%-така е, но...при ЕТ и ЮЛ можеш да бъдеш дори на загуба.И какво ще платиш като данък тогава?

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vpetrova Профил 30.12.2010 10:15

така е, didah, 15% върху печалбата -въпроса е , че трябва"излишни" разходи да се правят,без да е необходимо.
Отговор на didah(29.12.2010 20:24):
didah каза:
vpetrova, позволи ми да не се съглася с някои от твоите разсъждения.

1. Данък 15% се изчислява не върху приход, а върху печалба, че даже и данъчна.
2. ФЛ има НПР 60%-така е, но...при ЕТ и ЮЛ можеш да бъдеш дори на загуба.И какво ще платиш като данък тогава?

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Nedeltschev Профил Изпрати email 30.12.2010 18:55

Дидка, този път е на моето дълготрайно мнение, радвам се.........

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Lilo Профил 27.01.2011 13:37

Във връзка с парите по мярка 112 вече двама земеделски производители ме уведомиха, че на семинари които се организират от Държавен фонд земеделие/мисля/ им се казва, че върху парите получени от мярка 112 не се дължат данъци. От нап казват, че върху субсидии се дължат..... и става една. Някой знае ли нещо ново по темата?

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vesi7 Профил 27.01.2011 14:15

Ами ако ДФ Земеделие имаше доброто желание, можеше да инициира на държавно ниво да се вземе решение - докато не излезе закон, в който изрично да са упоменати субсидиите по мерки.....или възстановяване на акциз за необлагаеми доходи, важи чл.12 ал. 1 от ЗДДФЛ. Ако говорим за ФЛ-ЗП...
Сетили се чиновниците от ДФ...

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 chokal Профил Изпрати email 28.01.2011 09:33

vesi не бъркай субсидии с акциз, по твоята логика следва да се плаща данък и върху възстановеното ДДС

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vesi7 Профил 28.01.2011 17:19

логиката ми е Дянковска.....сигурно щото и аз съм с очила....
имах предвид, че трябваше да се вземе едно решение, да се обяви публично и да се ръководим ЗП-тата по него, не да дъвчим тук и по регионалните ТД на Нап какво може би е имал предвид автора, като е написал стихотворението .... еди-кое си.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Nedeltschev Профил Изпрати email 28.01.2011 20:15

Усещам нещо като колебание , относно, правата партийна линия......................

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vesi7 Профил 31.01.2011 12:09

Отговор на Nedeltschev(28.01.2011 20:15):
Nedeltschev каза:
Усещам нещо като колебание , относно, правата партийна линия......................



http://www.odit.info/?s=6&i=182327&f=2

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 krassi (гост) 03.02.2011 19:07

Отговор на Nedeltschev(28.01.2011 20:15):
Nedeltschev каза:
Усещам нещо като колебание , относно, правата партийна линия......................
kaji ochte nechto-kak da go asimiliram?

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 гфдсг (гост) 17.02.2011 00:17

ЗАКОН ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ
чл. 2. Държавното подпомагане има за цел:
2. (изм. - ДВ, бр. 14 от 2005 г.) развитие на производството на земеделска продукция в райони с влошени социално-икономически характеристики;
Чл. 2г. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2006 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2009 г.) Министерството на земеделието и храните изготвя:
1. Национален стратегически план за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г.;
2. Програма за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г.
(2) Националният стратегически план за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. се изготвя в съответствие със Стратегическите насоки за развитие на селските райони на Европейския съюз и се одобрява от Министерския съвет.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2009 г.) Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. се одобрява от Министерския съвет и се изпълнява от Министерството на земеделието и храните.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2009 г.) Документите по ал. 1 се изготвят в сътрудничество със социално-икономическите партньори, органите на местната власт, браншовите организации и други неправителствени организации и се подлагат на обществено обсъждане. Мястото и началният час на обсъждането се обявяват в два национални ежедневника и на електронната страница на Министерството на земеделието и храните. Протоколите от обсъждането и писмените становища на организациите се прилагат към документите по ал. 1 при внасянето им за одобрение от Министерския съвет.
Глава втора.

ДЪРЖАВЕН ФОНД \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"ЗЕМЕДЕЛИЕ\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"
Чл. 11. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 96 от 2002 г.) Създава се Държавен фонд \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Земеделие\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\", наричан по-нататък \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"фондът\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\", който е юридическо лице.

чл. 12. (1) (Изм. - ДВ, бр. 96 от 2002 г., доп. - ДВ, бр. 14 от 2005 г.) Фондът подпомага лицата по чл. 11, ал. 2, т. 1 и ал. 3 и предоставя парични средства на лицата по чл. 11, ал. 2, т. 3 за:
1. инвестиции в земеделието;
2. (изм. - ДВ, бр. 96 от 2002 г.) производство и преработка на местна земеделска продукция с цел продажба на вътрешния и външните пазари;
3. създаване и развитие на частни земеделски стопанства и организациите по чл. 9;
4. (изм. - ДВ, бр. 14 от 2005 г.) развитие на земеделието в райони с влошени социално-икономически характеристики;

При така разгледаната нормативна уредба аз не виждам основание на което да плащан данък върху получената от мен помощ. Моля да ми дадете правно основание на което вие се базирате за да ми искате данък за тази помощ.
И евентуално ако ми се наложи да я върна как ще си възтановя внесените пари.
Не съм съгласен с вашето становище мисля че е написано от счетоводител без да се е съобразил с правната страна и защо това становище изведнъж изчезна не можах да го открия в сайта.
От беглия ми прочит на чужд компютър, някой се опитваше да ме убеждава,че ако не ме обложи аз съм печелил и е нямало двойно облагане.
Доколкото познавам счетоводтводтвото и тъй като сумата ми е отпусната за инвестиции а не за моя кеф.Всяка инвестиция независимо каква е тя се облага с ДДС 20%, тъй като аз съм малък никой не ми го връща + 10% които ми искате тоет общо 30% и има двойно облагане. Държавата си възтановява своя дял от помоща и мисля, че помоща няма да им бъде изплатена от европейците ако не успеят да докажат собственото си участие като държава.
Искам да ми посочите къде да впиша субсидията и към кога да предевя съдебен иск за умишлено нанасяне на финансова щета. И ако може да ми предоставите това становище с изходящ номер.

Моля да ме извините за тона но стига свояволия.
И щом държите на становището си защо няма отделна графа къде да си я пишем помоща а махнахте графата за финасови приходи, като беше предходните години.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 ффф (гост) 17.02.2011 00:18

Съгласно договора на всеки един млад фермер(физическо лице) с ДФ Земеделие:

I.Предмет на договора
1.1 фондът предоставя на ползвателя безвъзмезна финансова помощ....... за изпълнение на всички инвестиции, основни дейности и цели .

................Принеизпълнение ползвателя връща сумата с лихвите.............


ЗАКОН ЗА ДАНЪЦИТЕ ВЪРХУ ДОХОДИТЕ НА ФИЗИЧЕСКИТЕ ЛИЦА
Необлагаеми доходи
Чл. 13. (1) Не са облагаеми:
16. помощите от организации със социална дейност, създадени със закон, и от юридически лица с нестопанска цел, регистрирани за осъществяване на общественополезна дейност;

ЗАКОН ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ
чл. 2. Държавното подпомагане има за цел:
2. (изм. - ДВ, бр. 14 от 2005 г.) развитие на производството на земеделска продукция в райони с влошени социално-икономически характеристики;
Чл. 2г. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2006 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2009 г.) Министерството на земеделието и храните изготвя:
1. Национален стратегически план за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г.;
2. Програма за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г.
(2) Националният стратегически план за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. се изготвя в съответствие със Стратегическите насоки за развитие на селските райони на Европейския съюз и се одобрява от Министерския съвет.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2009 г.) Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. се одобрява от Министерския съвет и се изпълнява от Министерството на земеделието и храните.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2009 г.) Документите по ал. 1 се изготвят в сътрудничество със социално-икономическите партньори, органите на местната власт, браншовите организации и други неправителствени организации и се подлагат на обществено обсъждане. Мястото и началният час на обсъждането се обявяват в два национални ежедневника и на електронната страница на Министерството на земеделието и храните. Протоколите от обсъждането и писмените становища на организациите се прилагат към документите по ал. 1 при внасянето им за одобрение от Министерския съвет.
Глава втора.

ДЪРЖАВЕН ФОНД "ЗЕМЕДЕЛИЕ"
Чл. 11. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 96 от 2002 г.) Създава се Държавен фонд "Земеделие", наричан по-нататък "фондът", който е юридическо лице.

чл. 12. (1) (Изм. - ДВ, бр. 96 от 2002 г., доп. - ДВ, бр. 14 от 2005 г.) Фондът подпомага лицата по чл. 11, ал. 2, т. 1 и ал. 3 и предоставя парични средства на лицата по чл. 11, ал. 2, т. 3 за:
1. инвестиции в земеделието;
2. (изм. - ДВ, бр. 96 от 2002 г.) производство и преработка на местна земеделска продукция с цел продажба на вътрешния и външните пазари;
3. създаване и развитие на частни земеделски стопанства и организациите по чл. 9;
4. (изм. - ДВ, бр. 14 от 2005 г.) развитие на земеделието в райони с влошени социално-икономически характеристики;

При така разгледаната нормативна уредба аз не виждам основание на което да плащан данък върху получената от мен помощ. Моля да ми дадете правно основание на което вие се базирате за да ми искате данък за тази помощ.
И евентуално ако ми се наложи да я върна как ще си възтановя внесените пари.
Не съм съгласен с вашето становище мисля че е написано от счетоводител без да се е съобразил с правната страна и защо това становище изведнъж изчезна не можах да го открия в сайта.
От беглия ми прочит на чужд компютър, някой се опитваше да ме убеждава,че ако не ме обложи аз съм печелил и е нямало двойно облагане.
Доколкото познавам счетоводтводтвото и тъй като сумата ми е отпусната за инвестиции а не за моя кеф.Всяка инвестиция независимо каква е тя се облага с ДДС 20%, тъй като аз съм малък никой не ми го връща + 10% които ми искате тоет общо 30% и има двойно облагане. Държавата си възтановява своя дял от помоща и мисля, че помоща няма да им бъде изплатена от европейците ако не успеят да докажат собственото си участие като държава.
Искам да ми посочите къде да впиша субсидията и към кога да предевя съдебен иск за умишлено нанасяне на финансова щета. И ако може да ми предоставите това становище с изходящ номер.

Моля да ме извините за тона но стига свояволия.
И щом държите на становището си защо няма отделна графа къде да си я пишем помоща а махнахте графата за финасови приходи, като беше предходните години.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vesi7 Профил 17.02.2011 08:54

ффф (гост) 17.02.2011 00:1

Извинен си за тона, макар че не трябва да го държиш тук, а в писмо до НАП например, тъй като не хората тук са решили,че трябва да се плаща данък. Те прилагат решенията на НАП и ги обясняват на всички неразбиращи. Не счетоводителите махат и слагат графите в декларациите, така че ако искаш, имаш време да пратиш запитване до НАП относно облагането ти Но дълбоко се съмнявамда получиш нещо различно от това:

http://portal.nap.bg/preview_news?p_news_id=1193

даже си писал/а в две теми и имаш подобен отговор....

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vpetrova Профил 20.04.2011 09:51

Колеги, след това указание от 18.04.2011г по прилагане на пар.15 и 17 от пр.и закл. разп. на ЗИДЗДДФЛ, получено финансиране по мярка 112 "Млад фермер" през 2010г/50%/ ще може ли да се изключи от облагане? Моля Ви, дайте ми някакъв съвет, за което ще съм Ви благодарна.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 MarPan Профил Изпрати email 20.04.2011 09:55

Отговор на vpetrova(20.04.2011 09:51):
vpetrova каза:
Колеги, след това указание от 18.04.2011г по прилагане на пар.15 и 17 от пр.и закл. разп. на ЗИДЗДДФЛ, получено финансиране по мярка 112 "Млад фермер" през 2010г/50%/ ще може ли да се изключи от облагане? Моля Ви, дайте ми някакъв съвет, за което ще съм Ви благодарна.


И аз имам такъв случай и съм хвърлена в размисли. Мисля дори да отправя едно питане към НАП, но в писмен вариант.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 napar Профил 20.04.2011 10:05

Докато ти отговорят ще стане юни. Питах по телефона в НАП, но младежчето каза да се запозная с указанията, които излязоха вчера, той повече нищо не можел да ми каже. А утре в НАП-овете методолози давали консултации - да съм отидела там да питам.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 vpetrova Профил 20.04.2011 10:27

Писмено питане до НАП съм пуснала още в началото на февруари, но до момента нямам отговор. Отговор на napar(20.04.2011 10:05):

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 MarPan Профил Изпрати email 20.04.2011 10:28

Отговор на vpetrova(20.04.2011 10:27):
vpetrova каза:
Писмено питане до НАП съм пуснала още в началото на февруари, но до момента нямам отговор.


Ако до 02.05. получиш отговор имам голяма молба да ме запознаеш с него, за което предварително благодаря.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Inka (гост) 20.04.2011 11:24

Моля, кажете си мнението по следния въпрос:
Възможно ли е ЗП физ.лице по мярка 112 избере да се облага по схемата приход-разход за 2010г. и няма облагаема печалба, не плаща данък, а до 31.05.2011 подаде декларация, че през следващите 5 години ще избере схемата с 60% разходи?

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 didah Профил 20.04.2011 11:29

Не става.Поне за 5 год. ще си остане така

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Inka (гост) 20.04.2011 11:55

Следва да се има предвид, че редът за избор на облагане, регламентиран в § 17 от ЗИД на ЗДДФЛ, може да бъде приложен единствено за доходи, придобити от физическите лица през 2010 г. За доходи, придобити през 2011 г., на основание § 16 от ЗИДЗДДФЛ, лицата могат да упражнят правото си на избор с подаване на декларация по чл. 29, ал. 4 от ЗДДФЛ в срок до 31 май 2011 г. Образецът на тази декларация се утвърждава от министъра на финансите и се обнародва в „Държавен вестник”, на основание чл. 64, ал. 1 и 4 от ЗДДФЛ. Утвърденият образец на декларация по чл. 29а, ал. 4 от ЗДДФЛ ще бъде своевременно публикуван на интернет страницата на НАП

§ 16. Декларацията по чл. 29а, ал. 4, с която се упражнява правото на избор от лицата по чл. 29а, ал. 3, за 2011 г. се подава в срок до 31 май 2011 г.

/(3) Физическите лица, регистрирани като тютюнопроизводители и земеделски производители, които не са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, могат да изберат доходът от стопанската им дейност да се облага по реда на ал. 1./

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 didah Профил 20.04.2011 11:59

Инка, и какво следва?


http://www.odit.info/?s=6&i=248572&f=674

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Inka (гост) 20.04.2011 12:17

Мерси

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 гост (гост) 20.04.2011 12:18

какъв е срока за превод на сумите по договор по мярка 112 - тъй като за едни сумите дойдоха през 2009г а за други - месец януари 2010 и сега - размисли и страсти

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 napar Профил 22.04.2011 11:24

Договорът на моя клиент е сключен в началото на 10,2009, сумата пише че трябва да се преведе в двумесечен срок. Но я получава през 2010.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 земеделец (гост) 22.04.2011 17:02

сключен договор 22 февруари 2010,получена субсидия 50% на 25 март 2010????предлагам да не се облагат,а нап свиват рамене сега,а като почнат да те ревизират многознайници,,,

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 MarPan Профил Изпрати email 24.04.2011 11:07

Отговор на земеделец(22.04.2011 17:02):
земеделец каза:
сключен договор 22 февруари 2010,получена субсидия 50% на 25 март 2010????предлагам да не се облагат,а нап свиват рамене сега,а като почнат да те ревизират многознайници,,,


Я си ги декларирай и обложи, за да ти е мирна главата.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 sheni Профил 25.04.2011 16:30

Има писмен отговор от НАП за Безвъз.финансова помощ по мярка 112 "Млад ферме" , където НАП-ърите казват, че трябва да се облагат!

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 didah Профил 25.04.2011 16:32

Ееее, че кой е казал, че не трябва?
Разбира се, когато от 2010 за 2010:)

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 reni (гост) 26.04.2011 12:58

Е да, но кажете ми при подписан договор по 112 февруари 2010 но одобрено заявление от министира 2009 год може ли да не плащам данък

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 112 (гост) 27.04.2011 09:43

моля,да отговорите на въпроса на рени,доста млади фермери са в същото положение,а отговорите са различни

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 гадаещ (гост) 28.04.2011 14:41

Само тези млади фермери, подписалите договор с ДФЗ до 31.10.2009г за подпомагане по мярка 112 и НЕполучили сумата в законноустановения ДВУмесечен срок, не дължат данък върху безвъзмездната помощ, тъй като срока по договор не е спазен - сиреч до 31.12.2009г ДФЗ не е превел парите на бенефициентите. Всички останали дължат данък 10%. Не коментираме справедливо ли е или не - коментираме даденостите към момента.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 селянин (гост) 28.04.2011 20:50

Преди един месец зададох въпроса до НАП .След като средствата по договора ми в по голямата си част са за закупуване и създаване на амортизируеми ДА т.е създаване на овощни градини и покупка на трактор и в същото време до приключване на проекта не е сигурно дали няма да ги връщаш с лихвите, трябва ли да ги декларирам и да плащам ДОД или не до днес отговор никакъв.Аз мисля , че тези средства не би следвало да се декларират. Въпрос втори: Ако кандидатстваш по 311 мярка и ти одобрят 200 хил.евро по бизнес план за строеж на къща за гости, какво да не би да следва да платиш 40 х.лв. данък.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 112 (гост) 01.05.2011 16:06

гадаещ,точно по този начин попълних декларцията и внесох данък и чакам,ако нещо не е така ,все ще се чуе:))

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 112 (гост) 01.05.2011 16:08

селянин,кой да ти каже,като нап мълчи,но споко по ревизиите много знаят и зяпат

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Rady (гост) 01.05.2011 22:20

Az syshto imam prevod po mqrka 112 prez 2010 i smqtam za pylen apsurt ideqta da im se vnasq danyk. davat ti gi da izpylnqvash biznes plan i syshtoto vreme si iskat danyk za tqh. Plashtam si navsqkyde DDS-to, da vnesa i danyka i nakraq, ako neuspeq da izpylnq plana sled 3 godini i trqbva da vryshtam pyrite, kakto kaza po gore i kolegata, kakvo pravim? Shte mi vyrnat li danyka??????
A schetovoditelkata mi kaza che kato dohod tazi subsidiq trqbva i da se napravi preizchislenie na osigurovkite i tam oshte blizo 1500 lv da vnesa!!!!!!!

KOLEGI, NEKA NE SE SYGLASQVAME S TOZI APSURT!!!!!!!
Ako ste syglasni s men [email protected]
moje da pogovorim i da predpriemem neshto ili pone da obmenim opit.

Mnogo syjalqvam za latinicata, no pisha ot telefona i nemoga inache. Отговор на napar(22.04.2011 11:24):

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 Rady (гост) 09.05.2011 00:11

Аз подадох само данъчната декларация, но като сума не съм я внесла още, защото смятам, че е несправедливо!
Вие как постъпихте? Ще търсим ли логично обяснение на тази приумица или както до сега ще си плащаме и ще се мъчим да направим нещо на село, докато те се волят в скъпи коли с нашите пари?!?!
Пак се извинявам за предният ми пост, които е на латиница.

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 neznam2 Профил Изпрати email 09.05.2011 14:58

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62005J0427:BG:HTML
Ако имаш време и желание почети - както вече писах в една друга тема тук - спора не е от сега и не е само български... Но и решенията не са в наша полза за съжаление.

Отговор на Rady(09.05.2011 00:11):
Rady каза:
Аз подадох само данъчната декларация, но като сума не съм я внесла още, защото смятам, че е несправедливо!
Вие как постъпихте? Ще търсим ли логично обяснение на тази приумица или както до сега ще си плащаме и ще се мъчим да направим нещо на село, докато те се волят в скъпи коли с нашите пари?!?!
Пак се извинявам за предният ми пост, които е на латиница.
 

 RE: Зем.Пр. ЕТ- финанс. м-ка 112 "Млад фермер"-дължи ли данък за финанс 2010 didah Профил 09.05.2011 15:01

Аз подадох само данъчната декларация, но като сума не съм я внесла още, защото смятам, че е несправедливо


Дано само и НАП решат, че е несправедливо и не ти начислят лихвите.
П.П- ако наистина не си ги внесла/ в което се съмнявам/ си постъпила меко казано необмислено
реклама

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство