Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения Започни нова тема

Гореща тема! 328,ал.1 ,т.3 и обещетение

 328,ал.1 ,т.3 и обещетение savov1977 Профил 04.01.2011 20:16

задължително ли е изплащане на обезщетение на освободен работник по този член, за времето,когато не е започнал работа до 1 месец. Не се сещам за члена....
И може ли лицето да не поиска това обезщетение и да го откаже писменно.Благодаря!

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение monia Профил 04.01.2011 20:22

Обезщетението се дължи от работодателя.Не се изплаща само когато , освободеният е започнал работа от следващия ден.Дължи се обезщетени за времето останал бз работа.Ако заплата е по-ниска на новот работно место -за 1 мес.се изплаща и разликата в заплатата.

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение tanya54 Профил Изпрати email 04.01.2011 20:24

обезщетението се дължи , ако си го поиска работника със заявление и докаже с трудовата си книжка, че не е започнал работа Отговор на savov1977(04.01.2011 20:16):

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение savov1977 Профил 04.01.2011 20:24

а ако лицето не представи декларация,че не е започнало работа??? и не иска,защото случая е такъв-лицето не иска,работодателя не се натиска да плаща.

Да разбирам , че в случая не е задължително,ако лицето не представи заявление?Така ли?

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение tanya54 Профил Изпрати email 04.01.2011 20:32

да, това е негово право, но ако не си го потърси- работодателят не изплаща нищо Отговор на savov1977(04.01.2011 20:24):

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение savov1977 Профил 04.01.2011 20:33

в друг коментар чета обаче,че лицето няма да получи обезщетение за безработица за този 1 месец......

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение tanya54 Профил Изпрати email 04.01.2011 20:35

да, но от бюрата ги насочват да си искат обезщетението и след това им изплащат те. освен това и на работника му е по -изгодно да получи една цяла заплата отколкото обезщетение, но не се и намалява срокът на обезщетението от бюрото с този един месец, Отговор на savov1977(04.01.2011 20:33):

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение monia Профил 04.01.2011 20:35

Ако не дойде да подпише декларация , че не е работило този месец ,няма да плащаш

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение ally Профил Изпрати email 04.01.2011 20:46

Тъй като имам подобен проблем, интересува ме кога лицето, останало без работа, има право да се регистрира в БТ? Заповедта за прекратяване на трудовия договор е с дата 01.01.2011 г.

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение tanya54 Профил Изпрати email 04.01.2011 20:49

7 дневен срок от датата на прекратяване на тр. договор в Агенцията по заетостта Отговор на ally(04.01.2011 20:46):

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение savov1977 Профил 04.01.2011 20:51

в 7 дневен срок да се регистрира в БТ,а за обезщетение може и до 3 месеца.Ако изтърве срока 7 дневния, обезщетението ще се изплаща от датата на регистрация след тези 7 дни.
Отговор на ally(04.01.2011 20:46):
ally каза:
Тъй като имам подобен проблем, интересува ме кога лицето, останало без работа, има право да се регистрира в БТ? Заповедта за прекратяване на трудовия договор е с дата 01.01.2011 г.

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение tanya54 Профил Изпрати email 04.01.2011 20:52

Чл. 54а. (Нов - ДВ, бр. 1 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 115 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Право на парично обезщетение за безработица имат лицата, за които са внесени или дължими осигурителни вноски във фонд "Безработица" най-малко 9 месеца през последните 15 месеца преди прекратяване на осигуряването и които:

1. (изм. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) имат регистрация като безработни в Агенцията по заетостта;

2. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) нямат отпусната пенсия за осигурителен стаж и възраст или пенсия за ранно пенсиониране;

3. не упражняват трудова дейност, за която подлежат на задължително осигуряване по чл. 4.
(4) (*) (Отм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., предишна ал. 3, изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Паричното обезщетение за безработица се изплаща от датата на последното прекратяване на осигуряването, ако:

1. заявлението по ал. 3 е подадено в тримесечен срок от тази дата;

2. лицето се е регистрирало като безработно в Агенцията по заетостта в срок 7 работни дни от тази дата. Отговор на savov1977(04.01.2011 20:51):

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение ally Профил Изпрати email 04.01.2011 21:39

Благодаря за отговорите. Бях прочела тези срокове, а и по ТВ постоянно ги съобщават. Нещо ни мотаят от БТ, та ще видим в близките дни. Служителката видя, че заповедта е по чл.328, ал.1, т.3, хвана се за това, че работодателят, т.е. аз, дължа обезщетение на безработния (съпруга ми) и да сме дойдели след месец. Утре ще ходя в НОИ да се консултирам как да оформя трудовата книжка - има период с работа от 1 час на ден, а това не се признава за трудов стаж (доколкото разбрах от КТ) и после пак ще отидем до БТ.

Да допълня, че съм прекъснала дейността на ЕТ, т.е. и аз, в качеството си на работодател, съм без работа (знам, че СОЛ нямаме вноски към фонд Безработица и съответно нямаме право на обезщетения).

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение neli7304 Профил Изпрати email 04.01.2011 21:55

1. Не е вряно, че не се признава за ТС, работа при непълно РВ- 1ч.
2. Регистрацията ще е веднага, но обезщетение, след 1 м., независимо дали си получите обезщетението от работодателя или не.
 

 RE: 328,ал.1 ,т.3 и обещетение ally Профил Изпрати email 04.01.2011 21:58

Отговор на neli7304(04.01.2011 21:55):
neli7304 каза:
1. Не е вряно, че не се признава за ТС, работа при непълно РВ- 1ч.
2. Регистрацията ще е веднага, но обезщетение, след 1 м., независимо дали си получите обезщетението от работодателя или не.


Благодаря ти! Явно това са искали да ми кажат, но не съм разбрала.
реклама

ODIT.info > Дискусия > Трудови отношения