ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > За начинаещи Започни нова тема
RE: Обезщетение по чл.224 neli7304 18.11.2011 17:09
Отговор на кло(18.11.2011 17:00):
кло каза:
а за какво точно спорите?
щото май не спорите.....:))
:))) Предмета на спора ще уточняваме, като го приключим.:))))
кло каза:
а за какво точно спорите?
щото май не спорите.....:))
:))) Предмета на спора ще уточняваме, като го приключим.:))))
RE: Обезщетение по чл.224 кло 18.11.2011 17:10
Отговор на neli7304(18.11.2011 17:09):
neli7304 каза:
:))) Предмета на спора ще уточняваме, като го приключим.:))))
така най - обичам!:))
neli7304 каза:
:))) Предмета на спора ще уточняваме, като го приключим.:))))
така най - обичам!:))
RE: Обезщетение по чл.224 Gail 18.11.2011 19:14
Права си Нели,ако съм такъв работник и се задържам за по 10 дни при един работодател ще изредим азбуката ....
Отговор на neli7304(18.11.2011 17:08):
neli7304 каза:
Ако имаш само 10 дни и при Б няма даимаш право на ползване.
Отговор на neli7304(18.11.2011 17:08):
neli7304 каза:
Ако имаш само 10 дни и при Б няма даимаш право на ползване.
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 19.11.2011 09:20
Чл. 155. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) Всеки работник или служител има право на платен годишен отпуск.
(2) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) При постъпване на работа за първи път работникът или служителят може да ползва платения си годишен отпуск, когато придобие най-малко 8 месеца трудов стаж
Въпросът е, след работа за първи път при работодател А и постъпване на работа при работодател Б, важи ли все още това ограничение от 8 месеца.
При положение, че работникът не постъпва на работа за първи път.
Идеята е ясна каква е била на законотворците, но на практика, разписано по този начин в норматива, какво се получава.
Предполагам, ще ме препратите към чл.22 от наредбата за работното време...., но не противоречи ли тя на КТ?
(2) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) При постъпване на работа за първи път работникът или служителят може да ползва платения си годишен отпуск, когато придобие най-малко 8 месеца трудов стаж
Въпросът е, след работа за първи път при работодател А и постъпване на работа при работодател Б, важи ли все още това ограничение от 8 месеца.
При положение, че работникът не постъпва на работа за първи път.
Идеята е ясна каква е била на законотворците, но на практика, разписано по този начин в норматива, какво се получава.
Предполагам, ще ме препратите към чл.22 от наредбата за работното време...., но не противоречи ли тя на КТ?
RE: Обезщетение по чл.224 debjutant 19.11.2011 22:36
Разкошна тема за начинаещи в трудовото право, да четат, да се учат - имаше съдебен казус с решение, мнения на компетентни и вещи лица, сега за да се приключи темата, би било редно да разберем какво е казала шефката на Рая, все пак всичко започна заради нейното неразчетено отсъствие. Рая, в понеделник те чакаме за отговор, мила.
RE: Обезщетение по чл.224 neli7304 19.11.2011 22:39
Мислиш ли? :))
За мен нещата започнаха с погрешни спомени за стара редакция на текста, каквато не съществува.:))
Не ми е било ден.
За мен нещата започнаха с погрешни спомени за стара редакция на текста, каквато не съществува.:))
Не ми е било ден.
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 21.11.2011 12:28
Както е модерно да се казва тук:
бут
За правото на ползуване на отпуските :)))
бут
За правото на ползуване на отпуските :)))
RE: Обезщетение по чл.224 neli7304 21.11.2011 12:30
Отговор на Liglyo(21.11.2011 12:28):
Liglyo каза:
Както е модерно да се казва тук:
бут
За правото на ползуване на отпуските :)))
Какво за него?
Liglyo каза:
Както е модерно да се казва тук:
бут
За правото на ползуване на отпуските :)))
Какво за него?
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 21.11.2011 12:31
Отговор на neli7304(21.11.2011 12:30):
neli7304 каза:
Какво за него?
Да си копирам поста, който е малко по-нагоре?
neli7304 каза:
Какво за него?
Да си копирам поста, който е малко по-нагоре?
RE: Обезщетение по чл.224 кло 21.11.2011 15:32
но на практика, разписано по този начин в норматива, какво се получава.
повод за лафче?:))
пък аз съм за идеята да го няма въобще това условие.....
безмислено е... след като така или иначе
като работодател при напускане
ще трябва да му плащам обезщетение, затова,че не е ползвал нещо, на което няма право според закона......
ами тъпо е!
повод за лафче?:))
пък аз съм за идеята да го няма въобще това условие.....
безмислено е... след като така или иначе
като работодател при напускане
ще трябва да му плащам обезщетение, затова,че не е ползвал нещо, на което няма право според закона......
ами тъпо е!
RE: Обезщетение по чл.224 neli7304 21.11.2011 15:35
Отговор на кло(21.11.2011 15:32):
кло каза:
но на практика, разписано по този начин в норматива, какво се получава.
повод за лафче?:))
пък аз съм за идеята да го няма въобще това условие.....
безмислено е... след като така или иначе
като работодател при напускане
ще трябва да му плащам обезщетение, затова,че не е ползвал нещо, на което няма право според закона......
ами тъпо е!
Няма право на ползва, но право на отпуск - има.
кло каза:
но на практика, разписано по този начин в норматива, какво се получава.
повод за лафче?:))
пък аз съм за идеята да го няма въобще това условие.....
безмислено е... след като така или иначе
като работодател при напускане
ще трябва да му плащам обезщетение, затова,че не е ползвал нещо, на което няма право според закона......
ами тъпо е!
Няма право на ползва, но право на отпуск - има.
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 21.11.2011 17:03
Отговор на neli7304(21.11.2011 15:35):
neli7304 каза:
Няма право на ползва, но право на отпуск - има.
Прочети пак питането и кажи защо смяташ така?
За ползуването имам предвид.
повод за лафче?:))
Аха, ама никой не ми връзва на лафчето.
С останалото съгласен :)))
neli7304 каза:
Няма право на ползва, но право на отпуск - има.
Прочети пак питането и кажи защо смяташ така?
За ползуването имам предвид.
повод за лафче?:))
Аха, ама никой не ми връзва на лафчето.
С останалото съгласен :)))
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 22.11.2011 11:23
ИзвинетИ, дали някой би изразил становище по въпроса?
Но моля, ако може отговорът да не е само да или не, а и защо.
Благодаря предварително.
Щях да забравя - бут :)))
Но моля, ако може отговорът да не е само да или не, а и защо.
Благодаря предварително.
Щях да забравя - бут :)))
RE: Обезщетение по чл.224 bonou2 22.11.2011 15:13
Уф..не ме ритай де ....( :РРР)
Да ..и аз ...докъде стигнахме ?
Да ..и аз ...докъде стигнахме ?
RE: Обезщетение по чл.224 на_Дришльо_кака_му 22.11.2011 15:14
така както ви чета - до ... "бут"
пилешки, свински, печен ....
мезето ясно
пилешки, свински, печен ....
мезето ясно
RE: Обезщетение по чл.224 Ани1 22.11.2011 15:15
до под кривата круша :)))
Отговор на bonou2(22.11.2011 15:13):
bonou2 каза:
Уф..не ме ритай де ....( :РРР)
Да ..и аз ...докъде стигнахме ?
Отговор на bonou2(22.11.2011 15:13):
bonou2 каза:
Уф..не ме ритай де ....( :РРР)
Да ..и аз ...докъде стигнахме ?
RE: Обезщетение по чл.224 кло 22.11.2011 15:17
Liglyo, скучаеш виждам!
да го играя от другия отбор?
ама ме мързи тук аргументи да вадя!:)))
доп. ако искаш ти ги поствай /аргументите/, а аз ще викам този - става....този-не!:))
да го играя от другия отбор?
ама ме мързи тук аргументи да вадя!:)))
доп. ако искаш ти ги поствай /аргументите/, а аз ще викам този - става....този-не!:))
RE: Обезщетение по чл.224 Ани1 22.11.2011 15:18
А къде? :)
Отговор на кло(22.11.2011 15:17):
кло каза:
Liglyo, скучаеш виждам!
да го играя от другия отбор?
ама ме мързи тук аргументи да вадя!:)))
Отговор на кло(22.11.2011 15:17):
кло каза:
Liglyo, скучаеш виждам!
да го играя от другия отбор?
ама ме мързи тук аргументи да вадя!:)))
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 22.11.2011 15:19
Отговор на кло(22.11.2011 15:17):
кло каза:
Liglyo, скучаеш виждам!
да го играя от другия отбор?
ама ме мързи тук аргументи да вадя!:)))
Ми не скучая, но не ме устройва отговор "няма право да ползва" ей така, без аргументи.
кло каза:
Liglyo, скучаеш виждам!
да го играя от другия отбор?
ама ме мързи тук аргументи да вадя!:)))
Ми не скучая, но не ме устройва отговор "няма право да ползва" ей така, без аргументи.
RE: Обезщетение по чл.224 кло 22.11.2011 15:54
Liglyo между другото текста в закона за държавния служител е почти същия
само,че "трудов стаж" е заменено със "служебен" та излиза, че и 20 г. трудов стаж
да имаш, ако станеш държ. служител почваш пак отначало!:)
казах ти самото ограничение на тая разпоредба е тъпо!:(
аргументи за тъпотии липсват!:))
само,че "трудов стаж" е заменено със "служебен" та излиза, че и 20 г. трудов стаж
да имаш, ако станеш държ. служител почваш пак отначало!:)
казах ти самото ограничение на тая разпоредба е тъпо!:(
аргументи за тъпотии липсват!:))
RE: Обезщетение по чл.224 marmalade 22.11.2011 15:54
Отговор на Liglyo(22.11.2011 15:19):
Liglyo каза:
Ми не скучая, но не ме устройва отговор "няма право да ползва" ей така, без аргументи.
чл.22 ал.1 от Наредбата за работното време няма ли значение в случая?
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на чл. 22, доп. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Всеки работник и служител, който има най-малко 8 месеца трудов стаж, придобива право да ползува платен годишен отпуск по чл. 155 и 156 КТ
Liglyo каза:
Ми не скучая, но не ме устройва отговор "няма право да ползва" ей така, без аргументи.
чл.22 ал.1 от Наредбата за работното време няма ли значение в случая?
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на чл. 22, доп. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Всеки работник и служител, който има най-малко 8 месеца трудов стаж, придобива право да ползува платен годишен отпуск по чл. 155 и 156 КТ
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 22.11.2011 15:57
Отговор на marmalade(22.11.2011 15:54):
marmalade каза:
чл.22 ал.1 от Наредбата за работното време няма ли значение в случая?
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на чл. 22, доп. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Всеки работник и служител, който има най-малко 8 месеца трудов стаж, придобива право да ползува платен годишен отпуск по чл. 155 и 156 КТ
Както предположих онзи ден ще ме пратите към чл.22 от наредбата. Спор няма, там по-ясно е написано. Но кодекса е преди наредбата, а там пише друго.
marmalade каза:
чл.22 ал.1 от Наредбата за работното време няма ли значение в случая?
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на чл. 22, доп. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Всеки работник и служител, който има най-малко 8 месеца трудов стаж, придобива право да ползува платен годишен отпуск по чл. 155 и 156 КТ
Както предположих онзи ден ще ме пратите към чл.22 от наредбата. Спор няма, там по-ясно е написано. Но кодекса е преди наредбата, а там пише друго.
RE: Обезщетение по чл.224 на_Дришльо_кака_му 22.11.2011 15:57
преди наредбата е кодексът
според мен и петъчното мезе - нещо такова има предвид Лигльо
Отговор на marmalade(22.11.2011 15:54):
marmalade каза:
чл.22 ал.1 от Наредбата за работното време няма ли значение в случая?
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на чл. 22, доп. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Всеки работник и служител, който има най-малко 8 месеца трудов стаж, придобива право да ползува платен годишен отпуск по чл. 155 и 156 КТ
според мен и петъчното мезе - нещо такова има предвид Лигльо
Отговор на marmalade(22.11.2011 15:54):
marmalade каза:
чл.22 ал.1 от Наредбата за работното време няма ли значение в случая?
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на чл. 22, доп. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Всеки работник и служител, който има най-малко 8 месеца трудов стаж, придобива право да ползува платен годишен отпуск по чл. 155 и 156 КТ
RE: Обезщетение по чл.224 vili22 22.11.2011 17:38
А към брутното трудово възнаграждение в Д1 добавя ли се сумата на изплатения годишен отпуск по чл.224
RE: Обезщетение по чл.224 neli7304 22.11.2011 18:13
Отговор на Liglyo(22.11.2011 15:57):
Liglyo каза:
Както предположих онзи ден ще ме пратите към чл.22 от наредбата. Спор няма, там по-ясно е написано. Но кодекса е преди наредбата, а там пише друго.
По ученици лекции и коментари, пише, че това е просто грешна редакция и доктрината препоръчва връщането към редакцията от 1992 г, когато се е сочело, че се придобива право на отпуск, след придобиване на 8 м. ТС.
Според мен и предишната редакция е неудачна, защото право на отпуск се придобива веднага, а право на ползване следва да се запише, че се придобива след 8 м. ТС.
Освен това следва да се отбележи, че тези, които не са придобили право на ползване, не е нужно да е отложен отпуска, за да имат право да го ползват веднага.
Сматам, че по отношение на отпуските, една относително проста материя се усложни прекалено много, което не е оправдано от никаква гледна точка.
Liglyo каза:
Както предположих онзи ден ще ме пратите към чл.22 от наредбата. Спор няма, там по-ясно е написано. Но кодекса е преди наредбата, а там пише друго.
По ученици лекции и коментари, пише, че това е просто грешна редакция и доктрината препоръчва връщането към редакцията от 1992 г, когато се е сочело, че се придобива право на отпуск, след придобиване на 8 м. ТС.
Според мен и предишната редакция е неудачна, защото право на отпуск се придобива веднага, а право на ползване следва да се запише, че се придобива след 8 м. ТС.
Освен това следва да се отбележи, че тези, които не са придобили право на ползване, не е нужно да е отложен отпуска, за да имат право да го ползват веднага.
Сматам, че по отношение на отпуските, една относително проста материя се усложни прекалено много, което не е оправдано от никаква гледна точка.
RE: Обезщетение по чл.224 Liglyo 23.11.2011 10:04
По ученици лекции и коментари, пише, че това е просто грешна редакция и доктрината препоръчва връщането към редакцията от 1992 г, когато се е сочело, че се придобива право на отпуск, след придобиване на 8 м. ТС.
Какво значи грешна редакция? Това е нормативен акт, който трябва да бъде спазван и тълкуван според написаното в него, а не е литературно произведение, в което трябва да анализираме "какво е искал да каже авторът".
Значи, признава се, че не е написано, както е искал авторът, но пък ние ще го тълкуваме като се съобразяваме с неговото желание(на автора) да каже нещо, което не е успял да каже точно, както е искал да го каже? :)))
Какво значи грешна редакция? Това е нормативен акт, който трябва да бъде спазван и тълкуван според написаното в него, а не е литературно произведение, в което трябва да анализираме "какво е искал да каже авторът".
Значи, признава се, че не е написано, както е искал авторът, но пък ние ще го тълкуваме като се съобразяваме с неговото желание(на автора) да каже нещо, което не е успял да каже точно, както е искал да го каже? :)))
RE: Обезщетение по чл.224 bonou2 23.11.2011 10:06
"в което трябва да анализираме "какво е искал да каже авторът". "
е ние точно -НЕ...ама виж какви "кипри" писъмца имат МТСП ;)
е ние точно -НЕ...ама виж какви "кипри" писъмца имат МТСП ;)
реклама