ODIT.info DocStore
BALANS.ODIT.INFO
ODIT.info > Дискусия > ЗДДС Започни нова тема
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред Debora 14.12.2010 19:25
Моля пратете на [email protected]
Ще променя профила си мела посочен там не ползвам отдавна
Ще променя профила си мела посочен там не ползвам отдавна
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред Debora 14.12.2010 19:47
Хайде пак поредната простотия:
Имам фактура от Италия с основание за ВОД, а автомобила е продаден по марж, съответно и аз съм го осчетоводила така. Сега моля за съвети как да коригирам грешката си!
фактурата ми от Италия е с дата 09.11.2010г. фактурата за продажба в BG е на 24.11.2010г
Ако издам кредитно за продажбата и нова фактура с начислен 20% ДДС и протокол за ВОП в мес.12
друго какво следва да направя?
Даже ако става така и не пропускам нещо, дори няма да коригирам протокола за начисления ДДС по марж - там сумата е незначителна.
Моля Ви помогнете ми да си поправя грешката.
Имам фактура от Италия с основание за ВОД, а автомобила е продаден по марж, съответно и аз съм го осчетоводила така. Сега моля за съвети как да коригирам грешката си!
фактурата ми от Италия е с дата 09.11.2010г. фактурата за продажба в BG е на 24.11.2010г
Ако издам кредитно за продажбата и нова фактура с начислен 20% ДДС и протокол за ВОП в мес.12
друго какво следва да направя?
Даже ако става така и не пропускам нещо, дори няма да коригирам протокола за начисления ДДС по марж - там сумата е незначителна.
Моля Ви помогнете ми да си поправя грешката.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред MBalasheva 10.01.2011 17:19
здравейте колеги. Така съм си завиждала че не се занимавам с атомобили втора употреба но .. дойде и моят ред :) та изчетох къде що видях и за продажбата при метода на маржа уж ми стана ясно, обаче не можах да разбера покупката на автомобила къде да сложа в дневника за покупки..ф-рата е италианска от дилър с посочените верни "артикули". Предварително благодаря
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред osavova 10.01.2011 17:27
MBalasheva q
ако покупката е ВОП - разнасяш протокола по чл.117 в колоните като обикновен ВОП, ако не е ВОП - аз не я разнасям никъде в дневника, но ако искаш - направи го в колоната ",,,без право на ДДС"
ако покупката е ВОП - разнасяш протокола по чл.117 в колоните като обикновен ВОП, ако не е ВОП - аз не я разнасям никъде в дневника, но ако искаш - направи го в колоната ",,,без право на ДДС"
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред MBalasheva 11.01.2011 10:01
Благодаря, все пка май е по-добре да я включа в дневника за покупките :)
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред илиев (гост) 04.02.2011 15:27
Колег иимам фактура от Италия като ВОП. Правя си протокол по чл. 117 включвам го в дневника на продажбите и си плащам ДДС-то. След това кат опродам автомобила п ообщия ред тогав авключвам протокола в дневника на покупките и тогава ползвам данъчния кредит. Нали е така няма промяна при продажбат ан аавтомобили втора употреба
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред valka69 05.02.2011 10:55
напротив - изобщо не е така - колите от воп вече не попадат в режима на маржа.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред Гост от П-в 05.02.2011 11:03
Абе, тия автоморги няма ли да ги закрия вече ?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред iliev (гост) 05.02.2011 15:28
valka кое не е така. Имам ВОП от Италия правя протокол по чл. 117 ще продавам по общия ред. включвам протокола в дневника на продажбите и си плащам ДДС-то. След това като продам колата в този месец на продажбата включвам протокола по чл. 117 в дневника на покупките и си приспадам ДДС- то, това е съгласно чл. 151 ал 4 от ЗДДС. Там виждам, че няма промяна. Защо казваш че не е така
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред Milen71 05.02.2011 18:05
Валка дай по подробно обяснение, че сега и аз се замислих по въпроса. За 2010г. колите от ВОП им съставях протоколи и ги включвах и двата в месеца на покупката на автомобила. Като го продам -внасям цялото ДДС от продажбата -от фактурата.
Имаше някаква заигравка в чл. 143 от ЗДДС - там не е упоменато стока втора употреба от рег.по ЗДДС лице /т.е. ВОП/ и от там следваше, че колите втора употреба ВОП - са по общия ред на закона и чл.151 ал.1 т.4 не се отнася за тях.
Как е правилното и дали има някакво писмо на НАП относно това?
Имаше някаква заигравка в чл. 143 от ЗДДС - там не е упоменато стока втора употреба от рег.по ЗДДС лице /т.е. ВОП/ и от там следваше, че колите втора употреба ВОП - са по общия ред на закона и чл.151 ал.1 т.4 не се отнася за тях.
Как е правилното и дали има някакво писмо на НАП относно това?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред tbankova 05.02.2011 18:28
да има писмо в системата въпроси и отговори, от миналата година е и въпроса е зададен с дати и отговора е даден с дати - протокола се включва в двата дневника едновременно / освен ако не държите да ползвате ДК в 12 месечния период/. Писмото е от НАП Пловдив
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред iliev (гост) 06.02.2011 09:52
Разгледах закона и указанията
както разбирам от 01,01,2010 има промяна при покупка при ВОП за коил втора употреба вече няма право на избор задължителон се продава по общия ред и протокола по чл 117 се включва и в двата дневника при доставката, а сами яданък се плаща при продажба на автомобила като се начисли ддс- то във фафктурата на прадожба и се внася тогава ефективно към бюджета. така ли е колеги, че вече се обърках.
както разбирам от 01,01,2010 има промяна при покупка при ВОП за коил втора употреба вече няма право на избор задължителон се продава по общия ред и протокола по чл 117 се включва и в двата дневника при доставката, а сами яданък се плаща при продажба на автомобила като се начисли ддс- то във фафктурата на прадожба и се внася тогава ефективно към бюджета. така ли е колеги, че вече се обърках.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред osavova 06.02.2011 09:56
Да ! Илиев, точно така е !
Не си се объркал !
Каза го много точно !!!
Не си се объркал !
Каза го много точно !!!
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред iliev (гост) 06.02.2011 09:58
мерси Осанова, че в тая криза салона не беше получавал отдавна фактура като ВОП и се обърках вече. То не може да свари човек да наблюдава промените.
Много ти благодаря.
Много ти благодаря.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред osavova 06.02.2011 10:02
Промените ни правят динамични,
доброто в тях е, че успяваме да срещаме и нови контакти ! И на мен ми е полезно да чуя още поне едно мнение, да срещна подкрепа или някой да ми покаже по-верния път!... а може и аз на него .... :-)))
Благодаря на всички колеги за мненията и коментарите тук !
доброто в тях е, че успяваме да срещаме и нови контакти ! И на мен ми е полезно да чуя още поне едно мнение, да срещна подкрепа или някой да ми покаже по-верния път!... а може и аз на него .... :-)))
Благодаря на всички колеги за мненията и коментарите тук !
Good Day Sir/Madam. All (гост) 09.02.2011 03:11
 RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред liligv 12.05.2011 15:42
Колеги имам внос на автомобил от САЩ, ПЛАТЕНО МИТО ,ДДС и възстановено ДДС по СД за ДДС
Сега продавам автомобила и трябва ли да начисля ДДС във фактурата.Дълър съм.
Сега продавам автомобила и трябва ли да начисля ДДС във фактурата.Дълър съм.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред altercate 12.05.2011 15:46
Отговор на liligv(12.05.2011 15:42):
liligv каза:
Колеги имам внос на автомобил от САЩ, ПЛАТЕНО МИТО ,ДДС и възстановено ДДС по СД за ДДС
Сега продавам автомобила и трябва ли да начисля ДДС във фактурата.Дълър съм.
не бъди скръндзава. тури да има -)
liligv каза:
Колеги имам внос на автомобил от САЩ, ПЛАТЕНО МИТО ,ДДС и възстановено ДДС по СД за ДДС
Сега продавам автомобила и трябва ли да начисля ДДС във фактурата.Дълър съм.
не бъди скръндзава. тури да има -)
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 15:48
Пък аз да задам един (за всички вас елементарен) въпрос!!!
Ние сме фирма производствена. За нуждите на фирмата искаме да закупим влекач. Какво ще ме посъветвате -
* да го закупя от фирма (дилър) прилагаща ред на облагане по МАРЖ или от фирма(дилър) прилагаща общия ред на облагане.
* аз няма да имам ВОП ?
* а ако имам ВОП (закупуване от страна от ЕС) ще трябва да си пусна протокол по чл.117 и да си начисля 20 % ДДС ?
Благодаря ви предварително за компетентните отговори!!!
Ние сме фирма производствена. За нуждите на фирмата искаме да закупим влекач. Какво ще ме посъветвате -
* да го закупя от фирма (дилър) прилагаща ред на облагане по МАРЖ или от фирма(дилър) прилагаща общия ред на облагане.
* аз няма да имам ВОП ?
* а ако имам ВОП (закупуване от страна от ЕС) ще трябва да си пусна протокол по чл.117 и да си начисля 20 % ДДС ?
Благодаря ви предварително за компетентните отговори!!!
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред 2626 31.08.2011 15:58
И все пак какъв точно е въпроса, че много омазано стана?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред abeama 31.08.2011 16:02
Отговор на angi1(31.08.2011 15:48):
angi1 каза:
Пък аз да задам един (за всички вас елементарен) въпрос!!!
Ние сме фирма производствена. За нуждите на фирмата искаме да закупим влекач. Какво ще ме посъветвате -
* да го закупя от фирма (дилър) прилагаща ред на облагане по МАРЖ или от фирма(дилър) прилагаща общия ред на облагане.
* аз няма да имам ВОП ?
* а ако имам ВОП (закупуване от страна от ЕС) ще трябва да си пусна протокол по чл.117 и да си начисля 20 % ДДС ?
Благодаря ви предварително за компе...
абе влекач
ама колко тона?
angi1 каза:
Пък аз да задам един (за всички вас елементарен) въпрос!!!
Ние сме фирма производствена. За нуждите на фирмата искаме да закупим влекач. Какво ще ме посъветвате -
* да го закупя от фирма (дилър) прилагаща ред на облагане по МАРЖ или от фирма(дилър) прилагаща общия ред на облагане.
* аз няма да имам ВОП ?
* а ако имам ВОП (закупуване от страна от ЕС) ще трябва да си пусна протокол по чл.117 и да си начисля 20 % ДДС ?
Благодаря ви предварително за компе...
абе влекач
ама колко тона?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:03
Отговор на 2626(31.08.2011 15:58):
2626 каза:
И все пак какъв точно е въпроса, че много омазано стана?
Да, бе!
Та значи, при мен има ли някаква разлика в документите???
Като се закупи този тежко-товарен автомобил, кога, при кой случай ще трябва да си самоначислявам ДДС.
Искам да избегна начина на самоначисляването?
2626 каза:
И все пак какъв точно е въпроса, че много омазано стана?
Да, бе!
Та значи, при мен има ли някаква разлика в документите???
Като се закупи този тежко-товарен автомобил, кога, при кой случай ще трябва да си самоначислявам ДДС.
Искам да избегна начина на самоначисляването?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:03
Отговор на abeama(31.08.2011 16:02):
abeama каза:
абе влекач
ама колко тона?
над 12 тона за гондола
abeama каза:
абе влекач
ама колко тона?
над 12 тона за гондола
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред abeama 31.08.2011 16:07
Отговор на angi1(31.08.2011 16:03):
angi1 каза:
над 12 тона за гондола
абе над
ама лиценз
angi1 каза:
над 12 тона за гондола
абе над
ама лиценз
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:10
Отговор на abeama(31.08.2011 16:07):
abeama каза:
абе над
ама лиценз
Ама , разбира се!!!
Ние си имаме камион, но е много стар и мислим да си купим " по нов"-втора употреба!!!
Да кажа, ще си купуваме влекач втора употреба, а не нов!
abeama каза:
абе над
ама лиценз
Ама , разбира се!!!
Ние си имаме камион, но е много стар и мислим да си купим " по нов"-втора употреба!!!
Да кажа, ще си купуваме влекач втора употреба, а не нов!
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред abeama 31.08.2011 16:16
Отговор на angi1(31.08.2011 16:10):
angi1 каза:
Ама , разбира се!!!
Ние си имаме камион, но е много стар и мислим да си купим " по нов"-втора употреба!!!
Да кажа, ще си купуваме влекач втора употреба, а не нов!
абе добре!!!
ама за съвет - по-добър и по-евтин :))))
начина едва ли има съществено значение
angi1 каза:
Ама , разбира се!!!
Ние си имаме камион, но е много стар и мислим да си купим " по нов"-втора употреба!!!
Да кажа, ще си купуваме влекач втора употреба, а не нов!
абе добре!!!
ама за съвет - по-добър и по-евтин :))))
начина едва ли има съществено значение
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:20
Защо да няма?
Аз искам да закупя по начин по който да не си създавам проблеми с тези протоколи.
Ако го закупя от БГ дилър неговата фактура с ДДС ли ще е или без ДДС.
Ако е с ДДС значи аз няма да си пускам протокол.
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
Аз искам да закупя по начин по който да не си създавам проблеми с тези протоколи.
Ако го закупя от БГ дилър неговата фактура с ДДС ли ще е или без ДДС.
Ако е с ДДС значи аз няма да си пускам протокол.
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред abeama 31.08.2011 16:25
Отговор на angi1(31.08.2011 16:20):
angi1 каза:
Защо да няма?
Аз искам да закупя по начин по който да не си създавам проблеми с тези протоколи.
Ако го закупя от БГ дилър неговата фактура с ДДС ли ще е или без ДДС.
Ако е с ДДС значи аз няма да си пускам протокол.
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
абе има
ама ще получиш това дето върви с влекача. та едва ли е право на избор
angi1 каза:
Защо да няма?
Аз искам да закупя по начин по който да не си създавам проблеми с тези протоколи.
Ако го закупя от БГ дилър неговата фактура с ДДС ли ще е или без ДДС.
Ако е с ДДС значи аз няма да си пускам протокол.
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
абе има
ама ще получиш това дето върви с влекача. та едва ли е право на избор
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред daykiri 31.08.2011 16:25
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
ДДС- то не е толкоз страшно :))) Ако намерите влекач от ДНЛ може и без фактура даже :)))
ДДС- то не е толкоз страшно :))) Ако намерите влекач от ДНЛ може и без фактура даже :)))
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:27
ама ще получиш това дето върви с влекача. та едва ли е право на избор
Не разбрах ???
Не разбрах ???
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:29
Отговор на daykiri(31.08.2011 16:25):
daykiri каза:
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
ДДС- то не е толкоз страшно :))) Ако намерите влекач от ДНЛ може и без фактура даже :)))
Ние сме фирма където всичко трябва да е документирано.Без фактура за покупка няма да стане!
Само с договор за покупко-продажба?
daykiri каза:
Има ли вариант където да получа ф-ра без ДДС?
ДДС- то не е толкоз страшно :))) Ако намерите влекач от ДНЛ може и без фактура даже :)))
Ние сме фирма където всичко трябва да е документирано.Без фактура за покупка няма да стане!
Само с договор за покупко-продажба?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред daykiri 31.08.2011 16:35
Да, договор :)
Отговор на angi1(31.08.2011 16:29):
angi1 каза:
Ние сме фирма където всичко трябва да е документирано.Без фактура за покупка няма да стане!
Само с договор за покупко-продажба?
Отговор на angi1(31.08.2011 16:29):
angi1 каза:
Ние сме фирма където всичко трябва да е документирано.Без фактура за покупка няма да стане!
Само с договор за покупко-продажба?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:38
Е, няма да е с договор!
Ще от / чрез фирма (дилър).
Ще от / чрез фирма (дилър).
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред 2626 31.08.2011 16:42
Отговор на angi1(31.08.2011 16:38):
angi1 каза:
Е, няма да е с договор!
Ще от / чрез фирма (дилър).
Не си наясно с това за дилърите ми се струва. Дали е дилър или не щом купуваш от фирма от Бг винаги ще има някакво ДДС.
angi1 каза:
Е, няма да е с договор!
Ще от / чрез фирма (дилър).
Не си наясно с това за дилърите ми се струва. Дали е дилър или не щом купуваш от фирма от Бг винаги ще има някакво ДДС.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:44
Отговор на 2626(31.08.2011 16:42):
2626 каза:
Не си наясно с това за дилърите ми се струва. Дали е дилър или не щом купуваш от фирма от Бг винаги ще има някакво ДДС.
От много чете накрая така се получава - пълна каша.
То четох за ВОП, ама не е ВОП, ама дилъри и накрая - ето!!!
2626 каза:
Не си наясно с това за дилърите ми се струва. Дали е дилър или не щом купуваш от фирма от Бг винаги ще има някакво ДДС.
От много чете накрая така се получава - пълна каша.
То четох за ВОП, ама не е ВОП, ама дилъри и накрая - ето!!!
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред 2626 31.08.2011 16:45
Отговор на angi1(31.08.2011 16:44):
angi1 каза:
От много чете накрая така се получава - пълна каша.
То четох за ВОП, ама не е ВОП, ама дилъри и накрая - ето!!!
Уточни си първо от къде ще го купувате и тогава ще си изясниш и с ДДС как ще стане.
angi1 каза:
От много чете накрая така се получава - пълна каша.
То четох за ВОП, ама не е ВОП, ама дилъри и накрая - ето!!!
Уточни си първо от къде ще го купувате и тогава ще си изясниш и с ДДС как ще стане.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред abeama 31.08.2011 16:45
Отговор на 2626(31.08.2011 16:42):
2626 каза:
Не си наясно с това за дилърите ми се струва. Дали е дилър или не щом купуваш от фирма от Бг винаги ще има някакво ДДС.
абе ще има
ама за кой
2626 каза:
Не си наясно с това за дилърите ми се струва. Дали е дилър или не щом купуваш от фирма от Бг винаги ще има някакво ДДС.
абе ще има
ама за кой
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред angi1 31.08.2011 16:55
Отговор на abeama(31.08.2011 16:45):
abeama каза:
абе ще има
ама за кой
Тук ми стана интересно!!!
abeama каза:
абе ще има
ама за кой
Тук ми стана интересно!!!
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред vali78 01.09.2011 16:28
Здравейте колеги, valka69, osavova! Майчинството ми почти изтече и виждам че има важна промяна с ВОП от 01.01.2010,която ме засяга,та реших да проверя при нас как е и видях...фатална грешка.Все още нашите коли с ВОП се продават по реда на маржа ....не мога да си събера ума ,не знам и колко са тези коли,ама едва ли има значение.Реално не сме ощетили бюджета ,защото сме си внасяли ДДС-то по Вопа,но сме нарушили закона,каква ли ще е санкцията?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред valka69 01.09.2011 23:06
проблеми?
1.Документиране - би следвало да се издават ф-ри с ДДС, не с обща цена
2. За кредита - кога е ползван, изобщо ползван ли е?
1.Документиране - би следвало да се издават ф-ри с ДДС, не с обща цена
2. За кредита - кога е ползван, изобщо ползван ли е?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред vali78 02.09.2011 09:15
valka69 благодаря за включването! Не е ползван данъчен кредит по доставките. ДДс -то по Воп-а е плащано в месеца в който е начислен,кредит не е ползван при продажбата на авт-лите по маржа.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред vali78 11.09.2011 12:13
Здравейте колеги ,виждам нулевия интерес по темата ,но аз съм длъжна да настоявам .
Ако valka69, и osavova могат ,моля да се включат!
Предстои ни да продадем една кола,за която е издаден протокол по ВОП и платено ДДС през юли.Сега ще издадем ф-ра по общия ред .За да ползваме Данъчен кредит за протокола трябва да го включа в Дневника за покупки, а фактурата ще влезе в Дневника за продажби,реално ще платим ДДС пак върху маржа или аз много се обърках...
Покупна ст-ст 1000лв.
ДДС върху ВОП 200лв.
транспорт и екотакса 350лв.
Продажна ст-ст 2000лв.
ДДС- 400лв.
Като си приспаднем данъчен кредит 200лв.,ще платим само 200лв.повече ДДС ,
Ако продавахме по реда на маржа кола закупена с воп щяхме да платим 133.33лв.при продажбата и първоначално при ВОП-_а 200лв,Общо за авт-ла ДДС : 333.33лв.
А сега по общия ред общо ДДС за този авт-л :400.лв.
Права ли съм или обърках всичко?
Ако valka69, и osavova могат ,моля да се включат!
Предстои ни да продадем една кола,за която е издаден протокол по ВОП и платено ДДС през юли.Сега ще издадем ф-ра по общия ред .За да ползваме Данъчен кредит за протокола трябва да го включа в Дневника за покупки, а фактурата ще влезе в Дневника за продажби,реално ще платим ДДС пак върху маржа или аз много се обърках...
Покупна ст-ст 1000лв.
ДДС върху ВОП 200лв.
транспорт и екотакса 350лв.
Продажна ст-ст 2000лв.
ДДС- 400лв.
Като си приспаднем данъчен кредит 200лв.,ще платим само 200лв.повече ДДС ,
Ако продавахме по реда на маржа кола закупена с воп щяхме да платим 133.33лв.при продажбата и първоначално при ВОП-_а 200лв,Общо за авт-ла ДДС : 333.33лв.
А сега по общия ред общо ДДС за този авт-л :400.лв.
Права ли съм или обърках всичко?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред osavova 11.09.2011 14:48
vali78,
когато имаш покупка ВОП, вече нямаш право на избор и продажбата на автомобила втора употреба ти е като най-обикновена продажба с ДДС - по общия ред.
При покупката си определил/а покупка при ВОП. Създаваш си протокола по чл.117 и според мен, разнасяш и в двата дневника ! Ти не си си ползвал/а към датата на продажбата ДДС, т.е. не си го разнесл/а в дневпика на покупките, но пък за това имаш право да го направиш 12 месеца след това ... така че разнеси си сега протокола в дневника на покупките ... а фактурата за продажба ти е с ДДС - т.е. продажбата ти е по общия ред !
когато имаш покупка ВОП, вече нямаш право на избор и продажбата на автомобила втора употреба ти е като най-обикновена продажба с ДДС - по общия ред.
При покупката си определил/а покупка при ВОП. Създаваш си протокола по чл.117 и според мен, разнасяш и в двата дневника ! Ти не си си ползвал/а към датата на продажбата ДДС, т.е. не си го разнесл/а в дневпика на покупките, но пък за това имаш право да го направиш 12 месеца след това ... така че разнеси си сега протокола в дневника на покупките ... а фактурата за продажба ти е с ДДС - т.е. продажбата ти е по общия ред !
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред vali78 12.09.2011 09:47
Много благодаря osavova, разбрах че вече не мога да продам ВОП-а по реда на маржа ,но се чудих протокола с който е начислено ДДС-то къде да го вкарам за да си ползвам дан.кредит. А какво мислиш за авт-лите които през 2010 са вкарани с воп ,а са продадени с марж,какви ли ще са санкциите?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред margi 24.11.2011 18:36
Колеги, фирмата ни е дилър на коли втора употреба. Имаме закупен товарен автомобил през 2005 г от Австрия на цена 2400 лв от физическо лице. Сега колата е продадена на цена 900 лв. на физическо лице. Съгласно чл. 145, ал. 2 от ЗДДС - ДО не може да бъде отрицателна величина. Как да съставя протокола в този случай и да го отразя в дневника. Фактурата е за 800 лв и е отразено, че е по чл. 143 от ЗДДС.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред margi 24.11.2011 18:37
Фактурата е за 900 лв,грешно написах - извинявам се.
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред кло 24.11.2011 18:39
Отговор на margi(24.11.2011 18:37):
margi каза:
Фактурата е за 900 лв,грешно написах - извинявам се.
100 лв без значение:)
нулата отрицателна ли е?
margi каза:
Фактурата е за 900 лв,грешно написах - извинявам се.
100 лв без значение:)
нулата отрицателна ли е?
RE: АВТОМОБИЛИ марж - общ ред margi 24.11.2011 18:43
Ако беше НУЛА добре,но при посочените параметри не е НУЛА.
реклама